Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس در موافقت با وزیر پشینهادی ارتباطات در سخنانی گفت: امروز هیچ سروری در خارج از کشور نداریم و معتقدیم با بستن فضای مجازی، توسعه امکان ندارد...

یک نماینده مجلس: زمانی فیبر نوری را کوسه ‌ماهی‌ ها می ‌خوردند، اما این روزها ٣G و ۴G داریم!

بورس24 : در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه، 24 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: امروز توسعه و پیشرفت هر جامعه ای به ارتباطات و فناوری اطلاعات هر کشور بستگی دارد و امروز تمام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و کسب وکار در بستر فضای مجازی قرار گرفته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بخش هم خودش جوان است و هم در تمام دنیا جوانان پیشران توسعه این بخش هستند و سن مدیران، کارکنان، کاربران بزرگترین شرکت های دنیا همچون شرکت های گوگل، اپل، فیسبوک بین 25 تا 35 سال است.

وی ادامه داد: همکاران فهیم به عنوان یک کارشناس که 22 سال سابقه تجربی دروزارت ارتباطات و6 سال به عنوان رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن، وظیفه خودم می دانم که تحولات صورت گرفته در دوره مدیریت مهندس جهرمی را که موجب جهش بی سابقه در این بخش شده ایم را عرض کنم.

سبحانی فر افزود: دو همکار بزرگوار بنده مطالبی را بیان کردند که قضاوت این مطالب را به شما و مردم فهیم واگذار می کنم. حدود یک دهه است که مسئولین و برنامه تاکید بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دارند و این خواسته در حد یک پاورپوینت باقی ماند ولی امروز شما شاهد فراهم شدن زیرساخت این خواسته به حق گردیده ایم.

وی ادامه داد: توسعه سوئیچ های انتقال و فیبر نوری امروز جهش فراوانی داشته است از جمله 51 هزار کیلومتر فیبر نوری به 62 هزار کیلومترافزایش یافته و در بخش اینترنت قطعا شما به یاد دارید که در چند سال گذشته قطعی اینترنت به کرات درمصاحبه‌ ها شنیده می شد که مسئولین می گفتند؛ فیبرنوری مسیر دریا را کوسه ماهی ها خورده اند و یا کشتی ها قطع کرده اند و علت قطع شدن و کاهش کیفیت اینترنت، کشتی و کوسه ماهی تلقی می شد.

نماینده مردم سبزوار افزود: اما امروز شما سرعت اینترنت را می بینید و در چند سال اخیر پهنای باند از 70 مگابیت به 1000 مگابیت رسیده است و سرانه پهنای باند به 35 برابر رسیده است، همکار محترم شما عضو کمیته ارتباطات هستیم. چرا یک مرتبه این مواردی را که ذکر کردید در کمیته ارتباطات لحاظ نکردید وبه آن نپرداختید که اصلاح شود جز اینکه ما شرایط را در چند سال اخیر مطلوب دیدیم.

وی ادامه داد: هزینه اینترنت 45 درصد کاهش پیدا کرده است و به تولیدکنندگان محتوای ایرانی اسلامی پهنای باند مجانی ارائه می شود و فراهم کردن زیرساخت و پهنای باند بر روی گوشی های همراه شما در چند سال اخیر به 3G و 4G تبدیل شده است و تمامی سرورهای ایرانی که در خارج کشور بود به داخل انتقال داده شده است و امروز هیچ سروری در خارج از کشور نداریم و اعتقاد به اینکه با بستن فضای مجازی توسعه امکان ندارد و عملکرد ایشان در چند سال اخیر باعث رفع اشکالات اجرایی و سیستماتیک گردید که موجب شد فساد به صورت سیستماتیک جمع شود. 

سبحانی فر گفت: برادر عزیزم که از فساد گفتید؛ مبارزه با باندهای بین المللی قاچاق ترافیک بین الملل و حذف اعمال سلیقه های غیر کارشناسی در فرآیندهای اجرایی پروژهها و بهبود فرآیند های مالی و قراردادی که باعث گردید، قرارداد 250 میلیون دلاری خرید تجهیزات شبکه ملی و اطلاعات زیرساخت به 120 میلیون دلار کاهش پیدا کند وبه نفع این مردم انجام شود و پرونده آن در دادگاه است.

وی ادامه داد: از قطع منافعشان ترس دارند و در فضای مجازی دست به تخریب می زنند. برادران و خواهران گرامی امروز ریاست محترم جمهور در پاسخ به مطالبات جوانان و ارزش و امنیت این قشر که همه ما شعار آن را می دهیم، ولی ایشان در عمل جوانی و متخصص، پر انرژی، توانمند و شجاع برای سکان داری وزارتخانه ای که فعالیت آن همگام با جوان است، معرفی کرده است

نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: چگونه همکار گرامی ما می فرماید که برنامه ارائه نداده است. برنامه ایشان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و ایجاد فضای کسب و کار واعتقاد به بهره گیری از تمام مدیران قبلی و فعلی و دسترسی تمام اقشار جامعه به این امکان تکنولوژی نو به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در برنامه ایشان دیده می شود.

وی ادامه داد: اهتمام به اینکه کشور ما در مسیر ترانزیت بین المللی و اینترنت قرار بگیرد واکنون شرایط چند ترانزیت فراهم گردیده است و همچنین ایشان اهتمام به صنعت داخلی در کشور داشته است که پروژه ای بنام توانا تعریف شده و با مشارکت دانشجویان و نخبگان به ویژه دانشگاه شریف 1350 میلیارد ریال قرارداد آن منعقد شده و در حال ساخت تولیدات داخلی است و در نهایت انتظار می رود به این برادر جوان توانمند و متخصص و دو برادر شهیدی که دارد انشاالله رأی قاطع بدهیم تا این صنعت جان دیگری بگیرد.

منبع: خانه ملت 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24