Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت سیمان دشتستان ۲میلیارد و ۴۰ میلیون تومان سود عملکرد سال مالی ١٣٩٥ خود را میان مشمولان سهام عدالت توزیع خواهد کرد.

این سیمانی ٢ میلیارد تومان به سهام عدالتی‌های سود می دهد

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ طبق قانون تا کنون 60 شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌اند که اصطلاحا به آنها شرکتهای سرمایه‌پذیر گفته می‌شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، سیمان دشتستان می‌باشد.

از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت سیمان دشتستان(سهامی عام) در تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۲۷ تاسیس و مرکز اصلی شرکت در استان بوشهر می باشد. موضوع فعالیت شرکت نیز تولید ۲۰۰۰تن سیمان در روز، فروش و صادرات سیمان، همچنین طراحی، ساخت، واردات و صادرات ماشین آلات و تجهیزات مربوط به کارخانه سیمان و مصالح ساختمانی و به طور کلی هر نوع عملیات بازرگانی و صنعتی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با موضوع شرکت مربوط است، می باشد.

همچنین سرمایه شرکت ۱۱۸ میلیارد تومان منقسم به یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون سهم ١٠٠ تومانی می باشد و تعداد ۶۱ میلیون سهم معادل ۳۴‏ درصد سهام این شرکت در تاریخ ۱۳۸۵/۰۸/۱۰ به ارزش ۳۳ میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد امسال مبلغ ۸۹ میلیارد تومان است.

در طی سنواتی هم که این شرکت به سهام عدالت واگذار شده جمعا مبلغ ۴۴ میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت اخذ و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

سود تقسیم شده در مجمع(DPS) سیمان دشتستان برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ مبلغ ۶ تومان(در سرمایه ۱۰۰میلیارد تومان) به ازای هر سهم می باشد که از این بابت مبلغ ۲میلیاردو ۴۰ میلیون تومان از این شرکت اخذ و بین مشمولین سهام عدالت توزیع می شود.

گفتنی است، چندی پیش رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفته بود تاکنون از 49 شرکت در سبد سهام عدالت که قیمت‌گذاری قطعی آنها انجام شده، 46 شرکت به مجمع رفته‌اند که از این تعداد 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان بوده است که با برگزاری مجامع سه شرکت باقی‌مانده این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24