Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خبرنگار بورس ۲۴ گزارش داده مجمع ذوب را بهروز خالق نماینده سازمان تامین اجتماعی اداره می کند.سعید امید قائمی معاون مالی و اقتصادی در جمع صاحبان سهام این شرکت اعلام کرد: شرکت سهامی ذوب آهن در سالی که گذشت توانست با اتخاذ سیاست های ترکیبی از جمله تولید محصولات کیفی ، تمرکز بر صادرات، مدیریت موثر بر هزینه ها و انجام پروژه های بهبود، جایگاه خود را در عرضه جهانی و داخلی حفظ نماید...

مجمع ذوب آهن / معاون مالی : ۶٠٠ میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ذوب آهن اصفهان هم اکنون در شهر اصفهان و با حضور بیش از ۷۶سهامدارن در حال برگزاری است.

خبرنگار بورس24 گزارش داده مجمع ذوب را بهروز خالق نماینده سازمان تامین اجتماعی اداره می کند.سعید امید قائمی معاون مالی و اقتصادی در جمع صاحبان سهام این شرکت اعلام کرد: شرکت سهامی ذوب آهن در سالی که گذشت توانست با اتخاذ سیاست های ترکیبی از جمله تولید محصولات کیفی ، تمرکز بر صادرات، مدیریت موثر بر هزینه ها و انجام پروژه های بهبود، جایگاه خود را در عرضه جهانی و داخلی حفظ نماید.

وی گفت: قیمت اولیه زغال سنگ در سال گذشته ۱درصد رشد کرد و در همین راستا زغال خارجی ۴ برابر رشد داشته است. حقوق و دستمزد ، مازاد عرضه، تحریم ها ، بحران رکود مسکن و دامپینگ عرضه کنندگان هم از دیگر مشکلات شرکت بوده است.

به گفته وی، در سال ۹۵به شدت بودجه ذوب را انقباضی دیدیم‌ و 600 میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم.

امید قائمی گفت: در بحث سازماندهی وام ها و تسهیلات هم توانستیم ۷۲ میلیارد تومان از هزینه های ۹۶ را کاهش دهیم‌ و ۳۰میلیارد تومان بخشودگی بگیریم. در این مورد سرو سامان خوبی داده ایم و سال ۹۵ را با سود ناویژه تمام‌کرده ایم.

وی گفت: زیان هر سهم ذوب آهن با 224 ریال به پایان رسید در حالی که میزان زیان در بودجه ۲۷ تومان دیده شده بود.

این مقام مسئول گفت: بحث سرمایه در گردش منفی و کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل ذوب آهن است که سرمایه در گردش در سال ۹۵ به ۶۳۰۰میلیارد تومان منفی بوده است .

بهروز خالق نیز پس از اظهارات امید قائمی گفت:  مسائل بیرونی و محیط حاکم بر ذوب برای شرکت شرایط را سخت کرده و لی امیدواریم باکنترل بهتر و بهبود نقدینگی و فضای کسب و کارپیاده سازی  برنامه های سال ۹۶ را موفق شاهد داشته باشیم.

هم اکنون حسابرس شرکت در حال قرائت گزارش حسابرسی است که گفت: صورت های مالی تلفیقی برای سال ۹۶ تهیه شده است  و این حاصل تلاش همه مدیران شرکت است.

وی گفت :  یک ششم در آمد شرکت را هزینه های مالی سوخت می کند که بسیار زیاد است .‌همچنین تعامل دولت و ذوب آهن مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد. برنامه ریزی لازم هم برای فروش اموال مازاد بسیار مهم است.

وی گفت: شرکت باید برای جلب سرمایه گذاری خارجی خود را آماده کند و نیاز به تهیه صورت های مالی بر اساس IFRsمورد توجه است.

بند های حسابرسی  شرکت ....

بند حسابرسی در خصوص تلفیق صورت های مالی مطرح شد که خالق گفت:  ذوب آهن توانست همه شرکت های خود غیر از دوشرکت  را وارد تلفیق کند.

حسابرس  در مورد خرید و سرمایه گذاری در شرکت  زغالسنگ  شرقی نیز بندی مطرح کرد که بازدهی در این شرکت وجود ندارد که خالق پاسخ داد: در حال بازنگری هستیم که بتوانیم  مشکلات را حل کنیم. مشکل قیمت به دلیل زمان واگذاری سازمان خصوصی سازی به ما بوده که قیمت نادرست بوده و ما امیدواریم ‌مشکل را حل کنیم. با توجه به وضعیت مالی شرکت و حفظ سهامداران تا سه ماه دیگر این پرداخت ها صورت بگیرد.

مجمع در حالی به پایان رسید که هیچ سودی تقسیم ‌نشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24