Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل شرکت تاپیکو در نشست خبری از دولت درخواست کرد برای خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس تخفیف در نظر بگیرند.

درخواست مدیرعامل تاپیکو از دولت؛ برای خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس تخفیف بدهید

به گزارش بورس24 ؛ محمدحسین پیوندی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین امروز در نشست خبری درخصوص پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 96 و 97 به بهره برداری می رسد. ما از دولت تقاضا داریم برای خوراک این پالایشگاه تا 10 درصد فوب خلیج فارس تخفیف در نظر بگیرند. در حال حاضر نفت خام و میعانات گازی تخفیف 5 درصدی دارد که از دولت می خواهیم این تخفیف را به 10 درصد برسانند. البته به این موضوع در ماده 12 و 13 قانون رفع موانع تولید اشاره شده است.

وی ادامه داد: ابتدای سال ۹۷ پروژه مرجان راه اندازی می شود که ظرفیت آن ۱میلیون و ۶۵۰هزار تن است و ۵۰۰هزار تن به مجموعه درآمدی تاپیکو می افزاید.

پیوندی گفت: با توجه به ایجاد منطقه آزاد اروند و قرار داشتن ۷۰هکتار زمین تاپیکو در آن منطقه، برنامه احداث پالایشگاه در دستور کار ما است.

در این نشست خبری، صبائی، مدیر پرتفولیوی تاپیکو گفت: برنامه افزایش سرمایه ۳۸۰۰میلیارد تومانی از مطالبات و آورده نقدی در دستور کار است که اگر در مجمع همه این عدد تصویب شود تاپیکو بزرگترین شرکت فرابورسی و بورسی خواهد شد.

صبائی گفت: یک بار عرضه پتروشیمی غدیر را تا مرحله معارفه پیش رفتیم که متاسفانه به دلیل اینکه مهلت قانونی آن تمام شد و عرضه نکردیم، برای دومین بار کارهای پذیرش آن را انجام‌می دهیم.

وی افزود: در مورد هلدینگ سلولوزی نیز برنامه عرضه در بازار دوم فرابورس تا ۶ ماه آینده  در دستور کار است که تا ۳ ماه آینده کارهای پذیرش آن به طور کامل به اتمام می رسد.

خبر تکمیلی...

محمد حسین پیوندی، مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز تامین  در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه  گفت: بهره برداری از فاز اول پالایشگاه نفت  ستاره خلیج فارس تلاش های زیادی شده است که امیدواریم در سال 966-97 فاز یک آن به بهره برداری برسد.

وی افزود: تقاضای ما تخفیف خوراک تا ۱۰درصد است. در حال حاضر تخفیف نفت خام و میعانات گازی 5 درصد فوب است که می خواهیم به 10 درصد برسد.  همچنین  این موضوع در ماده ۱۲ و ۱۳قانون رفع موانع تولید اشاره شده است که می توانند به واحد ها تا 10درصد برای مدت مشخصی تخفیف خوراک بدهند.

پیوندی گفت: ابتدای سال ۹۷ پروژه متانول مرجان راه اندازی می شود که ظرفیت آن ۱میلیون و ۶۵۰هزار تن است و ۵۰۰هزارتن به مجموعه درآمدی تاپیکو می افزاید.

وی در ادامه افزود: تنوع بالای محصولات تولیدی در شرکت های گروه به خصوص تولید 10 محصول از 12 محصول پتروشیمی در شاخص جهانی محصولات پتروشیمی (آیپکس) این شرکت را در رده یکی از شرکت های متنوع در سطح جهان قرار می دهد.

