Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع در پایان حداکثر سود را تقسیم کرد. میزان سود شرکت ١١٠٠ میلیارد تومان بود که ٤٧ میلیارد بابت اندوخته قانونی و ٢٦٨ میلیارد بابت اندوخته سرمایه ای کنار گذاشته است از ٨٥٠ میلیارد تومان باقی مانده تماما تقسیم شد و مقداری هم از اندوخته سرمایه ای تقسیم شد نهایتا سهامداران «وبانک» دست پر و راضی با ٥٣ تومان سود نقدی از مجمع خارج شدند.نکته مهم این که سرمایه گذاری گروه توسعه ملی اولین شرکت غیربانکی بود که توانست صورت های مالی خود را بر مبنای استاندارد گزارشگری مالی بین المللی موسوم به IFRS ارائه دهد...

مجمع متفاوت «وبانک» با تقسیم سود ١٠٠ درصدی

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی جز معدود مجامعی بود که طبق برنامه زمانبندی اعلامی صبح امروز تشکیل جلسه داد.

به گزارش بورس24 ، خداداد غریب پور مدیر عامل «وبانک» صبح امروز در جمع بیش از ٨٥ درصدی سهامداران در مجمع عادی سالانه این شرکت در ابتدا به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت کلان اقتصاد و شرایط حاکم بر بازار پرداخت و گفت: در سال ٩٥ رشد اقتصادی حدود ١٢.٥ درصد بود که ٣.٣ درصد از این میزان مربوط به رشد غیر نفتی بود، نرخ تورم کشور در این زمان به حدود ٩ درصد کاهش داشت، نفت تا محدود ٥٠ دلاری رشد داشت همچنین نرخ بیکاری تا محدوده ١٢.٥ درصد افزایش یافت و رشد نرخ تسعیر ارز کنترل شد، در نهایت همچنان شرایط رکودی بر بازار ساختمان حاکم بود.

وی در خصوص عملکرد کلان بازار سرمایه هم گفت: در سال ٩٥ ابزار مالی اختیار معامله در بورس فعال شد که در نظر داریم از این ابزار برای سهام شرکت های گروه استفاده نماییم، همچنین بازار پایه به سه تابلو تقسیم بندی شد، عرضه عای اولیه به روش بوک بیلدینگ عملیاتی شد و P بر E بازار از ٧.٥ به ٦.٥ کاهش داشت، شاخص کل با افت ارزش و ارزش بازار از ٣٢٢ هزار میلیارد به ٣٢٠ هزار میلیارد تومان کاهش. بازار بدهی در سال ٩٥ فعال تر شد و در حدود ٢٢ هزار میلیارد تومان از اوراق منتشر شده در بورس منتشر شد.

مدیر عامل «وبانک» در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در شرکت گفت: بانک ملی به عنوان سهامدار عمده وبانک در راستای رد دیون خود به میزان ٧.٤ درصد از سهام وبانک را طی معامله ای در بورس به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها منتقل کرد. در سال ٩٥ شرکت صورت های مالی شرکت را براساس نحوه جدید گزارشگری مالیIFRSارائه داده است همچنین در این سال برخی از شرکت های زیر مجموعه از جمله هلدینگ شوینده، شرکت بین المللی ساختمان سیمان فیروزکوه و ... در بورس پذیرش شدند.

وی ادامه داد: توانستیم بخش عمده ای از مطالبات سود سنواتی سهامدار عمده را پرداخت نمائیم. همچنین در حدود ٤٥١ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه پذیر انجام شد و موضوع سرقفلی شرکت ریسباف با پرداخت ١٦.٥ میلیارد تومان برای همیشه تعیین تکلیف شد.

از دیگر اقداماتی که انجام شد شرکت به دلیل چند رشته ای بودن در نظر گرفت تا برخی رشته های کم بازده را حذف و سرمایه گذاری در رشته های پر بازده را افزایش دهد ، شرکت از این طریق توانست ٦٩٠ میلیارد تومان درآمد ناشی از فروش سرمایه گذاری ها تحصیل نماید.

