Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی معتقد است که نرخ رشد با تکیه بر نفت، استمرار نخواهد داشت، بلکه بازار سرمایه نیز باید به عنوان یکی از ارکان اقتصاد ایران، وارد عمل شده و در استمرار رشد اقتصادی نقش آفرین باشد...

بایدهای رونق اقتصادی از نگاه مسعود کرباسیان

بورس24 : وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر رای اعتماد هم نگیرم، خدمتگزار نظام باقی خواهم ماند، چرا که به نظام گره خورده ام. 

مسعود کرباسیان در دیدار با فعالان اقتصادی گفت: ما به نظام گره خورده ایم و اگر هم رای اعتماد ندهند، باز هم در این کشور خدمت خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه قانون در کشور کم نداریم، افزود: قانون برنامه ششم توسعه بر اساس سند چشم انداز بیست ساله نوشته شده است و اگر من هم رای بیاورم، باز هم باید بر اساس قانون عمل کنم؛ این در حالی است که برنامه عملیاتی نیز داده شده است.

وی اقتصاد مقاومتی را از جمله برنامه های جدی اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: رشد اقتصادی به ۱۲.۵ درصد و تورم تک رقمی شده است، ولی تحول و استمرار آن ضروری است.

کرباسیان با اشاره به دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: ایشان معتقد بودند که ما گمرک را همچون کندوی زنبور عسل شفاف کرده ایم که رفت و آمدها در آن بسیار شفاف است، این در حالی است که ایشان معتقد بود که یکی از آرزوهای قلبی اش، دستیابی به این چنین وضعیتی بوده است.

وی با بیان اینکه متولی کارت بازرگانی، باید اتاق بازرگانی باشد که همه مراحل را انجام دهد، این در حالی است که گمرک نیز بر اساس وضعیت کنونی صدور کارت بازرگانی، باید ۴ درصد علی الحساب بگیرد که او خوش حساب است یا در رسته بد حسابان قرار می گیرد.

کرباسیان با بیان اینکه اکنون بنده با تیم اقتصادی دولت دوازدهم از جمله وزیر پیشنهادی بازرگانی، هماهنگ هستم، گفت: برنامه ها نوشته شده ولی اصلاحیه نیاز دارد، با حسن تفاهمی که بین مجلس و وزارت اقتصاد هست، حتما تغییرات قابل لحاظ کردن است.

وی گفت: فقط روز اول حضور در گمرک خدمت مهندس نعمت زاده رفتم و وی هم کد شبنم را حذف کرد و ۴ سال هم دعوا تحمل کرد. مشکلات بانکی هم از طریق ارتباط دوستانه با آقای سیف حل می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزیر اقتصاد است، گفت: توقع داریم با همراهی بخش خصوصی، کار را پیش بریم. البته مجلس نیز در این شورا حضور دارد و باید با تفاهم کار را پیش برد.

کرباسیان گفت: تا دقیقه نود هم قرار نبود من گزینه پیشنهادی باشم و تصورم بر این بود که رای کلی بر حضور و ماندگاری علی طیب نیا در سمت وزیر اقتصاد دولت دوازدهم بود.

وی در خصوص تک نرخی کردن ارز گفت: اصل پذیرفته کاهش نرخ سود بانکی، تغییر نرخ ارز، یکسان سازی نرخ، حمایت از صادرات از سوی دولت دوازدهم وجود دارد، اما باید شرایط مهیا شود، چراکه زمانی بحث تک نرخی کردن ارز مطرح بود، اما بعد از تک نرخی کردن، باز هم قیمت چند نرخی شد. ما نمی خواهیم این یکسان سازی، بازگشت پذیر باشد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی معتقد است که نرخ رشد با تکیه بر نفت، استمرار نخواهد داشت، بلکه بازار سرمایه نیز باید به عنوان یکی از ارکان اقتصاد ایران، وارد عمل شده و در استمرار رشد اقتصادی نقش آفرین باشد.

کرباسیان از فعالان اقتصادی تقاضا کرد که با مرور برنامه های پیشنهادی اش، انتقادات و پیشنهادات خود را ارایه دهند. به نحوی که استمرار رشد، بهبود وضعیت تولید و رونق اقتصادی، نیازمند همراهی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است؛ البته ۴ سال فرصت داریم و باید همه دست به دست هم داده و شرایط را با همکاری در جهت مثبت پیش بریم.

منبع: مهر 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24