Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع در پایان رای به تقسیم سود ٢٤ تومانی داد. لازم به ذکر است به دلیل تغییر سال مالی شرکت سود تقسیمی ناشی از عملکرد شش ماهه بوده است...

در مجمع «وصندوق» چه خبر بود؟؟

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با حضور ٨٩ درصد از سهامداران در تهران تشکیل جلسه داد.

علیرضا برادران مدیر عامل «وصندوق» در خصوص عملکرد سال مالی ٩٥ شرکت گفت: این شرکت ٢٨ سال سابقه فعالیت در حوزه سرمایه گذاری را دارد که از اواخر سال ٩٤ تحت عنوان هلدینگ تخصصی انرژی تغییر پیدا کرد و رسما مقرر شد در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه فعالیت تخصصی داشته باشد.

وی در خصوص ترکیب سهامداری شرکت گفت: ٨٤ درصد متعلق به صندوق بازنشستگی،٩ درصد اشخاص حقیقی و ٧ درصد سایر اشخاص حقوقی است. همچنین شرکت به لحاظ سرمایه در بین شرکت های چند رشته ای رتبه سوم و در بین شرکت های فعال در حوزه انرژی رتبه چهارم را دارد که در برنامه داریم تا درآینده نزدیک٣٣٠٠ میلیاردی و در مرحله بعد٦٧٠٠ و نهایتا ١٠٠٠ میلیاردی تومانی شویم.

برادران ادامه داد: در سال گذشته به دلیل خروج از برخی سرمایه گذاری ها و بهینه سازی پرتفو سهم سود حاصل سرمایه گذاری ها رشد داشته و به ١٦ درصد رسیده است.

وی در خصوص برنامه های انجام شده گفت: در سال ٩٥ در راستای توافق با تاپیکو درصدی از سهام جم را با مارون تهاتر کردیم که از این طریق حدود ٧٠٠ میلیارد تومان از مطالبات به تاپیکو تهاتر شد و از این طریق حضور خود در هیئت مدیره جم را تثبیت کردیم و بیش از ٥٠ درصد سهام این شرکت را در اختیار داریم.

همچنین در خصوص جم در برنامه داریم تا پروژه های نیمه تمام جم زود تر نهایی شود، پروژه ABS rubber جم با پیشرفت ٥٠ درصدی روبروست و مقدمات پروژه ٧٠٠ میلیون دلاری PDHPP هم آماده سازی شده است. اقدامات خوبی هم در راستای احقاق حقوق مالکانه در ٦ ماهه دوم وضعیت خوراک بهبود خواهد داشت.

مدیر عامل وصندوق در خصوص پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان گفت:فاز یک پروژه بایک میلیون هفتاد و پنج هزار تن که بیش از ٣٧ درصد پیشرفت داشته و پروژه در سال ٩٧ به اتمام خواهد رسید پروژه پترو پالایش هم به زودی کلنگ زنی خواهد شد از نظر تامین آب و خوراک مشکلی وجود ندارد و قرارداد تامین خوراک به مدت ٢٥ سال امضا شده است.

وی در خصوص پروژه فولاد صبا خلیج فارس هم گفت: این پروژه نهایی شده است و در هفته دولت به بهره برداری رسمی خواهد رسید.این پروژه یکی از پروژه های با تکنولوژی روز است و ایران نهمین کشور دارای این تکنولوژی با راه اندازی فولاد صبا خلیج فارس خواهد بود.

برادران گفت: لوله سازی اهواز از دیگر شرکت های مورد سرمایه گذاری است که در سال ٩١ تولیدش به ٢٠ هزار تن رسیده بود و در تلاشیم تا امسال تولید این شرکت به ٤٠٠ هزار تن برسد و خوشبختانه قرار دادهای فروش خوبی هم دارد.

وی در پایان گفت: شرکت برای سال جاری برنامه افزایش سرمایه، تکمیل زنجیره الفین و تکمیل پروژه های جم را در دستور کار دارد.

مجمع در پایان رای به تقسیم سود ٢٤ تومانی داد. لازم به ذکر است به دلیل تغییر سال مالی شرکت سود تقسیمی ناشی از عملکرد شش ماهه بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24