Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قرارگاه خاتم الانبیاء وعده داده که در فرزاد بی و سلمان به صدرا پروژه بدهد. شرکت در مورد رفع ماده ١۴١ هم اعلام کرد که منتظر ٢ اتفاق است. ابتدا انتظار برای تبدیل شدن جزیره به منطقه ویژه اقتصادی و سپس نهایی شدن انتقال سند جزیره به نام شرکت. خاصیت این ٢ اتفاق استفاده از معافیت مالیاتی و همچنین تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور افزایش سرمایه و رفع ماده ١۴١ می باشد. گفتنی است ، صدرا به دلیل تحقق زیان در سال ٩۵ ناشی از هزینه های مالی و مطالبات مشکوک الوصول ، سودی برای تقسیم نداشت. هر چند که شرکت به لحاظ عملیاتی به ازای هر سهم ٢۴۵ ریال سود محقق کرده بود...

مجمع صدرا امیدوار کننده تر از گزارش نامطلوب صبح امروز بود...

مجمع صدرا امروز با حضور 70 درصد سهامداران تشکیل شد.

به گزارش بورس24 ، این مجمع به دلیل شناسایی زیان در سال 95 ، سودی برای تقسیم بین سهامداران و حاضرین در جلسه نداشت. در این مجمع ابتدا سردار دهقان ، مدیرعامل شرکت درخصوص آخرین وضعیت صدرا و اقدامات مهم سال 95 توضیحاتی ارائه نمودند. وی گفت : تکمیل فرایند تسویه حساب با 7 بانک بزرگ کشور از مهمترین اقدامات ما در سال گذشته بود. دهقان گفت : از 2.250 میلیارد تومان بدهی بانکی ، 1.000 میلیارد تومان در قالب جریمه و دیرکرد بخشیده شد و مابقی آن ( اصل و فرع بدهی ) به مبلغ 1.250 میلیارد تومان با واگذاری مجتمع نور تسویه گردید.

دهقان درخصوص چرایی عدم تاثیر مثبت این رویداد با اهمیت در عملکرد سال 95 گفت : ساختمان نور واگذار گردیده و برای تکمیل تهاتر ، در حال انتقال سند هستیم. وی به سهامداران صدرا وعده داد که طی 4 – 5 ماه آتی نقل و انتقال صدرا قطعی شده و آثار این رویداد را در گزارش عملکرد سال جاری شاهد باشیم. دهقان گفت با عملی شدن این اتفاق ، عملا دیگر صدرا تسهیلات و هزینه مالی نخواهد داشت و کلیه وثایق و اموال توقیفی صدرا شامل ساختمان ها ، تجهیزات ، جرثقیل ها ، بارج ها ، شناورها و ... آزاد خواهد شد. گفتنی است ، صدرا در سال 95 رقمی بالغ بر 823 میلیارد ریال ( 548 ریال به ازای هر سهم ) هزینه مالی داشته و یکی از دلایل زیانده شده شرکت همین مساله می باشد. دهقان گفت با این جابجایی رقمی بالغ بر بیش از 500 میلیارد تومان از زیان های انباشته شرکت حذف خواهد شد.

اجرایی کردن مجوز ستاد تدابیر ویژه درخصوص استمهال و تقسیط بدهی و پذیرش بخشی از زیان سال 94 توسط سازمان امور مالیاتی از دیگر دستاوردهای شرکت صنعتی دریایی ایران در سال 95 بوده است. دهقان در این زمینه گفت : جرایم بخشیده شده و اصل بدهی پس از 2 سال تنفس ، طی 18 ماه بصورت اقساطی پرداخت می گردد. ( صدرا مبلغ 678 میلیارد تومان به این سازمان بدهی دارد. از این مبلغ ، رقم 310 میلیارد تومان بخشوده شده است )

وی درخصوص پرونده ها در هیات حل اختلاف و شورای مالیاتی گفت : 119 میلیارد تومان از اصل بدهی های سنواتی ( در شرف تحقق ) و پیگیری جهت دفاع سایر پرونده ها در جلسات حیات حل اختلاف و شورای مالیاتی می باشد. به گفته دهقان پرونده کلیم هم باز شده و با تشکیل تیمی در حال پیگیری این موضوع هستیم. سردار دهقان در ادامه به بحث بیمه شرکت در سال 95 پرداخت. وی گفت : در سال گذشته مبلغ 7 میلیارد تومان بخشش جرایم با مجموعه تامین اجتماعی انجام شده و اصل بدهی تقسیط گردیده است.

از دیگر اقدامات صدرا در سال 95 می توان به ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرک به مبلغ 115 میلیون دلار اشاره داشت. دهقان گفت : از این پس حمل کالا به یارد بوشهر بصورت یکسره خواهد بود. لذا تکلیف تمام کالاهای خارج از کشور روشن شده و این کالاها وارد بوشهر و در سکوها استفاده شده است.

سردار دهقان در ادامه به عملکرد شرکت طی سال 95 در پارس جنوبی اشاره کردند :

* فعال شدن جبهه کاری ساخت سکوهای پارس جنوبی در فازهای 13 و 17 – 18 و 22 و 24 و کسب متوسط پیشرفت 25 درصد. دهقان گفت : با فعال شدن جبهه کاری ، کلیت پیشرفت سکو ها به بیش از 90 تا 95 درصد رسیده و تا پایان سال جاری بخشی از فازها تحول داده می شود.

