Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دلایل اقبال بازار سهام به نماد ذوب بازار سرمایه به سهام شرکت ذوب آهن به عنوان مادر صنایع کشور روی خوش نشان داده و روند قیمتی سهم در مسیر حرکت به سمت ارزش ذاتی خود می باشد. قیمت سهام ذوب‌ آهن نیز با اقداماتی که در خصوص بازار گردانی سهام شرکت شروع شده، روند صعودی داشته است. این شرکت همچنین تا پایان سال مالی جاری شرایط بسیار بهتری را از نظر صورت های مالی تجربه خواهد نمود...

روزگار خوش ذوب آهن اصفهان در راه است؟

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ذوب آهن اصفهان با حضور هیأت مدیره و مدیران این شرکت ، سهامداران، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و نماینده سازمان حسابرسی سه شنبه 27 تیر ماه سال جاری در سالن کوثر مجموعه شهدای ارتش برگزار شد. 

هیات رئیسه این مجمع را بهروز خالق به نمایندگی از صدر تامین به عنوان رئیس مجمع ، سعید عبودی به نمایندگی از تامین اجتماعی و شکرا... فائز به نمایندگی از صبا تامین هر دو به عنون ناظر مجمع و احمدصادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به عنوان دبیر مجمع شکل دادند.

ابوتراب فاضل عضو هیات مدیره شرکت در حاشیه این مجمع در خصوص وضعیت عملیاتی شرکت به خبرنگار ما گفت: سهم شرکت از بازار مقاطع فولادی شامل 65 درصد از بازار تیر آهن و 8 درصد از بازار میلگرد است.

او گفت: همچنین شرکت موفق گردیده است که 36 درصد از محصولات خود را در سال 95به ارزش 225 میلیون دلار به خارج از مرزهای کشور صادر نموده و از محل فروش داخلی 17هزار میلیارد ریال در آمد کسب نماید.

به گفته وی، یکی از چالش های شرکت بالا بودن قیمت تمام شده شمش تولیدی است که طی یک سال گذشته به کمک اجرای یک سلسله از طرح های بهینه سازی در خط تولید شرکت این معضل رفع شده است .

فاضل افزود: با توجه به قیمت تمام شده بالای شمش تولیدی و جهت اصلاح بهای تمام شده محصولات کارخانه نسبت به کاهش مصرف چدن مذاب کنورتورها برنامه ریزی گردیده است که در این راستا یکی از مهمترین طرح ها، در کنورتور صورت گرفته است، که طی آن ضریب HMR در بخش فولاد سازی از 89 درصد در ابتدای سال 94 به 80 درصد کاهش یافته است که این یکی از راه های برون رفت از مشکل بالا بودن قیمت تمام شده است.

فاضل یکی دیگر از استراتژی های شرکت را کاهش مصرف کک در کوره بلند دانست و گفت: بدین منظور تدابیری از جمله توقف کوره بلند شماره 1، کنترل کیفیت کک خریداری، استفاده از کک ریزه در شارژ کوره بلند، تغییر سرند کک و بهبود روش انباشت و ارسال کک منجر به کاهش 48 کیلوگرم بر تن مصرف کک و کاهش هزینه های تولید به میزان 856 میلیارد ریال در سال می گردد.

به گفته وی، امضای قرار داد پروژه تزریق پودر زغالPCIبه کوره بلند ها جهت کاهش 150کیلو گرم بر تن مصرف کک نیز از دیگر طرح های مرتبط با کاهش بهای تمام شده می باشد که پیشرفت این طرح تاکنون 30درصد بوده و بر پایه برنامه از اواخر سال 96 راه اندازی می گردد.

به گفته وی، اجرای این طرح منجر به ایجاد ارزش افزوده به میزان 2240 میلیارد ریال در سال می گردد.

عضو هیات مدیره ذوب آهن ادامه داد: اجرای خط اکسیژن به صورت تزریق مستقیم به کوره بلندها برای اولین بار در دنیا صورت گرفت که منجر به کاهش مصرف گاز طبیعی تا حد 120 متر مکعب می گردد ودر بهینه سازی هزینه تولید در شرکت موثر است.

به گفته وی، شرکت پس از قطعی نمودن تهاتر پیش رو به میزان 760 میلیارد تومان از این محل به دنبال افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی می باشد تا با اجرای این افزایش سرمایه از شمولیت ماده 141قانون تجارت خارج گشته و ساختار سرمایه شرکت جهت دریافت تسهیلات مالی به شکل مناسبی ترمیم شود.

