Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت صبح امروز با حضور ۶٨.۵ درصدی سهامداران کار خود را آغاز کرد. این مجمع برخلاف سال گذشته با کمترین حاشیه و اعتراضی از طرف سهامداران همراه بود. هادی اخلاقی مدیر عامل بانک ملت در سخنانی در این مجمع با اشاره به اینکه در سال گذشته بانک ملت در شرایط دشواری قرار داشت، و برای ارتقا شرایط برنامه مناسبی تدوین شد، در ادامه سخنان خود گفت: سعی خود را تاکنون بر این اصل گذاشته ایم، که چالش های پیش رو را پشت سر بگذاریم و امروز نیز می توانیم دستاوردهای خوب و قابل ارزیابی که داشته ایم، را برای سهامداران شرح دهیم...

در مجمع بانک ملت چه گذشت؟

طاها حشمتی - مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت صبح امروز با حضور ۶٨.۵ درصدی سهامداران کار خود را آغاز کرد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مجمع بانک ملت که صبح امروز شنبه 31 تیر ماه، برگزار شد، برخلاف سال گذشته با کمترین حاشیه و اعتراضی از طرف سهامداران همراه بود.   

تدوین برنامه مناسب 

هادی اخلاقی مدیر عامل بانک ملت در سخنانی در این مجمع با اشاره به اینکه در سال گذشته بانک ملت در شرایط دشواری قرار داشت، و برای ارتقا شرایط برنامه مناسبی تدوین شد، در ادامه گفت: سعی خود را تاکنون بر این اصل گذاشته ایم، که چالش های پیش رو را پشت سر بگذاریم و امروز نیز می توانیم دستاوردهای خوب و قابل ارزیابی که داشته ایم، برای سهامداران شرح دهیم. 

او ادامه داد: برای سال 95 ما توانسته ایم، 80 ریال ای پی اس را برای هر سهم محقق کنیم. همچنین کارا سازی کانال های فروش با حداقل هزینه ممکن را در دستور کار خود داشته ایم، که این کار به جز با توانمند سازی نیروهای انسانی قابل اجرا نبود.

توسعه هدفمند تعاملات بین الملل 

وی تصریح کرد: برجام ظرفیت های خوبی را در عرصه بین الملل برای ما ایجاد کرد، که همت خود را در سال 95 در راستای بهره برداری از این موقعیت پیش آمده گذاشتیم. توسعه هدفمند تعاملات بین الملل و برنامه ریزی برای تاسیس شعب جدید در سایر کشورها نیز در دستور کار ما بوده است، به گونه ای که سه شعبه بانک ملت در ترکیه که شعب ازمیر، آنکارا و استانبول هستند فعالیتشان افزایش یافت. همچنین فعالیت شعبه بانک در ارمنستان ارتقا یافت.

فعالیت مجدد شعبه سئول 

اخلاقی ادامه داد: حضور انحصاری شعبه بانک ملت در سئول کره جنوبی نیز برایمان از اهمیت خاصی برخوردار است، که خوشبختانه فعالیت مجدد این شعبه را شاهد بودیم.

آغاز کار در گرجستان 

او گفت: پس از بروز ناآرامی هایی در کشور ترکیه تلاش هایی برای اخذ مجوز فعالیت بانک در کشور گرجستان صورت گرفت، که در نهایت مجوز فعالیت شعبه بانک ملت را در این کشور گرفتیم.

بانکی 100 درصدی در مالزی 

اخلاقی گفت: بانک ملت در مالزی، بانکی 100 درصدی را در اختیار دارد که مجوز این بانک را در ابتدای سال جاری و همان چند روز نخست سال توانستیم اخذ نماییم، که به زودی فعالیت آن آغاز خواهد شد. همچنین در سال 96 توانستیم حجم عملیات ارزی بانک را به ارتقای خوبی برسانیم. 

نتیجه مثبت رایزی با دو بانک اروپایی 

وی تاکید کرد: توسعه روابط بانکی در سطح بین الملل کماکان در سال 96 مدنظر ما خواهد بود و تاکنون رایزنی ها با دو بانک ایتالیایی و اسپانیایی برای همکاری با بانک ملت به نتیجه رسیده است. به گفته مدیر عامل بانک ملت، این مهم ظرفیتی 550 میلیون دلاری برای بانک به روش فاینانس را به وجود آورده است.

برج جام ملت هم فروش رفت... 

وی خاطر نشان کرد: در سال 95 افزایش فروش املاک را شاهد بودیم. سود سرمایه گذاری ها نیز افزایش را نشان می دهد. فروش برج جام ملت به عنوان بزرگترین دارایی ثابت بانک نیز محقق شد، که این مهم در راستای سیاست واگذاری و فروش املاک و املاک مازاد بانک ها صورت پذیرفته است.

اخلاقی افزود: خوشبختانه در هفته گذشته سهام به پرداخت را در بورس عرضه کردیم، که این اتفاق  برای ارتقای سودآوری بانک بسیار موثر بوده است. 

وی تاکید کرد: به اعتقاد من هر مقام مسئولی برنامه های کاری خود را باید گام به گام با منافع ذینفعان یک مجموعه به پیش ببرد. بانک ملت هم اکنون از لحاظ رتبه دارا بودن ابزارهای مختلف در میان بانک های کشور رتبه یک را به خود اختصاص داده است. 