پیوندی با اشاره به اینکه تاپیکو در بین 100 شرکت برتر پتروشیمی جهان، در سال 2015 رتبه 49 را کسب کرده است گفت: این رتبه با معیار سود خالص در رتبه بندی برترین شرکت های پتروشیمی جهان توسط ISIS به دست آمده و این شرکت هم اکنون بزرگ ترین تولید کننده کریستال ملامین کشور است که 82 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به در اختیار داشتن سهم 54 درصدی ظرفیت تولید قیر کشور افزود: 51 درصد از ظرفیت توزیع گاز مایع کشور، 51 درصد تولید تایر کشور و همچنین 35 درصد تولید پی وی سی کشور توسط این هلدینگ تأمین می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کل دارایی ها و سرمایه گذاری های "تاپیکو" در دو حوزه شرکت های بورسی و غیر بورسی طبقه بندی می شود، گفت: نیمی از شرکت های عضو هلدینگ" تاپیکو" بورسی بوده  و حدود  90 درصد از سود حاصل از سرمایه گذاری ها توسط این شرکت ها  به دست می آید که نشان از شفافیت منحصر به فرد" تاپیکو" دارد.

مدیر عامل "تاپیکو" در ادامه به مزیت های رقابتی و سهم بازار این هلدینگ اشاره کرد و گفت: چشم انداز مثبتی از قیمت سهم "تاپیکو" با بهره برداری از پروژه های مهی چون: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با فروش سالانه حدود 7 میلیارد یورو وجود دارد.

پیوندی در ادامه افزود: کسب رتبه نخست در گروه بندی شرکت های چند رشته ای رتبه دو با معیار بیشترین سودآوری، رتبه سه با معیار بیشترین صادرات و ارزش افزوده و رتبه 16 با معیار درآمد و فروش بر اساس رتبه بندی شرکت های برتر سال 94 از دیگر مزیت های این هلدینگ است.

مدیر عامل "تاپیکو" به گستره صادرات محصولات این هلدینگ اشاره کرد و گفت: محصولات صادراتی از جمله قیر، روغن پایه، تایر، اوره، کریستال ملامین، آمونیاک، PVC، DOP، متانول، اسید استیک و سیلندر گاز به کشورهای حوزه CIS، اروپا، آفریقا، چین،ژاپن، هند، افغانستان، پاکستان، امارات، عراق و ترکیه صادر می شود.

مدیر عامل تاپیکو در خصوص احداث پالایشگاهی دیگر مانند آبادان نیز گفت:  با توجه به ایجاد منطقه آزاد اروند  و قرار داشتن ۷۰هکتار زمین تاپیکو در آن منطقه،  برنامه احداث پالایشگاه در دستور کار ما است  تا بتوانیم پالایشگاهی شبیه به پالایشگاه آبادان احداث کنیم.

در ادامه امیر مهدی صبائی، مدیر پرتفولیوی تاپیکو گفت:  برنامه افزایش سرمایه ۳۸۰۰میلیارد تومانی از مطالبات و آورده نقدی در دستور کار است که اگر در مجمع همه این عدد تصویب شود تاپیکو بزرگترین شرکت فرابورسی و بورسی خواهد شد.

صبائی در مورد عرضه دوباره شرکت پتروشیمی غدیر گفت:  سال گذشته یک بار عرضه پتروشیمی غدیر را تا مرحله معارفه پیش رفتیم که متاسفانه به دلیل اینکه مهلت قانونی ان تمام شد و عرصه نکردیم برای دومین بار کارهای پذیرش آن را انجام‌می دهیم.

وی در مورد عرضه اولیه سهام هلدینگ سلولوزی  افزود: در مورد هلدینگ سلولزی نیز برنامه عرضه در بازار دوم فرابورس  تا ۶ ماه آینده  در دستور کار است که تا ۳ ماه آینده کارهای پذیرش آن به طور کامل به اتمام می رسد.

وی د رمورد پیش بینی بازار سهام نیز گفت: به نظر می رسد با توجه به وضعیت اقتصادی و وضعیت بازار های دلار و ارز و ... روند مثبتی برای بازار سرمایه تا پایان سال متصور شویم. همچنین بازار بورس تا پایان سال بازدهی کمتر از نرخ تورم و بازارهای موازی دیگر نخواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24