این مقام مسئول در ذوب آهن اصفهان در مورد اقدامات انجام شده برای کاهش هزینه های مالی گفت: بروز رسانی 2200میلیارد ریال تسهیلات در بانک صادرات و 2176 میلیارد ریال بانک رفاه و کاهش نرخ تسهیلات از 24به 18درصد و استمهال بدهی نزد بانک اقتصاد نوین به مبلغ 3387میلیارد ریال و مبلغ 30 میلیون یوآن چین، تجدید تسهیلات 780 میلیارد ریالی نزد بانک پاسارگاد، استفاده از تسهیلات سلف موازی به مبلغ 2500 میلیارد ریال طی دو مرحله از عملیات کاهش بدهی بوده است.

فاضل افزود: هیات مدیره فعلی شرکت ذوب آهن و مدیر عامل این شرکت با ترکیبی از تجربه و دانش فنی و مالی و اقتصادی خود و با اشراف کامل به کلیه چالش های ریز و درشت شرکت و رصد هر روزه کلیه اتفاقات شرکت اقدام به ایجاد کمیته های مختلف راهبردی با استفاده از کارشناسان مجرب نموده و با بهره وری حداکثری نیروی متخصص خود و طراحی نقشه راه مدون در حال بهبود شرایط شرکت می باشد.

نکته مهم در این راستا عزم مدیریت عامل شرکت برای برطرف نمودن مشکلات و همت اعضای هیات مدیره و تک تک کارکنان شرکت می باشد و انتظار می رود شرکت با توجه به چشم انداز صعودی بازار مقاطع فولادی و رشد بسیار بالای محصولات خود از یک سو و حمایت های بی دریغ سهامدار عمده یعنی سازمان تامین اجتماعی و شرکت صدر تامین و وزارت کار و امور اجتماعی از سوی دیگر به زودی از زیان خارج شده و تا پایان سال مالی جاری شرایط بسیار بهتری را از نظر صورت های مالی تجربه نماید.

وی افزود: با توجه به جریان معاملات اخیر سهم، بازار سرمایه به سهام شرکت ذوب آهن به عنوان مادر صنایع کشور روی خوش نشان داده و روند قیمتی سهم در مسیر حرکت به سمت ارزش ذاتی خود می باشد.

او همچنین افزود: علی رغم افزایش قیمت نهاده های تولید از جمله زغال سنگ خارجی و زغال سنگ داخلی از 3600به 4500ریال در هر کیلوگرم که تبعات اقتصادی آن بر هزینه های شرکت 1304 میلیارد ریال می باشد، زیان کارخانه از 12900 میلیارد ریال در سال 94 به 7300میلیارد ریال در سال 95کاهش یافته است. که اگر این حوادث اتفاق نمی افتاد زیان کارخانه به 5560میلیارد ریال کاهش می یافت.

در ابتدای مجمع نیز گزارش هیات مدیره به مجمع توسط سعید امید قائمی معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان ارائه شد .

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان در ارائه این گزارش در سخنانی اظهار داشت: حاشیه سود محصولات اصلی شرکت بعد از آن که طی سال های 92 تا 94 با سقوط بسیار زیاد مواجه شد، در سال 95 روند صعودی گرفت و این امر در حالی حاصل شد که هزینه های پرسنلی، تامین مواد اولیه، تورم و... افزایش یافت. این صعود نشانگر بهبود شرایط مالی ذوب آهن و نوید بخش چشم اندازی مناسب برای این شرکت است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سهامی ذوب‌ آهن گفت: در بخش تأمین منابع مالی نیز با تلاش کارشناسان این حوزه بیش از هزار و 290 میلیارد ریال تسهیلات مالی، بخشودگی جرایم و کاهش نرخ هزینه تأمین مالی را شاهد هستیم.

به گفته او از دیگر دستاوردها نیز می‌ توان به تلاش برای اجرایی نمودن مصوبات ستاد تسهیل و تهاتر بدهی‌ های شرکت با بدهی‌ های دولت و سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد که نتایج این تلاش‌ ها به صورت اصلاح ساختار ترازنامه و کاهش فشار دولت برای وصول مطالبات در سال 1396 به ثمر خواهد رسید.

امید قائمی بیان داشت: طی 3 ماهه نخست سال 96 شرکت سهامی ذوب آهن در فروش میلگرد و تیرآهن درآمدهای مطلوبی داشته و قیمت سهام ذوب‌ آهن با اقداماتی که در خصوص بازارگردانی سهام شرکت شروع شده است، روند صعودی داشته است.

منبع: سایت ذوب آهن

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24