Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نشست خبری امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران امروز برگزار شد.

هامونی: کیسون اطلاعات لازم را ارائه نکرد، پذیرش آن در بازار بالاتر لغو شد

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مدیرعامل فرابورس در این نشست درخصوص وضعیت شرکت کیسون گفت: از کیسون اطلاعاتی را خواستیم که هنوز به ما ارائه ندادند و به همین دلیل پذیرش شرکت لغو شد. اما هر زمان این شرکت بخواهد می تواند درخواست بدهد و با ارائه اطلاعات به هیات پذیرش، در فرابورس پذیرش شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه شرکت معذوریت هایی در ارائه بعضی اطلاعات دارد، نمی توان مشکل پذیرش و ارائه اطلاعات آن را حل کرد؟ گفت: حتی اگر شرکت برنامه ای به فرابورس ارائه دهد هم می تواند به وضعیت شرکت کمک نماید.

هامونی گفت: یک سوم از شرکت‌ها در بازار پایه هستند و به لحاظ نظارتی وقت و انرژی زیادی از سازمان بورس و فرابورس می‌گیرند اما باید به این شرکت‌ها اجازه ریکاوری بدهیم.

او ادامه داد: شرکتی مانند بهپاک که در بازار پایه بوده‌ هم‌اکنون به بازار دوم فرابورس ارتقا یافته است. در واقع فرابورس نقش تسهیل‌گری در ارتقای شرکت‌ها را دارد و در این زمینه تلاش می‌کند. بازار پایه شرایط معامله را فراهم می‌کند تا سهامداران شرکت‌هایی که قبلا خارج از بورس بوده‌اند را تنبیه نکنیم و فرصتی برای معامله سهمی که دارند را فراهم کنیم.

خبر تکمیلی...

نشست خبری امروز مدیرعامل فرابورس ایران به منظور انتقال برخی از شرکتهای بازار پایه به بازار ج برگزار شد.

امیر هامونی ، مدیر عامل فرابورس ایران در نشست خبری امروز اصحاب رسانه  گفت: 11 شرکت که افشاگری مناسبی درباره صورت های مالی خود نداشتند و حسابرس درباره صورت های مالی‌شان اظهار نظری نداشته یا اظهار نظر مردود داشته از تابلوی «ب» پایه به تابلوی بازار پایه  «ج» منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی از این شرکت‌ها صورت های مالی خود را افشا نکرده‌اند و ظاهرا لزومی بر افشا و شفاف سازی صورت های مالی خود نمی دانند. این ۱۱ شرکت فردا آخرین روز معاملاتی خود را در بازار پایه «ب» خواهند داشت و نماد آن ها بسته خواهد شد و شنبه در بازار پایه «ج» کشف قیمت خواهند.

به گفته وی، این شرکت ها تا فردا معامله می شوند و عصر نمادشان متوقف می شود و در بازار پایه «ج» معامله می شوند .خاصیت بازارپایه «ج» این است که تحت هر شرایطی نماد را باز نگردانیم. بانک ایران زمین لغو پذیرش شده و در بازار «ج» بازگشایی می شودشد.

هامونی گفت:  یک سوم از شرکت‌ها در بازار پایه هستند و به لحاظ نظارتی وقت و انرژی زیادی از سازمان بورس و فرابورس می‌گیرند اما باید به این شرکت‌ها اجازه ریکاوری بدهیم.

وی افزود:  شرکتی مانند بهپاک که در بازار پایه بوده‌ هم‌اکنون به بازار دوم فرابورس ارتقا یافته است. در واقع فرابورس نقش تسهیل‌گری در ارتقای شرکت‌ها دارد و در این زمینه تلاش می‌کند. بازار پایه شرایط معامله را فراهم می‌کند تا سهامداران شرکت‌هایی که قبلا خارج از بورس بوده‌اند را تنبیه نکنیم و فرصتی برای معامله سهمی که دارند را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بازار پایه در احکام دایمی قانون برنامه های توسعه ای تعبیه شده، یعنی شرکتهای سهامی عام خارج از بازار سرمایه معامله نشوند؛ چراکه اگر از چتر حداقلی بازار خارج شوند، دچار مسائل مالکیت، احراز هویت مالک و نحوه قیمت گذاری می شود که کنترل آن مشکل خواهد بود و بازاری غیرشفافی شکل می گیرد.

