Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد باقر نوبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ماموریت دولت دوازدهم خطیر است، در ادامه افزود: در چهار سال پیش که دولت یازدهم آغاز به کار کرد، اقتصاد در وضعیت پیچیده ای بود و فکر می کردیم که چه کاری را انجام دهیم؛ او گفت: در زمان حال نیز برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه به تیم اقتصادی هماهنگ، منسجم و هم فکر نیاز داریم و اقداماتی که در دولت دوازدهم برای تقویت تیم اقتصادی انجام شد، کار بایسته ای بود...

نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری: تصمیمات اقتصادی دولت جدی تر می شود / تغییرات برای تقویت تیم اقتصادی دولت بود

بورس24 : رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه به تیم اقتصادی هماهنگ، منسجم و همفکر نیاز داریم، گفت: اقداماتی که در دولت دوازدهم برای تقویت تیم اقتصادی انجام شد کار بایسته ای بود. 

محمد باقر نوبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ماموریت دولت دوازدهم خطیر است، افزود: در چهار سال پیش که دولت یازدهم آغاز به کار کرد اقتصاد در وضعیت پیچیده ای بود و فکر می کردیم که چه کاری را انجام دهیم تا تورم فزاینده را کاهش دهیم و همزمان رشد اقتصادی را ایجاد کنیم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، وی با اشاره به اینکه در آغاز کار دولت یازدهم، رکود تورمی بر اقتصاد کشور حاکم بود و این رکود تورمی دو نوع سیاست های متناقض را طلب می کند، ادامه داد: در شرایط رکودی سیاست های انبساطی و در شرایط تورم، سیاست های انقباضی توصیه می شود.

نوبخت با بیان اینکه چند هدف بزرگ اقتصادی در برنامه ششم توسعه در دستور کار است، گفت: تحقق رشد 8 درصدی سالانه اقتصادی از جمله آن است و باید حدود یک میلیون فرصت شغلی در هر سال ایجاد شود و فقر مطلق را هم تا پایان برنامه ششم توسعه و یا این دوره ریاست جمهوری برطرف کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تغییرات اخیر در تیم اقتصادی افزود: تعدد اعضای تیم اقتصادی می تواند بیش از این هم باشد زیرا ساختار تصمیم گیری اقتصادی به گونه ای است که ما از تعدد اعضا در تیم و تفاوت نظری نه تنها رنج نخواهیم برد بلکه استفاده هم می کنیم.

نوبخت اضافه کرد: این تعدد، مانع هماهنگی نیست و هماهنگی به شکل دیگری انجام می شود.وی با تشریح نحوه هماهنگی و ساختار تیم اقتصادی گفت: در ساختار سازمان رسمی دولت، ماموریت های وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تعریف شده و کاملا مشخص است.

نوبخت ادامه داد: هر کدام از ما وظایفمان را انجام می دهیم اما با توجه به پیچیدگی متغیرهای اقتصادی که باید همه آن ها را کنترل کنیم و با توجه به شرایط سختی که داریم هم باید در آن واحد از سیاست های انبساطی برای ایجاد رشد و رونق و مقابله با رکود استفاده کنیم و هم باید سیاست های انقباضی برای مهار تورم داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور افزود: برای ایجاد هماهنگی ها هفته ای دو روز جلسه تیم اقتصادی با مسئولیت شخص آقای رئیس جمهور در دولت یازدهم برگزار می شد و این روند را ادامه خواهیم داد و همه بحث ها را به صورت شورایی انجام خواهیم داد و حلقه وسیع تری از صاحب نظران معتمد رئیس جمهور از جمله دستیار ویژه وی در امور اقتصادی اظهار نظر خواهند کرد و سپس تصمیم گیری می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه نیاز به شورا و وحدت تصمیم گیری داریم، گفت: هر کدام از دستگاه های سه گانه که تیم ستاد اقتصادی دولت را تشکیل می دهند از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی بر حسب موضوع تصمیم می گیرند و حلقه ای وسیع تر از این سه نفر یعنی 7 یا 8 نفر با حضور رئیس جمهور در نهایت تصمیم گیری می کنند و بقیه دستگاه ها باید اجرا کنند.

نوبخت درباره وظایف معاونت اقتصادی رئیس جمهور هم گفت: آقای نهاوندیان اقتصاددان هستند و وی می تواند در جهت انسجام و هماهنگی بیشتر اقدام کند.

وی افزود: این موضوع سبب می شود تصمیمات اقتصادی دولت جدی تر گرفته شود و مردم و فعالان اقتصادی هم به این تصمیمات بیشتر اعتماد می کنند.

منبع: اقتصادآنلاین 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24