Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فردا پس از گذشت حدود ۶ ماه از آخرین عرضه اولیه در بازار سهام که با شکست مواجه شد ؛ حالا گروه مالی ملت در صدد تست ذائقه سهامداران است که پس از این مدت و با وجود لغو عرضه اولیه «مپسا» چه واکنشی به عرضه اولیه «به پرداخت» نشان می دهند و عملا چقدر حاضرند در پوز این شرکت تجارت الکترونیکی کار بکشند...؟؟

فردا بازار در پوز «به پرداخت ملت» چقدر کارت می کشد...؟؟

مراسم معارفه شرکت به پرداخت ملت باحضور فعالان بازار در حالی برگزار شد و قرار است این شرکت روز آتی عرضه 5درصدی سهم را به سرانجام برساند.

به گزارش بورس24 ، در مراسم معارفه امروز شرکت به پرداخت ملت رستم شاه گشتاسبی، مدیر عامل شرکت گفت: عرضه "پرداخت" ۵ درصد در روز نخست و ۵درصد به تناسب شرایط بازار انجام می شود.مدیرعامل به پرداخت گفت: قرارداد با بانک ملت ۱۶هزارتومان به ازای هر دستگاه پوز ماهانه است و زیرساخت های ما در پمپ بنزین ها به سادگی قابل دستیابی از سوی رقبا نیست. هر دستگاه ۳۵برابر یک پوز معمولی گردش دارد.

مدیر عامل به پرداخت گفت:سهم ریالی هر تراکنش یک درصد تراکنش از ۲۵تومان تا ۲۵۰تومان است و 20درصد رشد تراکنش را در سال ۹۶دیده ایم.به گفته وی ، کمپین(( رو به راه باش)) یکی از برنامه های ما برای حفظ سهم بازار است. در سال جاری ۱۵۰هزار پایانه قدیمی نوسازی می شود.

وی گفت: هزینه هر دستگاه پمپ بنزین ۴تا ۴.۵میلیون تومان است که ما از ۶هزار به ۸هزارعدد در حال افزایش هستیم.در مورد ورود به حوزه حمل و نقل شهری هم در حال کار هستیم.در این موارد غیر از بانک ملت با بانک های دیگر می توانیم کار کنیم

شاه گشتاسبی گفت: در سه ماهه اول ۹۶ اطلاعات روی کدال است.برای کل شبکه شاپرک در ۶ماهه دوم تراکنش بیشتر است و در نیمه اول هم تابستان بیشتر از بهار است که امسال ماه مبارک رمضان در این فصل بود لذا ۱۹درصد پوشش دادیم.

گروه مالی ساختمان جام را فروخته است...

وی در مورد فروش ساختمان ملت برای حضار توضیح داد: اگر ساختمان ملت فروخته شده باشد ، نرخ پایه ساختمان ۶۱۰میلیارد تومان تعیین شده ، ولی رقم فروش همچنان مشخص نشده است که زیر قیمت پایه فروخته شده یا بالاتر از آن فروخته شده است.

وی افزود: در خصوص دانش بنیادی اقدام شده است و امیدواریم امسال این مجوز را بگیریم.سوئیچ ما مال خودمان است و از این نظر اگر دانش بنیان باشد معافیت خوبی دریافت می شود.

این مقام مسئول در این شرکت افزود: در سال ۹۵تنها با ملت کار می کردیم چون همین بانک بود قرارداد نداشتیم و به همین خاطر فروش شارژ در صورت بانک بود ولی امسال چون «چندبانکی» شدیم این موارد به شرکت منتقل شده است. در حال حاضر رقابت به گونه ای است که به نظر نمی رسد بازیگر جدیدی بتواند وارد بازار شود.

شرکت به پرداخت ملت برای اولین بار، روز سه شنبه 27 تیرماه عرضه خواهد شد. این شرکت در مالکیت 100درصد شرکت گروه فن آوران هوشمندبهسازان فردا به عنوان زیر مجموعه بانک ملت طبقه بندی شده است.

سرمایه اسمی نماد پرداخت 950میلیارد ریال و در بازار دوم بورس پذیرش شده لذا حجم مبنای آن ارزش یک میلیارد تومانی یعنی حدود 550هزار سهمی خواهد داشت.

سقف قیمتی برای عرضه سهم 17500 ریال تعیین شده و 47.5میلیون برگ سهم ازان عرضه می شود به عبارتی این عرضه اولیه اندکی بیش از 80میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد. انتظار می رود حداقل 50هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه حضور داشته باشند اما به دلیل آنکه شرکت 2672ریال eps دارد و متوسط p.e گروه 8.8 واحد است طبعا بخش اعظم درخواست های خرید در سقف قیمتی یعنی 17500 ریال خواهد بود. به نظر می رسد در این گروه عرضه سهم با P.e 6.5 واحدی مناسب باشد. با فرض مشارکت 50هزار کد معاملاتی، در این عرضه اولیه کمتر از 1000سهم به هر کد می رسد لذا قاعدتا حجم تقاضای اصلی در محدوده سقف قیمتی می نشیند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24