مدیرعامل فرابورس افزود: اوراقی که در بانکها معامله می شود بازار سیاه است و اگر این اوراق در بورس معامله می شد بهتر بود؛ بنابراین بازار پایه به همین منظور شکل می گرفت تا شرکتهایی که از بورس اخراج می شدند، به این بازار بیایند.

هامونی گفت: از سال ٩٠ که این بازار تشکیل شد، ساز و کار مقدماتی این بازار شکل گرفت و این بازار با شرکتهای سهامی عامی شکل گرفت که در بورس پذیرش نمی شدند؛ هم اکنون نیز ١٦٠ شرکت در این بازار فعال هستند که ٥٣ تا شرکتهای اخراجی بورس هستند و حدود ١٠٠ شرکت نیز آنهایی هستند که در هیچ بازاری فعال نبودند؛ بنابراین از شرکتهای بسیار شفاف تا غیرشفاف که تا ٥سال مجامع خود را برگزار نکرده بودند؛ در این بازار حضور دارند.

به گفته وی، بازار پایه با مقررات جدیدی که پارسال مصوب شد به سه دسته پایه «الف»، «ب» و «ج» تبدیل شدند؛ «الف» شامل فرابورس، بورس، بورس کالا و انرژی و شرکت سپرده گذاری مرکزی و برای تشخیص مرز بین تابلوی «ب» و «ج» معیارهایی طراحی شده که  شامل شفافیت و نقد شوندگی است و شرکتها دسته بندی می شوند. معیار افشا گزارش مقبول یا مشروط است در تابلوی «ب» و آنهایی که گزارش ندارند یا مردود هستند در تابلوی «ج» قرار می گیرند.

کیسون می تواند دوباره اطلاعات بدهد، مشکلی نداریم

وی در مورد ورود نماد "کیسون" به فرابورس و مراحل پذیرش آن گفت: اطلاعاتی را از کیسون خواستیم که هنوز به ما ارائه ندادند و به همین دلیل  پذیرش شرکت لغو شد اما هر زمان این شرکت بخواهد می تواند در فرابورس درخواست بدهد و با ارائه اطلاعات به هیات پذیرش ، در فرابورس  پذیرش شود

 وی در پاسخ به این سوال که آیا  با توجه به اینکه شرکت معذوریت هایی در ارائه بعضی اطلاعات دارد نمی توان مشکل پذیرش و ارائه اطلاعات آن را حل کرد؟ گفت:  حتی اگر شرکت برنامه ای هم به فرابورس ارائه دهد هم  می تواند به  وضعیت شرکت کمک نماید.

هامونی با بیان اینکه بانک شهر در حال بررسی پذیرش است گفت: بانک ایران زمین لغو پذیرش شده و در بازار پایه« ج» بازگشایی خواهد شد.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس درباره نحوه انجام معاملات این بازار گفت: معاملات در تابلوی "ج" در روزهای زوج انجام می پذیرد که از دو مرحله حراج تک قیمتی برخوردار است. در مرحله اول سفارش گیری مانند کل بازار از ساعت 8:30 تا 9 صبح بدون دامنه نوسان سفارش گیری انجام می پذیرد و راس ساعت 9 بر اساس عرضه و تقاضا کشف قیمت صورت می پذیرد. اما مرحله متفاوت از سایر بورس ها در بین ساعت 9 تا 12 ظهر برمی گردد که معامله در قیمت فیکس کشف شده صبح تا ساعت 12 انجام می شود.

وی تاکید کرد: چنانچه قیمت در 9 صبح کشف نشود معاملات با قیمت پایانی روز قبل انجام می گیرد و از ساعت 12 تا ساعت 12:30 مرحله سفارش گیری بدون دامنه نوسان مجدد انحام خواهد گرفت و در این ساعت قیمت ها امکان مچینگ در قیمت های جدید را دارد.

محسنی خاطرنشان کرد: در اولین روز معاملاتی 0.002 نسبت سرمایه شرکت با کف معاملاتی 100 هزار سهم معاملات باید انجام گیرد در غیر این صورت معاملات در این روز تایید نمی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24