Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پیش از این ایران خودرو با انتشار آمار تازه عملکرد خود در بورس تهران، از رشد تولید و فروش خود در بهار امسال خبر داده بود. طبق آماری که در سامانه کدال منتشر شده، ایران خودرو در بهار امسال، ١۴۴ هزارو ۶۶٧ دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرد. این آمار نسبت به عملکرد ایران خودرو در مدت مشابه سال مالی گذشته، از رشدی ٨ درصدی حکایت دارد.

ایران خودرو با این شرایط به استقبال مجمع می رود...

به گزارش بورس24 ؛ در شرایطی که بزرگ‌ترین خودروساز بورس تهران این روزها و در آستانه برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار سهام قرار گرفته، تازه ترین محاسبات آماری نشان می دهد؛ میانگین بازده سرمایه‌گذاری در سهام ایران در 18 ماه گذشته از 62 درصد فراتر رفته است. ارزش سهام ایران خودرو دربورس تهران از محدوده 160 تومان در پایان پاییز 94 به محدوده 260 تا 270 تومان در آغاز تابستان امسال رسیده است. به گفته فعالان بورس تهران مهم‌ترین دلیل رشد بازده و کنترل بازه نوسان قیمت سهام ایران خودرو در یک محدوده مناسب و منطقی اجرای سیاست‌های حمایت از منافع سهامداران خرد ایران خودرو بوده است؛ چنان که خبرهای دریافتی حاکی از آن است که؛ ایران خودرو برنامه‌های گسترده‌ای را برای حفظ و حمایت از ارزش سهام خود در بورس به اجرا درآورده‌است. ایران خودرو در شرایطی این برنامه ویژه را برای حمایت از منافع سهامداران خرد خود به اجرا درآورده که طبق آمار ارائه شده به بورس تهران سودهر سهم این گروه خودروساز برای سال مالی 95،از رشد 172 درصدی برخوردار شده است.

حمایت از منافع سهامداران

طبق اطلاعات دریافتی از محافل آگاه به مسائل بازارسرمایه؛ در طول زمستان پارسال و بهارامسال شرکت نگار نصر، نقشی پررنگ در بازارگردانی سهام ایران خودرو به عهده گرفته‌است. در تاکتیک جدید طراحی شده ، شرکت نگار نصر سهم هم نقش ویژه‌ای را در بازارسهام ایران خودرو برعهده گرفته است. طبق آمار موجود نگار نصرسهم طی شش ماه معادل 62میلیون سهم ایران خودرو را از بازار جمع و با هدف بازارسازی و حفظ ارزش سهام خریداری کرده است. به گفته حرفه‌ای‌های بازارسهام، نگارنصرسهم در طول 2 فصل اخیر یعنی زمستان پارسال و بهار امسال فقط در صف خرید سهام ایران خودرو ایستاده و هیچ‌گونه عرضه ای در بازار نداشته است. برآورد محافل تحلیل‌گری در بورس تهران نشان می‌دهد؛ نگار نصر سهم در طول 2 فصل گذشته، درصف‌های خرید سهم همواره سهام ایران خودرو را بالاتر از قیمت تابلوی بورس از کف تالار سهام جمع‌آوری کرده است .

رشدتولید و فروش در بهار امسال

پیش از این ایران خودرو با انتشار آمار تازه عملکرد خود در بورس تهران، از رشد تولید و فروش خود در بهار امسال خبر داده بود. طبق آماری که در سامانه اطلاعات ناشران بورس موسوم به کدال منتشر شده، ایران خودرو در بهار امسال، 144 هزارو 667 دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرد. این آمار نسبت به عملکرد ایران خودرو در مدت مشابه سال مالی گذشته، از رشدی 8 درصدی حکایت دارد. گمانه زنی‌های قبلی حکایت از آن داشت که ایران خودرو با واگذاری سهام شرکت "گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو می تواند 89 ریال دیگر سود شناسایی و به ارقام پیش بینی سود سال مالی جاری خود اضافه کند. طبق آمار منتشر شده در بورس تهران سود هر سهم ایران خودرو در سال مالی 95 با 172 درصد رشد به 147 ریال رسیده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24