Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​چک اردیبهشت ماه شرکت مخابرات هنوز پرداخت نشده و معوقات آن نیز هنوز پا برجا است. در صورت عدم پرداخت اقساط، سازمان خصوصی سازی طبق روال قانونی رفتار خواهد کرد.

سازمان خصوصی سازی: خریدار مخابرات به تعهداتش عمل نکند طبق قانون رفتار می کنیم

بورس24 : خبری که سال گذشته همچون بمب خبری در فضای مجازی منتشر شد حکایت از آن داشت که، در چارچوب مفاد قرارداد منعقدشده با خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به عدم ایفای تعهدات قرارداد یاد شده از جانب خریدار این سهام و نقض مکرر این تعهدات، از حق فسخ مندرج در قرارداد یاد شده استفاده کرده است که بر این اساس، قرارداد سازمان خصوصی سازی با کنسرسیوم مبین به دلیل عدم ایفای تعهدات شرکت و عدم پرداخت مبلغ اقساط منتفی می شد. طبق این قرارداد که در سال ٨٨ منعقد شد، شرکت مخابرات به ارزش حدود هفت‌هزارو ٨٠٠‌ میلیارد تومان به‌صورت ٢٠‌ درصد پرداخت نقدی معادل ‌هزارو ٥٤٠‌ میلیارد تومان و ١٦ قسط شش‌ماهه ٤٨٤‌ ‌میلیارد تومانی (اقساط سالانه ٩٦٨‌ میلیارد تومان) به شرکت توسعه اعتماد مبین واگذار شد. اما با توجه به پرداخت شرکت در راستای تعهدات خود، " این اتفاق نیافتاد". حال برای بار دوم چک اردیبهشت ماه شرکت مخابرات هنوز پرداخت نشده و معوقات آن نیز هنوز پا برجا است. در صورت عدم پرداخت اقساط، سازمان خصوصی سازی طبق روال قانونی رفتار خواهد نمود.

جعفر سبحانی، مشاور رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص آخرین بدهی ها و معوقات شرکت مخابرات به خبرنگار بورس24 گفت: بدهی ها و معوقات شرکت تا حدودی باقی مانده که باید پرداخت شود. در کل دو قسط اردیبهشت ماه و آبان سال جاری باقی مانده که باید در سال جاری پرداخت شود.

وی افزود: این شرکت علاوه بر بدهی حدود 490میلیارد تومانی، مقداری جریمه های دیر کرد از گذشته دارد که روی هم رفته حدودا600 میلیارد تومان است.

وی گفت: زمان پرداخت چک اردیبهشت گذشته است و مابقی جریمه هم به آن اضافه شده است. منتظر هستیم که شرکت به تعهداتش عمل کند که اگر به تعهدات خود عمل نکند سازمان طبق روال قانونی کار را دنبال خواهد کرد.

وی در مورد سایر واگذاری های سازمان خصوصی سازی گفت: برای روز 9مرداد ماه عرضه یک جایگاه سوخت به صورت وکالتی و چهار بنگاه را در برنامه داریم.

سبحانی افزود: یکی از عرضه ها مربوط به شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان با حصه نقدی 10درصد و اقساط 8ساله و قیمت پایه بسیار بالا و در حدود 2530میلیارد تومان است و 100درصد آن واگذر می شود.

وی گفت: 100درصد از شرکت خدمات نمایندگی کشاورزی با قیمت پایه 700میلیاردتومان و با اقساط 8ساله هم از واگذاری های این سازمان است. فرآوری مواد پروتئینی استان کردستان شرکت قند دزفول هم سومین و چهارمین بنگاه در حال واگذاری هستند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24