* نصب سکوی SPD17 فاز 17 پارس جنوبی

* ساخت و بارگیری ، حمل و نصب 8 جکت و 3 پایه فلزی در فازهای 13 و 17 – 18 و 22 و 24

* ساخت 2 فروند کشتی جمع آوری آلاینده در دریای خرز

* ساخت بارج ها و کشتی های ماهیگیری در بوشهر

دهقان پس از قرائت وضعیت پروژه ها گفت : ما دیگر در تحول پروژه ها و قراردادهای جدید مشکلی نداریم. صدرا در سال 95 با فعال کردن جزیره بوشهر واحد نمونه کارگری فعال در صنعت دریای کشور شده است و حال دولت باید ما را بیشتر ببیند ...

وی همچنین درخصوص وضعیت قراردادهای گذشته گفت : قرار است که رقم 200 میلیون یورو بابت افزایش قیمت قراردادهای گذشته به صدرا پرداخت شود و آثار این رویداد را در گزارش های میان دوره ای منعکس خواهیم کرد.

تعیین تکلیف ساختمان شفق و جزیره صدرا

* مدیرعامل صدرا درخصوص حل و فصل اختلافات سنواتی گروه صدرا و گروه صف گفت : ساختمان مرکزی صدرا واقع در خیابان شفق شهرک غرب پس گرفته شد و سند ساختمان در حال نقل و انتقال بوده و از طرف دیگر در حال تکمیل بخش های ناقص این ساختمان هستیم. وی گفت : به زودی ساختمان شفق در دفاتر صدرا با نرخ روز ثبت خواهد شد. ( در دفاتر صدرا نرخ این ساختمان 12 میلیارد تومان درج شده است. ) دهقان درخصوص آخرین وضعیت جزیره هم گفت : اخیرا 2 جلسه با سردار عبدالهی در خدمت وزارت مسکن بودیم و در نهایت نامه ای از سوی این وزارتخانه تنظیم شده تا در جلسه هیات دولت مطرح و انشالله به زودی سند 120 هکتاری جزیره به نام صدرا خواهد شد. با این سند ، صدرا دیگر مشکلی از بابت گمرک نخواهد داشت و کالا به راحتی وارد جزیره می شود.

اقدامات انجام شده در حوزه طرح های توسعه ای و زیرساختی :

* انجام 250 متر مکعب لایروبی از زیرسازه سینکرولیفت

* رنگ آمیزی و تعمیرات دیواره حوضچه خشک

* رنگ آمیزی درب حوضچه خشک

* بیرون آوردن شمع های مجاور اسکله کارخانه کشتی سازی و جزیره صنعتی صدرا

* شروع نصب هندریل های جدید اطراف حوضچه خشک جهت بالا بردن ایمنی نفرات در اطراف حوضچه

توسعه صدرا :

چشم انداز 20 ساله صدرا :

شرکت صدرا به عنوان یک هلدینگ معتبر ، دانش بنیان ، صاحب نام و الگو آفرین در حوزه صنایع فراساحل و خدمات دریایی و خشکی ، دارای سهم برتر در سطح ملی و جزء 3 شرکت برتر در سطح منطقه خواهد شد.

اهم اقدامات آتی در صدرا :

* پیگیری از طریق دولت برای ساخت کشتی های بزرگ در صدرا

* پیگیری کردن قرارداد ساخت 12 فروند کشتی 7 هزار تنی در دریای خزر از طریق فاینانس

* پیگیری کردن قرارداد ساخت 5 فروند ریگ حفاری

* فعال کردن پروژه 3 فروند نفتکش افراماکس

* پیگیری حضور در بازار ساخت ایستگاه های تقویت فشار گاز در پارس جنوبی

* پیگیری حضور در بازار تعمیرات سکوهای پارس جنوبی

* مذاکره با شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در یاردهای شمال و جنوب صدرا

* مذاکره با توتال از طریق تفاهم نامه با یک شرکت کره ای ( دهقان گفت : در حال مذاکره هستیم تا بخشی از قرارداد توتال را بگیریم )

دهقان در پایان صحبت ها و ارائه برنامه های صدرا برای سال 96 گفت : قرارگاه خاتم الانبیاء وعده داده که در فرزاد بی و سلمان به صدرا پروژه بدهد. شرکت در مورد رفع ماده 141 هم اعلام کرد که منتظر 2 اتفاق است. ابتدا انتظار برای تبدیل شدن جزیره به منطقه ویژه اقتصادی و سپس نهایی شدن انتقال سند جزیره به نام شرکت. خاصیت این 2 اتفاق استفاده از معافیت مالیاتی و همچنین تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور افزایش سرمایه و رفع ماده 141 می باشد. گفتنی است ، صدرا به دلیل تحقق زیان در سال 95 ناشی از هزینه های مالی و مطالبات مشکوک الوصول ، سودی برای تقسیم نداشت. هر چند که شرکت به لحاظ عملیاتی به ازای هر سهم 245 ریال سود محقق کرده بود.

گفتنی است،شرکت صنعتی دریائی ایران (خصدرا) در حالی سال مالی منتهی به اسفند ٩۵ را به پایان رساند که برای هر سهم ٨٣۶ ریال زیان شناسایی نمود.«خصدرا» در مدت مشابه سال ٩۴ برای هر سهم ٨٠٣ ریال زیان شناسایی نموده بود. علت افزایش زیان در سال ٩۵ نسبت به ٩۴ را می توان ناشی از رشد ۵٧٣ میلیارد ریالی هزینه های غیر عملیاتی دانست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24