Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

صندوق طلا نماد نخستین صندوق طلای بازار سرمایه کشور بعد از اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار و هماهنگی انجام شده با بورس کالای ایران، فردا بازگشایی می شود.

استارت معاملات ثانویه اولین صندوق طلای بازار سرمایه در بورس کالا از فردا

به گزارش بورس24 ، معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌ گذاری پشتوانه طلای لوتوس که به عنوان اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور در خرداد ماه پذیره نویسی شد و از سازمان بورس اوراق بهادار تهران مجوز فعالیت گرفت، از فردا آغاز می شود.

پذیره‌ نویسی این صندوق که از تاریخ ۲۰ الی ۲۴ خرداد ماه امسال آغاز شد، با استقبال چشمگیر سرمایه ‌گذاران مواجه شد به طوری که در ۵ روز پذیره‌نویسی این صندوق بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان از واحدهای این صندوق (به ارزش هر واحد هزار تومان) توسط سرمایه‌گذاران خریداری شد که با احتساب یک میلیارد تومان آورده اولیه مؤسسان، در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۹۸ میلیارد تومان سرمایه در صندوق جذب شد.

به این ترتیب بعد از پذیره نویسی موفق این صندوق، مجوز فعالیت آن از سوی سازمان بورس صادر شد و معاملات ثانویه آن نیز از فردا آغاز می شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نماد معاملاتی" طلا" به عنوان اولین صندوق طلای بازار سرمایه از فردا یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ در سامانه معاملات بازگشایی شده و آماده انجام معاملات ثانویه خواهد شد. معاملات این صندوق از ساعت ۸:۳۰ تا ساعت ۱۵:۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه بدون حد نوسان قیمت انجام می شود.

از آنجایی که صندوق پشتوانه طلای لوتوس از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس کالا (ETC) است، خرید و فروش واحدهای این صندوق از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری‌ها نیز قابل انجام است و خالص ارزش دارایی‌های (NAV) آن هر دو دقیقه یک بار بر اساس ارزش دارایی صندوق به‌روزرسانی می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس نخستین صندوق کالایی است که با دارایی پایه سکه طلا در بورس کالای ایران آغاز به فعالیت می‌کند.

تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بازارگردان این صندوق بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. مدیریت صندوق به صورت فعال (Active) صورت خواهد گرفت و دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست.

صندوق پشتوانه طلای لوتوس علاوه‌ بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، ارزش‌های متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش اثرات تورمی، نقدشوندگی بالا، امنیت بالا، قابلیت وثیقه‌شدن جهت دریافت وام، برخورداری از معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کنند.

منبع: بورس کالا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24