Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در حالی سهام ذوب آهن در بازار سهام با صف خرید قابل اعتنایی مواجه است که امروز در یک برنامه غیر منتظره وزیر صمت از این کارخانه بازدید کرد.این اولین سفر کاری شریعتمداری بعد از رای اعتماد از مجلس است...

موج مثبت پیر صنعت فولاد / شریعتمداری در «ذوب»

بورس24 : ظهر امروز وزیر صنعت معدن و تجارت طی اولین اقدام پس از معارفه خود به همراه،مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو، زرگر پور استاندار اصفهان ، میرزایی معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و سرقینی معاون معدنی ایمیدرو، از ذوب آهن اصفهان و خط ریل این شرکت بازدید کردند.

با توجه به اینکه در هفته دولت مراسمی در اصفهان در حال برگزاری است ، وزیر صنعت نیز در این مراسم حضور خواهد داشت . همچنین بازدید امروز از ذوب آهن به دعوت نمایندگان اصفهان انجام شده است.

طی این سخنرانی از سوی وزیر عنوان شد که تا دو ماه آینده باید برای حل مشکلات ذوب آهن برنامه مشخصی باکمک وزارت کار و دفاه اجتماعی تدوین گردد .

وی افزود: توسعه فولاد طی سال های گذشته نامتوازن بوده و همچنین با واگذاری های غیر اصولی مواجه شده است که ذوب آهن یکی از نمونه های بارز آن است.

به گزارش بورس24 ، در ادامه مراسم احمد صادقی ، مدیر عامل ذوب آهن نیز گفت: ما در سال جاری ۵۸۵هزار تن صادرات داشته ایم و بیش از ۵۰درصد محصول خود را صادر کرده ایم.
وی گفت: نزدیک به ۸۰درصد صادرات سال خود را تامین کرده ایم . در هر حال کمبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه و... مشکل اصلی ذوب آهن است .

وی در خصوص طرح فولاد سبا نیز صحبت هایی انجام داد و گفت: نامتوازن شدن تولید در ذوب آهن به دلیل واگذاری فولاد صبا به مبارکه بود که وزیر صنعت نیز به بررسی این مساله تاکید نمود.

خبر تکمیلی (1)

برنامه روشنی تا ۲ ماه آینده برای حل مشکلات ذوب آهن ارائه شود


محمد شریعتمداری وزیر صنعت ، معدن و تجارت در اولین برنامه کاری خود پس از معارفه ، در ذوب آهن اصفهان حضور یافت تا طی نشستی ضمن گفتگو با مسئولین این شرکت از خط تولید ریل ملی بازدید نماید .
وزیر صنعت، معدن و تجارت ، تاسیس ذوب آهن اصفهان را یک تحول بزرگ صنعتی برای مردم ایران دانست که نقش مهمی در توسعه صنعت کشور ایفا نموده است .
وی با اشاره به مشکلات کارخانه ذوب آهن گفت: تا دو ماه آینده باید برنامه روشنی برای برطرف کردن این مشکلات ارائه شده و بخشی از این برنامه‌ها نیز بین مجموعه‌های مرتبط شروع شود.
محمد شریعتمداری اظهار داشت: در دنیا همراهی تکنولوژی، دانش و صنعت سبب اتفاقات خوبی شده که شاهد آن بوده‌ایم و این امر می تواند مشکلات واحدهای صنعتی بزرگی همچون ذوب اهن را نیز حل نماید .
وی افزود: متأسفانه شاهد عدم توازن در توسعه فولاد بوده‌ایم که در جلسه‌ای با مقام معظم رهبری نیز به این موضوع انتقاد شده است، ایشان اعتقاد داشتند که عدم توازن نباید وجود داشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: امیدواریم مشکلات ذوب‌آهن از منظر وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود که باید با برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده‌ای در این راه گام برداشت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راه باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز کمک کننده باشد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
شریعتمداری با بیان اینکه باید با کاهش هزینه‌ها، این واحد را فعال نگه‌داریم، گفت: این مجموعه دارای مدیرعامل با تجربه‌ای است و تقویت فعالیت اجرایی نیز باید در دستور کار قرار گرفته شود. ما نیز در حیطه اختیاراتمان تمام تلاش لازم را انجام می‌دهیم.
وی گفت: تا دو ماه آینده باید برنامه روشنی ارائه شود و بخشی از این برنامه‌ها نیز بین مجموعه‌های مرتبط شروع شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بایستی مالک نیز بیش از گذشته به کار ورود کرده و برای برطرف کردن مشکلات اقدامات لازم را به عمل آورد.       

