Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار سرمایه جذاب می شود، شک نکنید حسن قالیباف اصل تصمیم دولت مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی را گامی مهم برای رونق اقتصاد کشور و در نتیجه بازار سهام بر شمرد و خاطرنشان کرد: در این صورت بسیاری از پروژه های توجیه اقتصادی پیدا می کند و با توجه به اینکه P/E با نرخ سود بانکی ارتباط معکوس دارد، به طور حتم شاهد جذابیت سهام در بورس هم خواهیم بود. وی افزود: بازار ثانویه اوراق سخاب نیز در بازار سرمایه به زودی مورد معامله قرار می گیرد...

آینده بازار پس از کاهش نرخ سود بانکی از نگاه مدیر عامل شرکت بورس

بورس24 : قالیباف اصل تصمیم دولت مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی را گامی مهم برای رونق اقتصاد کشور و در نتیجه بازار سهام بر شمرد و خاطرنشان کرد: در این صورت بسیاری از پروژه های توجیه اقتصادی پیدا می کند و با توجه به اینکه P/E با نرخ سود بانکی ارتباط معکوس دارد بطور حتم شاهد جذابیت سهام در بورس هم خواهیم بود. 

حسن قالیباف اصل در گفتگویی در خصوص وضعیت بازدهی اوراق سخاب و اخزا در بازار خارج از بورس گفت: بخشی از اسناد خزانه اسلامی با نام اخزا در فرابورس معامله و بخشی از اسناد خزانه دولتی با عنوان سخاب در خارج از بورس معامله می شود .

مدیرعامل بورس تهران با تاکید بر اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد خرید و فروش این اوراق در بازارهای متشکل صورت گیرد، تصریح کرد: هرچه معامله این اسناد در بازارهای شفاف صورت گیرد، قیمت آن نیز شفاف تر خواهد بود؛ همچنین نرخ بازده این اوراق یا همان هزینه پول در معاملات انجام شده در بازار سرمایه بسیار پایین تر از معامله در خارج از بورس است.

وی به نوپا بودن بازار بازار بدهی اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد بازار بدهی در بازار سرمایه به نوعی فرصت تامین مالی است و در تامین مالی به شرکت ها و بخش های دولتی کمک بسزایی می کند.

قالیباف اصل با تاکید بر اینکه تشکیل بازار بدهی در بازار سرمایه برای شفافیت و انضباط مالی بیشتر بوده است، گفت: قرار است، بازار ثانویه اوراق سخاب نیز در بازار سرمایه مورد معامله قرار گیرد.

مدیرعامل بورس تهران همچنین در پاسخ به کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر بازار سهام نیز بیان داشت: بطورحتم یکی از مشکلات اقتصادی حاکم در کشور نرخ بالای سودهای بانکی است و این به معنای هزینه مالی بالا محسوب می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بنگاه های اقتصادی نیاز مبرم به تامین مالی دارند؛ تصریح کرد: وقتی نرخ سود بانکی بالا باشد تامین مالی با هزینه بالاتری به دست آنها می رسد و به دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی بسیاری از پروژه ها توجیه اقتصادی خود را از دست می دهند.

وی تصمیم دولت مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی را گامی مهم برای رونق اقتصاد کشور و در نتیجه بازار سهام بر شمرد وخاطرنشان کرد: در این صورت بسیاری از پروژه های توجیه اقتصادی پیدا می کند و با توجه به اینکه پی بر ایی با نرخ سود بانکی ارتباط معکوس دارد، بطور حتم شاهد جذابیت سهام در بورس هم خواهیم بود.

منبع: اقتصادآنلاین 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24