Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آن چه که مهم به نظر می رسد این است که ما باید به صادرات برق بیندیشیم و این موضوع برای منطقه بسیار مهم است. گروه مپنا در جهت صادرات گام های موفقی برداشته که باید توسعه هم داشته باشد.

مپنا بازار صادراتی را در دست می گیرد/ فروش توربین به سوریه قطعی شد

به گزارش بورس24 ؛ در پی نگرانی سهامداران در خصوص قیمت سهم رمپنا در بازار مدیرعامل شرکت مپنا از وابستگی ارزش سهم و قیمت برق در کشور یاد کرد و قیمت واقعی سهم را بیشتر از آن چه دانست که روی تابلوی بورس است.

عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مپنا در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه و پاسخ به سوال سهامداران در خصوص نیروگاه خرم آباد گفت: نیروگاه خرم آباد یک کارفرمای خصوصی دارد و به نحو احسن فعالیت خود را انجام می دهد.

وی در باره تغییر نرخ برق خانگی بیان داشت: نرخ برق در ایران بسیار ارزان است و تلاش های ما برای متقاعد کردن وزارت نیرو در جهت افزایش نرخ برق همچنان ادامه دارد. اما باید پذیرفت این کار بسیار دشوار است و وزارت نیرو با این موضوع موافقت نمی کند.

وی در خصوص صادرات برق بیان داشت: آن چه که مهم به نظر می رسداین است که ما باید به صادرات برق بیندیشیم و این موضوع برای منطقه بسیار مهم است. گروه مپنا در جهت صادرات گام های موفقی برداشته که باید توسعه هم داشته باشد.

وی خبر داد: فروش 5 توربین به سوریه قطعی شده و این توربین ها به زودی راه اندازی خواهند شد. علاوه بر آن مپنا در نظر دارد تا به سایر کشورها از جمله آفریقای جنوبی نیز صادرات داشته باشد. از دیگر کشورهای مدنظر می توان به اندونزی اشاره کرد. به طور کل گروه مپنا به مسئله صادرات برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی مجموعه توجه دارد.

وی تاکید کرد: حرکت مپنا رو به جلو بوده و در جهت پیشبرد منافع سهامداران گام بر می دارد. شرکت برای حضور در مناطق نفت خیر جنوب نیز مذاکراتی را داشته و باید به این حوزه نیز توجه نماید.

وی درباره بازگشایی ال سی عنوان کرد: شرکت توانسته برای تامین مالی برخی از نیروگاه های زیرمجموعه اقدام به بازگشایی ال سی نماید. این موضوع پس از برجام و توافقات گستره بیشتری یافت و در نظر داریم تا از این مسئله استفاده کنیم. ضمن اینکه برای تامین مالی برخی از نیروگاه های خود اقدام به بازگشایی ال سی کرده ایم.

علی آبادی تاکید کرد: گروه مپنا موفق شده نیروگاه موبایل را نیز راه اندازی کند. نیروگاه موبایل جزو اقدامات مثبت گروه محسوب می شود چرا که نوآوری جدیدی در این صنعت محسوب می شود.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص بهای تمام شده برق گفت: اجزای تشکیل دهنده قیمت برق شامل سوخت، تبدیل انرژی و هزینه انتقال است که هزینه تبدیل انرژی بستگی به نوع سوخت دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24