Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قرار بر این بود که سهامدار عمده به عنوان متعهد پذیره نویس باشد، اما سهامدار اصلی این موضوع را نپذیرفت و ما باید به دنبال متعهد پذیره نویس دیگری باشیم.به تعبیری واضح تر سهامدار عمده پذیرای این تعهد نبوده و لوله و ماشین سازی ایران به فکر سایر راه ها برای تعهد پذیره نویسی حق تقدم سهام است...

افزایش سرمایه «فلوله» به کلی از دستور کار خارج شد...!؟

بورس24 : سهامدار عمده شرکت لوله و ماشین سازی ایران تعهد پذیره نویسی افزایش سرمایه را نپذیرفت و سازمان بورس و اوراق بهادار هم به درخواست افزایش سرمایه این شرکت مجوز نداد.

روز گذشته جلسه مجمع فوق العاده شرکت لوله و ماشین سازی ایران با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد. این مجمع به دلیل عدم صدور مجوز از سازمان بورس نتوانست افزایش سرمایه مورد نظر را مصوب نماید.

محمد رضا سروش رئیس هیئت مدیره شرکت لوله و ماشین سازی ایران در گفت و گو با بورس24 در خصوص این مجمع گفت: مجمع افزایش سرمایه شرکت لوله و ماشین سازی ایران روز گذشته تشکیل شد و این مجمع به دلیل عدم صدور مجوز از سوی سازمان بورس به افزایش سرمایه رای مثبت نداد.

وی ادامه داد: این مجمع در حالی تشکیل شد که ما هنوز مجوز از سازمان بورس نگرفته بودیم. به همین دلیل نمی توانستیم افزایش سرمایه را اعمال کنیم، وگرنه مشکل دیگری برای افزایش سرمایه وجود نداشت.

وی تاکید کرد: این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران بوده و قرار بر این بوده که سرمایه شرکت از 50 میلیارد تومان به 80 میلیارد تومان برسد. البته این موضوع هنوز هم کنسل نشده و ما به دنبال تایید این موضوع هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم صدور مجوز از سوی سازمان بورس بیان داشت: دلیل عدم صدور مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار عدم وجود متعهد پذیره نویس برای خرید حق تقدم های سهام بود. در غیر این صورت سازمان بورس با کلیت افزایش سرمایه مشکلی ندارد و خبرهای مطرح شده در خصوص رای منفی مجمع به این افزایش سرمایه درست نیست،چرا که اساسا مجوزی در این خصوص صادر نشده بود.

سروش گفت: قرار بر این بود که سهامدار عمده به عنوان متعهد پذیره نویس باشد، اما سهامدار اصلی این موضوع را نپذیرفت و ما باید به دنبال متعهد پذیره نویس دیگری باشیم.به تعبیری واضح تر سهامدار عمده پذیرای این تعهد نبوده و لوله و ماشین سازی ایران به فکر سایر راه ها برای تعهد پذیره نویسی حق تقدم سهام است.

وی عنوان کرد: مذاکراتی در این خصوص انجام شده و به زودی به نتیجه خواهد رسید. امیدواریم تا در ماه های آتی این موضوع قطعی شده و مجوز سازمان بورس نیز اخذ گردد تا ما شاهد این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24