Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سومین روز از بزرگترین رویداد مالی مشهد با استقبال خوب مشهدی ها به کار خود پایان داد.

استقبال خوب از نمایشگاه مشهد در اولین روز کاری هفته

با وجود اینکه شنبه اولین روز کاری هفته بود حضور بازدیدکنندگان قابل قبول بود و اشتیاق خوبی برای بازدید از نمایشگاه بورس،بانک،بیمه و فرصت های سرمایه گذاری وجود داشت.

کارگزاری بانک کشاورزی درروز سوم رویداد مالی مشهد، پکیج های آموزشی و سمینار های آموزشی خود را برگزار کرد این غرفه یکی از فعال ترین حوزه ها در امر آموزش و آشنایی با بازار سرمایه در این نمایشگاه است.

از دیگر شگفتی های نمایشگاه مشهد استقبال قابل توجه بازدید کنندگان از غرفه بیمه پاسارگاد و خرید بیمه های زندگی است، که ورودی سالن نمایشگاه را مملو از جمعیت کرده است.

مدیر روابط عمومی موسسه ملل حامی مالی این رویداد مالی مشهد گفت:اصولا شرکت در چنین رویدادهای تخصصی باید در دستور کار باشد. به منظور معرفی برند و آشنایی فعالان در حوزه بورس، بانک، بیمه با توانمندی های مجموعه درحال حاضر هم با توجه به سیاستگذاری های مجموعه در بحث حضور منطقه ای و شرکت در رویدادهای مالی تخصصی ورود کرده ایم.

فرهاد حنیفی عضو هیئت مدیره تامین سرمایه نوین در بازدید از نمایشگاه بورس بانک بیمه و فرصت های سرمایه گذاری مشهد به خبرنگار بورس ٢٤ گفت: در کشور ما بعد از انقلاب اقتصاد همواره بانک محور بوده است و بازار سرمایه خیلی فضایی نداشته که بتواند نقش مهمی در اقتصاد مالی کشور ایفا کند. به دلایل مختلف این بستر در حال مهیا شدن است. هم شبکه های مجازی به طور گسترده اطلاعات در این خصوص ارائه می دهند و از طرف دیگر بازار پول کم کم توانش کاهش یافته و مانند قبل نمی تواند نقش ایفا کند. از طرفی دیگر زمینه های قانونی بازار سرمایه چه از لحاظ ایجاد ساختار و ابزار و چه از لحاظ حمایت های قانونی و جنبه های پوشش ریسک و حمایت های حقوقی از سهامداران جز افزایش داشته است. شرکت هایی که در بورس پذیرفته می شوند نیز باید تعهداتی داشته باشند و به آن پایبند باشند. این موارد بستر سازی های لازم در جهت افزایش نفوذ بازار سرمایه را ایجاد می کند.

حنیفی ادامه داد: اگر ایران را با سایر کشور ها مقایسه کنیم شاهد خواهیم بود که پتانسیل های رشد زیادی در کشور برای حرکت روبه جلو وجود دارد.

وی گفت: ممکن است جا افتادن چنین نمایشگاه های تخصصی برای مردم زمان ببرد، اما با توجه به قوانینی که به مرور در حال تصویب است از جمله قانون اوراق بهادار سال٨٤، قانون ابزارهای مالی سال٨٧، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، تماما بخش مهمی را به بازار سرمایه اختصاص داده اند. همچنین قانون ششم توسعه به بازار سرمایه توجه ویژه دارد و در بودجه سال ٩٦ سهمی از تامین مالی دولت از بازار سرمایه است و بازار ثانویه این تامین مالی هم نباید خارج از بازار سرمایه باشد. تمام این ها پشتوانه ایجاد می کند تا نفوذ بازار سرمایه تقویت شود. در کنار این موارد این رویدادهای تخصصی مالی زمینه های آشنایی و فرهنگ سازی در امر سرمایه گذاری را توسعه می دهد.

این مقام مسئول در تامین سرمایه نوین گفت: برگزاری این رویداد مالی در مشهد می تواند تاثیر گذاری خاص خود را داشته باشد، چرا که بسیاری از موسسات و شرکت های غیر مجاز در این منطقه بوده است و نیاز است تا مردم از طریق این رویداد ها با بازار سرمایه و فرصت های سرمایه گذاری و بانک های مجاز بیشتر آشنا شوند. این منطقه با توجه به حجم بالای ورود و خروج توریست ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد اما با مشکلی روبروست که در گذشته اتفاقات خوشایندی در جهت سرمایه گذاری رخ نداده است و از طرفی ظرفیت سرمایه گذاری بسیار بالاست که در صورت بهبود شرایط و کاهش رکود قاعدتا بسیاری علاقه مند هستند در یک بستر امن مانند بورس سرمایه گذاری کنند.

امیر شهلا عضو جدید شورای شهر مشهد در بازدید از دومین نمایشگاه بورس بانک بیمه و فرصت های سرمایه گذاری به بورس ٢٤ گفت: شورای شهر مشهد در راستای ایجاد امنیت در سرمایه گذاری می تواند در گام اول برای ایجاد امنیت در سرمایه گذاری برای سرمایه گذار در طرح ها مشارکت و در پروژه های سرمایه در کنار سایرین سرمایه گذاری کند.

وی گفت: بسته های سرمایه گذاری باید توسط شهرداری تعریف شود، آورده شهرداری هم برای سرمایه گذار باید تعریف شود تا سرمایه گذار احساس امنیت کند و بداند که پروژه سودده و قابل اعتماد است که شهرداری در آن ورود کرده.

شهلا ادامه داد: حوزه گردشگری برای مشهد از مهمترین حوزه ها است که هم سرمایه گذار رغبت سرمایه گذاری دارد و هم ما فکر می کنیم که بازگشت سرمایه و سود دهی این سرمایه گذاری توجیه پذیر است.

وی گفت: شهرداری باید فضایی را ایجاد کند که سرمایه گذار در این فضا به صورت بهره بردار محور ورود کند چرا که با وجود بیش از ٢٥ میلیون زائر سالانه چنین سرمایه گذاری ای بازده خوبی خواهد داشت.

این مقام مسئول در شورای شهر گفت: برگزاری این نمایشگاه در مشهد بسیار مفید و راهگشا ست و شهرداری از این قسم نمایشگاه ها حمایت می کند، فضای نمایشگاهی موجود برای برگزاری مهیاست و در صورتی که بخش خصوصی فعال وجود داشته باشد پتانسیل برگزاری چند نوبت نمایشگاه تخصصی مالی سرمایه گذاری در مشهد وجود دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24