Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع شرکت ایرکا پارت صنعت عصر امروز آغاز به کار کرد.

مصوبات مجمع «خکار» را اینجا بخوانید...

به گزارش بورس24 ؛ حمید اسماعیلی مدیر عامل شرکت ایرکا پارت صنعت در مجمع عادی سالانه این شرکت به عملکرد سال مالی ٩٥ پرداخت و گفت:در سال مالی مورد گزارش با حمایت دولت رکود حاکم بر صنعت خودرو سازی تا حدی تعدیل شد و بر همین اساس شرکت توانست افزایش فروش ٥٨ درصدی ثبت کند.

وی ادامه: در سال٩٥ افزایش فروش محصولات یدکی از طریق شرکت زیر مجموعه ایرکا پارت پویا عملیاتی شد، افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، محصولات جدید جهت عرضه در بازار خودروسازان ، توسعه توان تولید با راه اندازی ماشین آلات جدید عملیاتی شد.

اسماعیلی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال ٩٥ گفت: تجدید ارزیابی دارایی های شرکت به مبلغ ٢٣٥ میلیارد ریال به منظور استفاده از توان تولیدی و خدماتی نهایی شد و با توجه به روند تواید و فروش شرکت تصمیم گرفت تا در تولید محصولات جدید نسبت به افزایش دامنه محصولات و سهم بازار اقدام نماید بر همین اساس ماشین آلات مورد نیاز خط تولید منیفولد پلاستیکی خریداری شد و در جهت افزایش فروش قطعات یدکی و افزایش سبد قطعات یدکی اقدامات لازم عملیاتی شد.در حوزه کیفیت، کاهش ٥٦ درصدی پی پی ام ، تمدید گریدآ ساپکو و اخذ گواهینامه ایزو تی اس و ایزو ٩٠٠١ از شرکت توف نورد آلمان انجام شد.

وی در ادامه گفت: در سال ٩٥ سهم ایرکا پارت صنعت در تامین قطعات یدکی بازار قطعات خودرو با افزایش فروش قطعات یدکی به شرکت ایرکا پارت پویا به میزان ١٢ درصد افزایش داشت، براساس پیش بینی اویل ماژول به تولید انبوه رسید و از طرف خودروسازان سهم ٥٠ درصدی در نظر گرفته شد.

اسماعیلی در خصوص برنامه های آتی شرکت هم گفت: شرکت در نظر دارد تا سهم خود در بازار محصولات مورد نیاز بازار یدکی ، تولید مجموعه آب تی یو٣ ، تولید منیفولد پلاستیکی، توسعه سلد محصولات در بازار، تامین قطعات مورد نیاز سه خودرو ساز اصلی کشور به طوری که سهم برابر در فروش داشته باشند، آغاز همکاری با خودرو سازان جدید نظیر سایپا-سیتروئن، توسعه ظرفیت ریخته گری تحت فشار با خرید دستگاه های دای کست که بر این اساس شرکت خواهد توانست تا بودجه سال ٩٦ را محقق و سهم خود در تامین قطعات خودروسازان را افزایش دهد.

مدیر عامل ایرکا پارت صنعت گفت : خوشبختانه روابط بسیار خوبی با رنو داریم و روند تامین قطعه برای این شرکت در حال افزایش است، امیدواریم تا با ادامه روند بتوانیم یکی از تامین کننده های زنجیره تولید رنو باشیم و در آینده پا به عرصه صادرات بگذاریم.

وی ادامه داد: روند تولید در ایرکا پارت پویا مطلوب است و حاشیه سود این مجموعه در حدود ٢٠تا٢٥ درصد است.

اسماعیلی گفت: دوره وصول مطالبات شرکت ٤-٥ ماهه است و با مشکل تامین نقدینگی روبرو هستیم و حتی در برخی موارد شاهد برگشت خوردن برخی مشتریان هستیم.

وی در مورد عملکرد مالی شرکت گفت: میزان فروش شرکت ٥٨ درصد و سود ناخالص ٣٤ درصد نسبت به سال ٩٤ رشد داشته و سود خالص شرکت با رشد ٤٢ درصدی روبرو بوده است.

شرکت در نظر دارد تا سرمایه خود تا ٥٢٠ میلیارد ریال افزایش دهد و برای سال جاری افزایش سرمایه ١١.٧ درصدی از محل سود انباشته داشته باشد.

یکی از مواردی که در مجمع مورد اعتراض بود افت قیمت سهام بود که سهامداران در این خصوص اعتراضاتی داشتند و مدیران شرکت اعلام کردند این روند ناشی از شرایط بازار است و سهم روند عادی خود را طی می کند که با اعتراض سهامداران روبرو شد.

در پایان مجمع رای به تقسیم١٢ ریال سود داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24