عرضه به پرداخت 

مدیر عامل بانک ملت خاطر نشان کرد: کاراسازی کانال های فروش، افزایش قابل توجه فروش املاک و اموال مازاد بانک، فروش ساختمان جام به عنوان بزرگترین دارایی ثابت بانک و همچنین واگذاری سهام شرکت به پرداخت در بورس که هفته گذشته صورت پذیرفت، و تاثیرات مثبت مالی خوبی برای بانک ملت به دنبال داشت، در زمره مهمترین اقدامات صورت پذیرفته در بانک ملت بوده است.

افزایش فروش املاک  

وی تصریح کرد: ما در سال 95 افزایش قابل توجه ای را در فروش املاک شاهد بودیم. سود سرمایه گذاری های بانک هم فلش افزایشی خود را نشان می دهد. همچنین برنامه طراحی ابزارهای جدید برای وصول مطالبات بانک نیز جزو اقدامات مهم صورت گرفته است. 

همسایه مهم بانک ملت در سئول  

وی ادامه داد: ارتقا فعالیت بانک در ارمنستان نیز یکی از کارهای صورت پذیرفته بوده است. همچنین حضور انحصاری بانک ملت در سئول برایمان از اهمیت زیادی برخوردار بود و به همین خاطر تلاش های صورت پذیرفت، تا فعالیت مجدد این شعبه را در سئول شاهد باشیم، و فعال سازی مجدد Fee Bank در جوار شعبه بانک ملت در سئول هم از اقدامات مثبت صورت پذیرفته طی این مدت بوده است.      

اخلاقی گفت: سفیر گرجستان در تهران نیز در گفتگویی که با من داشت، نیز بر گسترش همکاری هایمان در این کشور تاکید داشت و ما به طور قطع در سال 96 بر فعالیت بانک در حوزه بین الملل تاکید بسیار جدی خواهیم داشت.

او گفت: بر این اساس برنامه گسترش فعالیت ها در گرجستان، هندوستان و اسپانیا در دستور کار بانک ملت خواهد بود. همچنین ارزش یابی مجدد مشتریان بانک از لحاظ اعتبار و وجاهت امر بسیار مهمی است، که بر آن تاکید داشته ایم.  

ارزیابی مجدد مشتری 

وی خاطرنشان کرد: ممکن است، یک مشتری در زمان ارزیابی، و یا نظارت بر منابع مورد غفلت قرار گرفته باشد؛ بر این اساس با توجه به توانایی بالایی که بانک ملت در حوزه IT از آن برخوردار است، ارزیابی مشتریان نسبت به گذشته به مراتب ساده تر شده و ارزشیابی مجدد مشتریان بانک را را به جد در دستور کار خود قرار داده ایم.

مدیرعامل بانک ملت در ادامه به پروژه هایی که در عسلویه، خلیج فارس و حوزه سلامت اجرا شده اشاره کرد و گفت: این پروژه ها جزو اهداف کشور بوده و برای بانک نیز درآمدزایی خوبی داشته است.

ارائه خدمات خرد 

وی افزود: بانک ملت در ارائه خدمات خرد به مشتریان از توانایی بالایی برخوردار است. 30 درصد از توانایی شبکه بانکی در این رابطه به بانک ملت تعلق داشته و بر این اساس با شناخت و برقراری ارتباط بهتر با مشتریان خوب و ارائه خدمات به آنها در راستای اهداف عالی  بانک ملت گام خواهیم برداشت.   

وی تاکید کرد: در طی این مدت بر اساس تاکید دولت و سیاست های بانک، توزیع منابع در شرکت های اقماری بانک  صورت نپذیرفته و کماکان نیز این روند در اهم برنامه های سال 96 قرار دارد.

او گفت: در راستای تنوع بخشی به محصولات و خدمات عرضه 2 محصول جدید را شاهد بودید. همچنین دو محصول دیگر در حوزه اعتباری و ال. سی کارت نیز در حوزه خدمات به مشتریان بانک ارائه شده است. 

برنامه های سال 96 

وی ادامه داد: فعال سازی مشتریان با پتانسیل، ارتقای سطح فعالیت سایر مشتریان، تکمیل شناسنامه اطلاعات مشتریان، بهبود کارایی، تنظیم و بهینه سازی شبکه ارایه خدمات، ارائه ابزارها و خدمات غیر حضوری، از جمله مواردی هستند، که در سال 96 اجرای آنها جزو سیاست های اصلیمان در بانک ملت خواهد بود.

اخلاقی همچنین با اشاره به روند حرکتی خوب سهام بانک ملت در طی یک ماه گذشته گفت: سهام بانک ملت این روزها با روند خوبی مواجه شده و من با تمام وجود از سهامدارانی که به ارتقا سهم خودشان در بانک می اندیشند، ممنون هستم.

 الزام بانک مرکزی 

گفتنی است، این مجمع با توجه به الزام بانک مرکزی به عدم تقسیم سود با توجه به زیان انباشته سال های گذشته بدون تقسیم سود به پایان رسید. همچنین روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های رسمی وبملت در این مجمع انتخاب شدند.    

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24