Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بر اساس پیش بینی سازمان خصوصی سازی شرکت سیمان داراب امسال مبلغ ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان بین مشمولان سهام عدالت توزیع خواهد کرد.

این سیمانی امسال چقدر سود به سهام عدالتی‌ها می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ طبق قانون تا کنون 60 شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌اند که اصطلاحا به آنها شرکتهای سرمایه‌پذیر گفته می‌شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، سیمان داراب می‌باشد.

از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت سیمان داراب(سهامی عام)در تاریخ ۱۳۶۶/۱۰/۲۲ تاسیس و مرکز اصلی شرکت دراستان فارس و شهرستان داراب است.

سرمایه شرکت نیز ۹۰ میلیارد تومان منقسم به ۹۰۰ میلیون سهم ١٠٠ تومانی و تعداد ۴۵۰ میلیون سهم معادل ۵۰‏ درصد سهام آن در تاریخ ۱۳۸۵/۰۸/۱۰ به ارزش ۴۴ میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا اردیبهشت ماه ١٣٩٦ مبلغ ۶۷ میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان است.

همچنین در طی سنواتی که این شرکت به سهام عدالت واگذار شده جمعا مبلغ ۶۳ میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

پیش بینی سود(eps) سیمان داراب برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ هم مبلغ ۱۱.۶ تومان به ازای هر سهم است که پیش بینی می شود مجمع به تقسیم سود حداقل ۵.۸ تومان حدود 50 درصد‏ سود قابل تقسیم بین صاحبان سهام رای دهد که در این صورت و با فرض تقسیم ۵۰‏ درصد سود پیش بینی شده، جمعا مبلغ ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان از این شرکت اخذ و بین مشمولان سهام عدالت توزیع می شود.

این گزارش می افزاید: موضوع فعالیت شرکت سیمان داراب تولید انواع سیمان و مصالح ساختمانی، اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن با رعایت مقررات موضوعه، تهیه و واردات ماشین آلات و دستگاههای مورد نیاز مجاز از داخل و خارج از کشور، توزیع، فروش، صادرات و تولید فرآورده های شرکت و...است.

گفتنی است، چندی پیش رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفته بود تاکنون از 49 شرکت در سبد سهام عدالت که قیمت‌گذاری قطعی آنها انجام شده، 46 شرکت به مجمع رفته‌اند که از این تعداد 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان بوده است که با برگزاری مجامع سه شرکت باقی‌مانده این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • آوا نیاز زاده نخعی
    آوا نیاز زاده نخعی

    با سلام و وقت بخیر
    ببخشید این خبر های سهام عدالت چه اثری در بازار سهام دارد؟

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24