Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک مقام نظارتی به بورس ٢۴ گفته چنانچه شرکتی در فرصت معین شده موفق به تهیه این صورت های مالی نشود چه تصمیماتی درباره اش گرفته خواهد شد؟ وی تصریح کرد: در صورتی که هر یک از شرکت ها تا ۶ ماه پس از ارایه صورت های مالی حسابرسی شده ١٢ ماهه ٩۵ صورت های مالی خود را بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی منتشر نکند مشمول تخلفات انضباطی نزد سازمان بورس شده و در پرونده آن شرکت درج خواهد شد...

جزئیات اجباری شدن «آی اف آر اس» برای شرکت های بورسی اعلام شد

بورس24 : ابتدای هفته جاری حسن امیری عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر بورس ها و ناشران با انتشار ابلاغیه ای به کلیه ناشران اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و کلیه حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار یک بار دیگر بر لزوم تهیه و ارایه صورت های مالی مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در خصوص شرکت ها و موسسات مشمول تاکید کرد.

این ابلاغیه گمانه زنی هایی را در بین فعالان بازار در پی داشت که از نگرانی آن ها مبنی بر احتمال توقف طولانی مدت نمادها حکایت می کرد. اما در گفت و گو با یک مقام مسئول مشخص شد که نماد هیچ شرکتی برای ارایه یا عدم ارایه این گزارش ها متوقف نخواهد شد.

سید محمد علیزاده مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره الزام شرکت ها در خصوص ارائه صورت های مالی شرکت ها مبتنی بر استانداردهای بی المللی گزارشگری مالی اعلام کرد: ابلاغیه جدید پیرو ابلاغیه ای که قبلا به شرکت ها ارسال شده بود منتشر شده است. این ابلاغیه شامل کلیه شرکت ها از جمله بانک ها، بیمه ای و تمامی شرکت هایی که دارای سرمایه بالای 1000 میلیارد تومان می باشند، می شود که بر اساس آن این شرکت ها ملزم به ارایه گزارش های صورت های مالی بر اساس استانداردهای IFRS می باشند.

وی افزود: امسال اولین سالی است که رعایت این استاندارد از شرکت ها خواسته شده به همین دلیل با توجه به درخواست های مکرر ناشران در مجمع اخیر بورس تصمیم گرفته شد تا به شرکت ها مهلتی داده شود تا در زمان بیشتری نسبت به تهیه صورت های مالی خود بر اساس استانداردهای بین المللی اقدام نمایند. به این منظور حداکثر مهلت ارایه صورت های مالی مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی حسابرسی شده با توجه به لزوم هماهنگی با سازمان امور مالیاتی و بررسی جزئیات اثرات مالیاتی برای سال مالی 95 شش ماه پس از انتشار صورت های مالی حسابرسی شده همان سال ناشر طبق استانداردهای حسابداری ایران تعیین شد.

او در ادامه تاکید کرد: پس از آن که شرکت ها صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی 95 را بستند ملزم هستند تا در فرصتی 6 ماهه صورت های خود را بر مبنای استانداردهای IFRS‌ نیز منتشر نمایند. ارایه صورت های مالی بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی حسابرسی شده به زبان فارسی خواهد بود و الزامی برای تهیه نسخه انگلیسی آن وجود ندارد اما اگر شرکتی تمایل داشت می تواند ضمن تهیه نسخه فارسی، نسخه انگلیسی آن را نیز برای مخاطبان خارجی تهیه نماید.

در ادامه از علیزاده پرسیدیم که چنانچه شرکتی در فرصت معین شده موفق به تهیه این صورت های مالی نشود چه تصمیماتی درباره اش گرفته خواهد شد؟ وی تصریح کرد: در صورتی که هر یک از شرکت ها تا 6 ماه پس از ارایه صورت های مالی حسابرسی شده 12 ماهه 95 صورت های مالی خود را بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی منتشر نکند مشمول تخلفات انضباطی نزد سازمان بورس شده و در پرونده آن شرکت درج خواهد شد.

او با تاکید بر این که نماد هیچ شرکتی در صورت عدم ارائه این گزارش ها متوقف نخواهد شد ، اذعان داشت: این مقررات فعلا برای سال اول به این صورت تدوین شده و در سال های آتی متعاقبا در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24