خبر تکمیلی (2)

وزیر صنعت، معدن و تجارت  :تولید ریل ملی برای دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین سفر کاری خود را بعد از معارفه رسمی به اصفهان آمد و از خط تولید ریل در نورد ذوب‌آهن اصفهان بازدید کرد .
وی در این بازدید و در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : هدف از حضور در ذوب آهن این بود که بگوییم وزارت صنعت ، معدن وتجارت در کنار ذوب آهن است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات آن دریغ نمی کنیم .
وی افزود : تولید ریل یک اقدام بزرگ است که توسط ذوب آهن انجام شد و این امر برای دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
شریعتمداری راهکارهایی برای فروش ریل ذوب آهن به راه آهن اندیشیده شده ، گفت : تولید ریل نه تنها به حل مشکلات ذوب آهن کمک می کند بلکه موجب می شود از ریل ایرانی در کشور استفاده کنیم که در راستای توسعه تولید ملی می باشد .
مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این کارخانه گزارشی پیرامون‌های فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد.
شریعتمداری همچنین امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مصلای طوقچی اصفهان در ویژه برنامه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر سخنرانی می‌کند.
شایان ذکر است در این نشست و بازدید ، معاونین وزارت صنعت ، معدن و تجارت همچون مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو ، سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه مذکور ، حجت اله میرزایی معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، رسول زرگرپور استاندار اصفهان ، کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای  اسلامی و تنی چند از مسئولین سازمان صنعت ، معدن و تجارت حضور داشتند .


خبر تکمیلی (3)

صادرات ذوب آهن به 585 هزار تن رسید...
احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان  با اشاره به افزایش صادرات ذوب آهن نسبت به دو سال گذشته، گفت: ۵۸۵ هزار تن محصول از ذوب آهن طی 5 ماه اول امسال صادر شد.
وی در نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات کارخانه ذوب آهن اظهار داشت: در دو سال گذشته افزایش صادرات را در این شرکت شاهد بودیم، این در حالی است که پیش از این صادرات به کشورهای عراق و افغانستان صورت می‌گرفت اما هم اکنون به کشورهای عمان، به مقدار 175 هزار تن، به کشور امارات به مقدار 109 هزار تن، به افغانستان به مقدار 81 هزار تن و به کشور تایلند نیز 68 هزار تن صادرات محصول داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه جمع صادرات ما به 585 هزار تن می‌رسد، گفت: در 5 ماهه سال 96، 80 درصد برنامه‌های ما در صادرات محقق شده است.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن با بیان اینکه هزینه تولید تمام شده را پایین آورده‌ایم، افزود: هزینه تمام شده محصولات ذوب آهن از 1878 تومان به 1250 تومان کاهش یافته که حاصل فعالیت های مختلف مدیریتی و تکنیکی است.
صادقی اظهار داشت : مشکل اصلی ذوب آهن مربوط به مسائل مالی است که بخش عمده آن حاصل عدم بازگشت سرمایه در طرح توازن بوده است .
وی افزود : ذوب آهن در طرح توازن 4 هزار میلیارد تومان هزینه کرد اما به دلیل جداشدن واحد سبا ، این هزینه بی ثمر ماند
مدیرعامل ذوب آهن گفت : برای حل مشکلات این شرکت راه حل های مختلفی پیشنهاد داده ایم که می تواند موجب شکوفایی مجدد این مادر صنعت فولاد کشور شود .
احمد صادقی اظهار داشت : تولید کنونی چدن ذوب اهن حدود 2 میلیون و 600 هزار تن است که امکان افزایش آن به 3 میلیون و 600 هزارتن با 56 میلیون یورو سرمایه گذاری وجود دارد و در این زمینه اقدامات لازم آغاز شده است .
رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن مشکلات ذوب آهن باید بسته‌ای ارائه و تمام نکات آن از منظرهای مختلف ارائه شود.
وی افزود : این بسته باید توسط وزارت های صنعت ، معدن و تجارت ، کار ، رفاه وتامین اجتماعی و اقتصاد و دارایی بررسی شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24