Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پالایش نفت تهران بنابر اعلام سازمان خصوصی‌سازی ۷۸ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان سود عملکرد سال مالی ١٣٩٥ خود را بین مشمولان سهام عدالت توزیع می‌کند.

پالایش نفت تهران امسال چقدر به سهام عدالتی‌ها سود می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ طبق قانون تا کنون 60 شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌اند که اصطلاحا به آنها شرکتهای سرمایه‌پذیر گفته می‌شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، پالایش نفت تهران می‌باشد.

از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت پالایش نفت تهران(سهامی عام) در سال ۱۳۷۷ تاسیس و مرکز اصلی شرکت در استان تهران و نزدیک شهر ری بوده و این شرکت در مهرماه سال۱۳۹۱ از طریق بازار دوم فرابورس عرضه و به عموم واگذار شد.

موضوع فعالیت اصلی شرکت نیز احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور انواع مختلف محصولات نفتی، شیمیایی و مشابه، انجام عملیات پالایش و فرآورش نفت خام و سایر هیدرو کربورها، تولید فرآورده‌های نفتی از قبیل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره و سایر مشتقات و ... است.

همچنین سرمایه شرکت 1600 میلیارد تومان منقسم به ۱۶ میلیارد سهم ١٠٠ تومانی می‌باشد که تعداد ۱۱ میلیارد و ۱۲۰میلیون سهم معادل ۷۰‏ درصد سهام شرکت آن در تاریخ‌های ۱۳۸۶/۱۱/۱۳، ۱۳۸۸/۰۵/۰۶ و ۱۳۹۰/۰۵/۱۷به ارزش 2915 میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد امسال مبلغ 2712 میلیارد تومان است.

از سوی دیگر همچنین در سال‌هایی که سهام این شرکت به سهام عدالت واگذار شده در مجموع مبلغ ۶۴۳ میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

افزون بر این؛ پیش بینی سود(EPS) شرکت پالایش نفت تهران برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ مبلغ ۳۴.۹ تومان به ازای هر سهم می‌باشد که بنابر اعلام سازمان خصوصی‌سازی پیش بینی می‌شود مجمع به تقسیم سود حداقل ۷ تومان حدود ۲۰‏ درصد سود قابل تقسیم بین صاحبان سهام رای دهد که در این صورت و با فرض تقسیم 20 درصد ‏سود پیش بینی شده، در مجموع مبلغ ۷۸ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از این شرکت دریافت و بین مشمولان سهام عدالت توزیع شود.

گفتنی است، چندی پیش رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفته بود تاکنون از 49 شرکت در سبد سهام عدالت که قیمت‌گذاری قطعی آنها انجام شده، 46 شرکت به مجمع رفته‌اند که از این تعداد 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان بوده است که با برگزاری مجامع سه شرکت باقی‌مانده این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24