غریب پور گفت: سرمایه گذاری در پروژه های پتروشیمی نیک نفت قشم و پروژه سنگان در حال اجرایی شدن است، پروژه سنگان ١٠ درصد نیاز گندله و ٩ درصد نیاز به کنسانتره کشور را تامین خواهد کرد بر اساس سرمایه گذاری های صورت گرفته اجرای پروژه تسریع گردید و بر اساس برنامه واحد کنسانتره تا پایان شهریور ماه و واحد گندله سازی تا پایان اسفند ماه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی ، پروژه سنگان پروژه خوبی است معدن سنگان ١.٢ میلیارد تن ذخیره با عیار ٤٢ تا ٤٧ درصد دارد، ریسک های حاکم مساله آب، برق و حمل و نقل بود که با توجه به تدابیر انجام شده، تامین آب نهایی شده است، انتقال پست برق در حال اجرایی شدن است و ادوات لازم در حال نصب است، خط فرعی راه آهن هم کشیده شده است و تقریبا همه چیز مهیا شده است تا تولید کلید بخورد، شرکت در برنامه دارد تا پس از راه اندازی واحدهای ٢.٥ میلیون تنی کنسانتره و گندله ظرفیت را تا ٥ میلیون تن افزایش دهد.

مدیر عامل «وبانک» در خصوص پروژه نفت نیک قشم هم گفت:انعقاد قرار داد با لایسنسورها نهایی شده است مذاکرات با فاینانسور ها در حال انجام است، شرکت تا ٢٠ سال معافیت مالی و حداقل ١٠ درصد تخفیف خوراک را شامل خواهد شد همچنین مجوزهای لازم و مجوزهای محیط زیستی هم اخذ شده است.

وی در خصوص پروژه های ساختمانی وبانک گفت: دو پروژه ٣٥٠ میلیارد تومانی در دست اجرا داریم، پروژه بازار قطعات خودرو در نزدیکی شرکت ارج والدوز تبریز در حال اجراست مساحت هر یک از پروژه ها ١٢٨ هزار و ١٣٥ هزار متر مربع است.پروژه های الماس جمشیدیه با پیشرفت ٩٧ درصد و سرمایه گذاری ٤٠ میلیارد تومان در حال اتمام و رولکس تاور با پیشرفت ٨٤ درصد و سرمایه گذاری ١٣٠ میلیارد تومان در حال اجراست.

غریب پور از اقدامات انجام شده در شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس گفت: ١٣٨٠ هکتار از اراضی دیم شرکت تحت پوشش کشت آبی قرار گرفت و میزان دام گاوداری شرکت از هزار راس به ٢ هزار راس افزایش داشت.

مدیر عامل «وبانک» از عملکرد مالی شرکت گفت: در آمد های حاصل از سرمایه گذاری رشد ٤.٥ درصدی نسبت به سال ٩٤ و رشد ٩ درصدی نسبت به پیش بینی داشته است و از ٩٣٢ میلیارد تومان به ٩٧٣ میلیارد تومان رسیده است.سود خالص شرکت نیز نسبت به سال قبل ٥ درصد افزایش و نسبت به پیش بینی ١١ درصد رشد داشته است که ناشی از افزایش درآمد و کاهش هزینه ها بوده است.

وی ادامه داد:سود حاصل از سرمایه گذاری ها ٨ درصد نسبت به بودجه رشد داشته است و ٢٦٩ میلیارد تومان از محل فروش سرمایه گذاری ها در آمد کسب شده است که سود ناشی از فروش سرمایه گذاری ها ٣١ درصد نسبت به سال قبل و ١٠ درصد نسبت به بودجه رشد داشته است.

غریب پور در خصوص برنامه های آتی شرکت گفت: اصلاح سبد سرمایه گذاری ها و خروج از سرمایه گذاری های کم بازده، اتمام پروژه سنگان و تامین مالی با روش های جدید من جمله اوراق بدهی در دستور کار شرکت قرار دارد.

مجمع در پایان حداکثر سود را تقسیم کرد. میزان سود شرکت ١١٠٠ میلیارد تومان بود که ٤٧ میلیارد بابت اندوخته قانونی و ٢٦٨ میلیارد بابت اندوخته سرمایه ای کنار گذاشته است از ٨٥٠ میلیارد تومان باقی مانده تماما تقسیم شد و مقداری هم از اندوخته سرمایه ای تقسیم شد نهایتا سهامداران «وبانک» دست پر و راضی با ٥٣ تومان سود نقدی از مجمع خارج شدند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24