Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود ١٣۵ دلار در هر اونس رشد کرده و برخی معتقدند عملکرد فلز زرد در سال جاری میلادی مثبت باقی خواهد ماند. در یک ماه گذشته تشدید تنش ها در کره شمالی و برخی عوامل دیگر موجب شد تا بهای طلا در محدوده قیمتی بااهمیتی قرار گیرد که باید دید در عبور از سد قیمتی پیش رو چقدر موفق است...

نگاه سرمایه گذاران جهانی به سخنرانی فدرال رزرو / سرنوشت طلای جهانی چه خواهد شد؟

بورس24 : قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود 135 دلار در هر اونس رشد کرده و برخی معتقدند عملکرد فلز زرد در سال جاری میلادی مثبت باقی خواهد ماند. در یک ماه گذشته تشدید تنش ها در کره شمالی و برخی عوامل دیگر موجب شد تا بهای طلا در محدوده قیمتی بااهمیتی قرار گیرد که باید دید در عبور از سد قیمتی پیش رو چقدر موفق است.

سید علی موسوی معاونت کالایی کارگزاری توازن بازار در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره عوامل رشد اخیر قیمت طلای جهانی گفت: در روزهای اخیر بهای طلای جهانی تحت تاثیر عوامل مختلفی افزایش یافت و به بالاترین نرخ ها در ماه های اخیر رسید. یکی از مهمترین عوامل رشد بهای طلا وضعیت نابسامان ژئوپولیتیکی منطقه آسیای جنوب شرقی بود. برنامه های تسلیحاتی کره شمالی که موجب بروز اختلافات شدید با امریکا و همچنین کره شمالی و ژاپن گردید ، موجب شد تا بازار طلا به این مساله واکنش نشان دهد. با فروکش کردن این اختلافات بهای جهانی طلا نیز پس از نزدیک شدن به مرز 1300 دلار به قیمتهای قبلی بازگشت.

وی افزود: دومین علت مهم رشد قیمت طلا نگرانی های فدرال رزرو در مورد عدم وجود تورم مورد انتظار بود. انتظار فدرال رزرو این بود که سیاست هایی که در پیش گرفته بود موجب ایجاد تورم گردد که این امر محقق نشد. به همین دلیل نگرانی هایی در این باره وجود دارد که عدم وجود تورم ممکن است چالش های اقتصادی را برای این کشور به همراه داشته باشد.

موسوی در ادامه اشاره داشت که گزارش های منتشر شده امریکا در حوزه کسب و کار و اقتصاد کمتر از انتظارات بود که خود عامل مهمی برای افزایش گرایش سرمایه گذاران برای ورود به بازار طلا به شمار می رود. وی همچنین حملات تروریستی بارسلونا را یکی دیگر از عوامل رشد قیمت طلا دانست و اذعان کرد: حملات تروریستی بارسلونا موجب ایجاد ناامنی در حوزه یورو شد و این عامل نیز در کنار سایر عوامل به رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی انجامید.

معاونت کالایی کارگزاری توازن بازار با اشاره به اینکه افزایش ذخایر طلای هند نیز تاثیر کمی بر افزایش قیمت طلای جهانی داشت افزود: یکی دیگر از عوامل موثر در میل بهای طلا به افزایش وضعیت نابسامان سیاسی کاخ سفید است. اخراج مشاور ارشد ترامپ توسط وی موجب بروز اختلافات داخلی در کاخ سفید شد و مجموع این عوامل دست به دست هم داد تا روند قیمتی طلای جهانی با افزایش همراه شود.

او گفت: البته در حال حاضر تنش هایی که اخیرا بر بازار طلا سایه افکنده بود کمی فروکش کرده و بهای طلا از مرز 1300 دلار دور شده است.

پولبک طلا

موسوی در ادامه به بررسی تحلیل کن موریس یکی از تحلیلگران برجسته اقتصادی پرداخته و اظهار داشت: با توجه به رویدادهای اخیر رسیدن قیمت جهانی طلا به محدوده 1300 دلار قابل پیش بینی بود. در حال حاضر اگر نرخ طلا در بازار جهانی از محدوده 1270 دلار پایین تر نیاید می تواند یکبار دیگر به مرز 1300 دلار رسیده و حتی با عبور از این مرز در مرحله اول به هدف 1320 دلار برسد که با شکست این سطح هدف دوم نیز محدوده 1335 دلار خواهد بود.

وی درباره اخبار مهم پیش رو که می تواند بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد ابراز داشت: در هفته پیش رو خبرهای مهم اقتصادی چندانی نخواهیم داشت اما در ساعت هشت و نیم شب جمعه پیش رو به وقت ایران فدرال رزرو جلسه مهمی را تشکیل خواهد داد که در آن قرار است خانم جانت یلن رییس فدرال رزرو در رابطه با ایجاد 4.5 تریلیون دلار بدهی به منظور ایجاد تورم سخنرانی ایراد کند. اگر در این جلسه سخنرانی خوبی انجام شود و اتفاقات مثبتی رخ دهد انتظار کشیده شدن ترمز رشد قیمت طلا و حتی شاید افت نسبی آن وجود دارد.

معاونت کالایی کارگزاری توازن بازار در پایان افزود: جمعه بعدی نیز برخی از آمارهای اقتصادی امریکا مانند نرخ ماهانه بیکاری و تغییرات مشاغل غیرکشاورزی اعلام خواهد شد که می تواند تغییراتی را در روند قیمتی اونس به وجود آورد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24