Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پارس خودرو صبح امروز کار خود را آغاز کرد. در این مجمع اعلام شد، تا چند ماه آینده محصولی لاکچری و لوکس را در پارس خودرو تولید خواهیم کرد، خودرویی شیک که به راحتی می تواند با خودروهای مشابه اروپایی خود رقابت کند...

خبری که در مجمع پارس خودرو اعلام شد؛ «خپارس» خودرو لاکچری تولید می کند

طاها حشمتی: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پارس خودرو صبح امروز کار خود را آغاز کرد. 

روبرو شدن با رشد 

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ آقا محمدی مدیر عامل شرکت پارس خودرو در این مجمع با اشاره به اینکه پارس خودرو در سال 95 با رشدی 73 درصدی روبرو شده است، در ادامه سخنان خود گفت: ما در سال 94 حدود 1700 میلیارد تومان رقم فروشمان بوده است و پارس خودرو با توجه به سیاست های انقباضی سعی کرده است که بهترین بهره وری را داشته باشد.

تنوع و توسعه... 

وی افزود: به طور قطع این اتفاقات مثبت بدون دلسوزی همکاران ما قابل رخ دادن نبود. پارس خودرو سیاست توسعه و تنوع سبد محصولات را نیز در دستور کار خود قرار داد که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

کمترین رشد در تولید پراید 

او گفت: تولید برلیانس از 14 درصد در سال به 20 درصد افزایش یافته و خودرو پیکاپ ریچ از 15 درصد در سال 94 به 21 درصد در سال 95 رسیده است. وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های سایپا و دکتر جمالی مدیر عامل محترم گروه که در این مجمع نیز حضور دارند، کمترین میزان رشد را در محصول پراید داشته ایم.

هدف، تولید پراید به میزان صفر درصد 

رییس مجمع نیز در واکنش به سخنان مدیر عامل شرکت گفت: سهم تولید پراید به مراتب پایین آمده و پایین تر هم خواهد آمد. وی تاکید کرد: تولید پراید را در پارس خودرو به میزان صفر خواهیم رساند.

خودرو لوکس و لاکچری در راه است... 

ربیس مجمع همچنین تاکید کرد: تا چند ماه دیگر محصولی لاکچری و لوکس را در پارس خودرو تولید خواهیم کرد، خودرویی شیک که به راحتی می تواند با خودروهای مشابه اروپایی خود رقابت کند.

برند سازی 

وی ادامه داد: این محصول می توانست، در شرکت سایپا تولید شود، اما مدیر عامل گروه دکتر جمالی با تاکید به امر برندسازی تولید این محصول را به پارس خودرو سپرد.

سیتروئن پول آورد 

او گفت: قرارداد با شرکت سیتروئن فرانسه تنها قرارداد خارجی بود که شریک خارجی پول آورد و این پول در شعبه پاریس بانک تجارت به حساب نشست. وی افزود: سابقه نداشت، هم در تولید و هم کار، شراکت خارجی به این شکل اتفاق بیفتد و این مهم در آینده نزدیک اثر ریالی خوبی را برای پارس خودرو خواهد داشت.

تغییر فاز پارس خودرو از زیان به سود

به گفته رییس مجمع پارس خودرو که سال گذشته زیان ده بود و در شرایطی قرار داشت، که هیچ بانکی برای پرداخت تسهیلات حتی با ما وارد مذاکره نمی شد، حالا بدون زیان است و به سود 20 میلیارد ریالی نیز رسیده است. وی ادامه داد: رقم سود ناچیز است، اما شرایط پارس خودرو به طور کامل تغییر کرده است.

مدیر عامل شرکت نیز گفت: ما توانسته ایم، رشدی 73 درصدی را در سال گذشته محقق کنیم. آن هم با کمترین میزان رشد در محصول پراید؛ و در سال 94 حدود 1700 میلیارد تومان رقم فروشمان بوده است. 

او گفت: پارس خودرو بر اساس سیاست های اتقباضی سعی کرده بیشترین بهره وری را داشته باشد. به طور قطع این اتفاقات بدون دلسوزی همکاران ما در پارس خودرو قابل رخ دادن نبود. سیاست شرکت تنوع و توسعه سبد محصولات بود، که با استقبال خوب مخاطبان نیز روبرو گشته و رشد خودکفایی 30 درصدی نیز حاصل گشته است. 

افزایش سرمایه قابل قبول 

آقامحمدی خاطر نشان کرد: سرمایه شرکت نیز افزایش خوبی داشته و بعد از چند زیان دهی به سود 242 میلیارد ریالی در سال 95 رسیده ایم. این رقم با وجود اینکه اندک است، اما نشانگر این موضوع است، که پارس خودرو روند خوبی را در پیش گرفته است و امسال با توجه به سیاست های گروه پناسیل های خوبی را برای رشد خواهد داشت. 

خروج از ماده 141 

وی اضافه کرد: ما در حالی به رشد رسیدیم که شرکت در سال 92 با زیان 2 هزار و دویست و شصت و یک میلیارد ریالی روبرو بود و همچنین در شمول ماده 141 قرار داشت. او گفت: در آن شرایط حتی نمی توانستیم با بانک ها برای گرفتن تسهیلات وارد مذاکره شویم، اما حالا با افتخار می توانم بگویم که پارس خودرو دیگر در شمول ماده 141 قرار ندارد و این نوید را هم می دهم که شرکت آینده بسیار درخشانی را پیش روی خود خواهد داشت. 

سهامداران را خوشحال می کنیم 

این مقام مسئول در پارس خودرو تاکید کرد: قول می دهم که برای سال جاری سهامداران خود را بسیار خوشحال کنیم. ما هر قولی را که در مجمع سال گذشته هیات مدیره شرکت داده بود، برای امسال توانستیم عملی کنیم. 

وی ادامه داد: تولید پراید به مرور زمان پایین خواهد آمد و در نهایت تولید آن را به صفر خواهیم رساند. همچنین قرارداد ما با سیتروئن فرانسه افتخار پارس خودرو بوده و موفق ترین مشارکت خارجی در حوزه خودرو در کشور بوده که تاکنون رخ داده است. 

حمایت از سهم 

او گفت: محصولات جدیدی در ادامه این قرارداد تولید شده و به بازار نیز عرضه خواهد شد. سهامداری در این مجمع خودرویی پرسید: چرا سهام شرکت سال هاست که روی نرخ 70 تا 100 تومان نوسان دارد و حمایت از سهم به چه دلیل در دستور کار پارس خودرو نبوده است؟

مدیر مالی شرکت پاسخ داد: پارس خودرو نیاز به افزایش سرمایه جدی در گذشته داشت، سایپا نیز متعهد پذیره نویسی ما شد و به دلیل اینکه بازار سهام از رونق برخوردار نبود خیلی ها در این افزایش سرمایه شرکت نکردند. وی افزود: برای این افزایش سرمایه سایپا از ما حمایت کرد اما در آینده برای حمایت از سهم برنامه هایی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد. 

گفتنی است، این مجمع به دلیل زیان انباشته سودی برای تقسیم نداشت و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24