Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نخستین جلسه کاری محمد شریعتمداری روز گذشته با متولیان حوزه معدن و زمین‌ شناسی در اولین روز استقرار او در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد...

شریعتمداری: در حوزه معادن ظرفیت‌ های ناشناخته‌ ای داریم / توسعه معادن اولویت کاری من است

بورس24 : نخستین جلسه کاری محمد شریعتمداری روز گذشته با متولیان حوزه معدن و زمین‌ شناسی در اولین روز استقرار او در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در این جلسه که مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و همچنین روسای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و همچنین خانه معدن ایران، حضور داشتند اولویت‌ ها و موضوعات اساسی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی مطرح به بحث و بررسی گذاشته شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: اهتمام به توسعه معادن جزو مهم‌ترین برنامه‌ های کاری من در وزراتخانه خواهد بود و در این زمینه شورای عالی معادن را با شوراهای معدنی استانی همسو خواهیم کرد.

محمد شریعتمداری اعلام کرده است: مجموعه اکتشافات معدنی کشور هنوز در حد حداقل است؛ بنابراین باید اکتشاف را دقیق‌ تر کرد و عمق آن را به ۴۰۰ متر افزایش داد، در این صورت حتما ۷ درصد از سرزمین ایران را که زیر پهنه‌ های معدنی است، می‌ توان به سه برابر افزایش داد.

وی افزود: در حوزه معادن نیز ظرفیت‌ های ناشناخته‌ ای داریم که باید مورد توجه قرار گیرد، امروز از مجموعه ۹ هزار پروانه معدنی صادره، ۵۸۰۰ واحد معدنی فعال در کشور داریم که به کمتر از ده عدد از آنها، معادن بزرگ می‌ توان اطلاق کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموعه معادن به لحاظ فناوری، دارای ضعف‌ های فراوانی هستند و از حیث صنایع معدنی نیز، باید شرایط را بهبود دهیم. سهم ما از تجارت کالا در جهان، تن‌ها حدود ۰. ۳ درصد است و این سهم به هیچ عنوان شایسته نیست، ضمن اینکه ظرفیت‌ های صنعتی و معدنی ایجاد شده نیز در برنامه گسترش می‌ یابد. 

وی افزود: در حوزه صنایع پایه و تولید محصولات پایه از جمله مس و پتروشیمی و فولاد و آلومینیوم، به عنوان صنایع پیشران نگاه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24