Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در طی سنواتی که شرکت بیمه دانا به سهام عدالت واگذار شده جمعا مبلغ ۸ میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

بیمه دانا تا الان چقدر سود بابت سهام عدالت پرداخت کرده؟

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ طبق قانون تا کنون 60 شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌اند که اصطلاحا به آنها شرکتهای سرمایه‌پذیر گفته می‌شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، بیمه دانا می‌باشد.

از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت بیمه دانا(سهامی عام)در تاریخ ۱۳۶۷/۰۹/۱۳ در اجرای قانون نحوه اداره شرکتهای بیمه مصوب مجلس شورای اسلامی از ادغام ۱۰ شرکت ملی شده(شرکتهای بیمه آریا، امید، پارس، توانا، تهران، حافظ، دانا، ساختمان و کار، شرق و ملی) تشکیل شد و مرکز اصلی شرکت دراستان تهران و موضوع فعالیت آن فعالیت در کلیه رشته‌های بیمه ای می‌باشد.

همچنین سرمایه شرکت ۱۰۲ میلیارد تومان منقسم به یک میلیارد و ۲۰ میلیون سهم ١٠٠ تومانی است که تعداد ۵۶۰ میلیون سهم معادل 55 درصد سهام این شرکت در تاریخ ۱۳۹۰/۰۵/۱۷ به ارزش ۸۲ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا اردیبهشت ماه ١٣٩٦ مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان می باشد.

افزون بر این، در طی سنواتی که این شرکت به سهام عدالت واگذار شده جمعا مبلغ ۸ میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

پیش بینی سود(eps) بیمه دانا برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ نیز مبلغ ۱۴ تومان به ازای هر سهم می باشد که پیش بینی می شود مجمع به تقسیم سود حداقل ۱.۴ تومان حدود 10 درصد سود قابل تقسیم بین صاحبان سهام رای دهد که در این صورت و با فرض تقسیم ۱۰‏ درصد سود پیش بینی شده، جمعا مبلغ ۷۸۴ میلیون تومان از این شرکت اخذ و بین مشمولین سهام عدالت توزیع می شود.

گفتنی است، چندی پیش رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفته بود تاکنون از 49 شرکت در سبد سهام عدالت که قیمت‌گذاری قطعی آنها انجام شده، 46 شرکت به مجمع رفته‌اند که از این تعداد 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان بوده است که با برگزاری مجامع سه شرکت باقی‌مانده این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24