Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به طور قطع بازار سرمایه نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد شرکت های دانش بنیان ایفا کرده و این مهم را با ۲ هدف جذب منابع مالی بر ای سرمایه گذاری در ایده ها و طرح های نوین و همچنین ایجاد بازار ثانویه و اولیه برای این نوع سرمایه گذاری دنبال کرده است. گفتنی است با هدف جذب منابع مالی و به منظور سرمایه گذاری در طرح های مخاطره پذیر، پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی در هفته دوم شهریورماه سال جاری صورت خواهد گرفت...

صندوق های سرمایه گذاری خصوصی در راه است...

بورس24 : یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: مقررات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، در سازمان تدوین بوده و ویرایش اولیه آن انجام شده است.

علی اسلامی در خصوص نقش بازار سرمایه در تجاری‌سازی ایده‌های نو با بهره گیری از صندوق‌های جسورانه گفت: ماهیت حضور این صندوق ها، تکمیل فرآیند تجاری سازی ایده های نو است و تا پیش از شکل گیری این صندوق‌ها با حجم قابل توجهی از ایده هایی مواجه بودند که با سپری کردن فرآیند رشد، بلوغ و خروج از مراکزی مانند پارک های فناوری، قادر به جذب سرمایه گذار برای ادامه فعالیت خود نیستند.

وی افزود: نبود این قبیل صندوق ها، کشور را با حجم قابل توجهی از ایده های ناب روبرو کرده بود که به دلیل نبود سرمایه گذار، نرخ شکست بالایی را تجربه می‌کردند.

به گفته این کارشناس ارشد بازار سرمایه، راه اندازی و پذیره نویسی صندوق های جسورانه به افراد دارای ایده های نو کمک می کند تا بتوانند برای ایده هایی که شانس موفقیت بالا دارند منابع مالی جذب کنند.

اسلامی با بیان اینکه در تمام دنیا ۲ نوع صندوق به این شکل، وجود دارد گفت:صندوق هایی که با ساختار پذیره نویسی عمومی اقدام به جذب منابع کرده و صندوق های vc از قبیل این نوع صندوق ها هستند که با ساختار پذیره‌نویسی عمومی، اقدام به جذب منابع می کنند که در حال حاضر، دو صندوق در این زمینه با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار در دو حوزه سلامت و فناوری اطلاعات راه اندازی شده است و صندوق های دیگری نیز در حال انجام مراحل پذیره نویسی خود هستند.

وی افزود:نوع دیگر این صندوق ها ،صندوق هایی هستند که با ساختار خصوصی نسبت به گرد آوری منابع برای سرمایه گذاری در طرح ها و ایده های نوین تشکیل شده و در اصطلاح صندوق های سرمایه گذاری خصوصی هستند و در حال حاضر، مقررات مربوط به آنها در سازمان تدوین بوده و ویرایش اولیه آن انجام شده است .

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، این صندوق ها می توانند نقش قابل توجهی را در رشد و بلوغ ایده های نوین ایفا و همچنین زمینه افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور را فراهم کنند.

اسلامی با اشاره به اثرگذاری بازار سرمایه در تولد و رشد این صندوق ها تصریح کرد: بازار سرمایه و سازمان بورس، با راه اندازی این صندوق ها علاوه بر زمینه سازی برای توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان، می‌توانند زمینه حضور و فعالیت آن ها را در بورس مهیا کرده و بهبود فرآیندهای ماقبل تجاری سازی ایده ها را نیز، میسر کند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به طور قطع بازار سرمایه نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد شرکت های دانش بنیان ایفا کرده و این مهم را با ۲ هدف جذب منابع مالی بر ای سرمایه گذاری در ایده ها و طرح های نوین و همچنین ایجاد بازار ثانویه و اولیه برای این نوع سرمایه گذاری دنبال کرده است. گفتنی است با هدف جذب منابع مالی و به منظور سرمایه گذاری در طرح های مخاطره پذیر، پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی در هفته دوم شهریورماه سال جاری صورت خواهد گرفت.

منبع : مهر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24