Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی سال ٩۵ رشد اقتصادی فوق العاده بود، اظهارکرد: به هر حال رشد اقتصادی ٨.٣ که مرکز آمار اعلام کرده و بانک مرکزی ١٢ و نیم، مبدا سال هایی که معیار قرار می دهند متفاوت است، رشد اقتصادی داشتیم و طرح تحول هم با هر سختی و مشکلی که دولت داشته ادامه یافته است.

رئیس جمهور خبر داد : واریز ۴٠ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در شرایط تحریم

رئیس جمهوری گفت: فشار تحریم به رغم آنچه دنیای غرب ادعا می کرد فشار به دولت نبود، بلکه فشار بر مردم و زندگی آنان بود.

به گزارشایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با ابراز خوشحالی از این که در هفته های پایانی فعالیت و کار دولت یازدهم در این جشنواره مهم در محضر فرهیختگان، اساتید، روسای دانشگاه های علوم پزشکی، مدیریت وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر و همه خیرین مخلص حضور یافته است، به تشریح شرایط اقتصادی کشور در آغاز دولت یازدهم پرداخت.

وی اظهارکرد: از آغاز دولت یازدهم با توجه به همه سختی و مشکلاتی که در آغاز دولت با آن مواجه بودیم، شرایط اقتصادی سخت و پیچیده کشور، شرایطی که برای رکورد تورمی شاهد بودیم، مساله تحریم، وضعیت محیط زیست و نگرانی هایی که وجود داشت و از جمله مشکلاتی که در بخش سلامت با آن مواجه بودیم، در شش ماهه دوم سال 92 که آغاز مسوولیت دولت یازدهم بود تقریبا موفق شدیم برای مسایل مهم و اساسی کشور تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: برخی آن تصمیمات به موقع و در چارچوب زمانی که پیش بینی می کردیم اجرا و عمل شد و برخی با تاخیر اما موردی نبود که نتوانیم از پیچ و خم ها عبور کنیم.

وی تصریح کرد: اولین قدمی که لازم بود کشور آن را حل و فصل کند مساله تحریم بود. برخی در مقام شعار ممکن است حرف هایی بزنند ولی عاملی که حتی برای تجهیزات پزشکی و داروها و مواد اولیه داروسازی با آن مواجه و مشکل روبرو بودیم، فشار تحریم خارجی بر کشور بود که بی رحمانه نسبت به ملت ایران وضع شده بود.

رئیس دولت یازدهم یادآور شد: فشار تحریم به رغم آنچه که دنیای غرب ادعا می کرد فشار به دولت نبود، فشار بر مردم بود. وقتی نفت ما تحریم می شود و درآمد کشور کاهش پیدا می کند یعنی تاثیر بر همه خدمات دولت است.

روحانی ادامه داد: خدمات دولت از چه منبعی استفاده می شود یا منبع مالیات یا منبع نفت که عمدتا این دو منبع است، وقتی نفت نیست رشد اقتصادی نیست، گرفتن مالیات هم بسیار سخت و گاهی ناممکن می شود.

وی یادآور شد: تصمیم ما بر این شد که در مدت یک سال با مذاکره تحریم را حل کنیم. خیلی حرف ها زده می شد، من به این راه کاملا اطمینان داشتم و می دانستم که در این مسیر می توانیم موفق شویم.

صندوق درست کرده بودیم که در روزهای سختی سراغ آن برویم، در روزهای سختی هم ناچار شدیم پول در آن بریزیم

روحانی یکی از تصمیمات مهم که دولت زمستان 92 اتخاذ کرد را طرح تحول سلامت عنوان کرد که این طرح هم از اوایل 93 اجرایی و عملیاتی شد.

وی افزود: درسال 93 تا آمدیم یک ذره تنفس کنیم و شرایط را رو به راه کنیم با کاهش بی سابقه قیمت نفت مواجه شدیم ، هنوز هم تحت فشاریم. قیمت نفت 120 دلار بود و در حال حاضر 44 دلار است، همین الان هم قیمت نفت یک سوم گذشته است.

رییس جمهوری یادآور شد: با کاهش قیمت نفت همه کشورهای نفت خیز دچار مشکل شده اند حتی کشورهایی مثل عربستان اما در عین حال دولت توانست با همه این مشکلات روبروشود در حالی که از صندوق توسعه ملی هم استفاده نکرد.

منتخب مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت:در شرایط بحران در دولت یازدهم 40 میلیارد دلار پول به صندوق توسعه ملی واریز کردیم، این هم از عجایب تاریخ ایران است ما صندوق درست کرده بودیم که در روزهای سختی سراغ آن برویم زمانی که قیمت نفت بالاست پول بریزیم روزهای سختی پول برداریم در روزهای سختی هم ناچار شدیم در آن صندوق پول بریزیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ما در شرایط تحریم در دولت یازدهم 40میلیارد دلار پول به صندوق توسعه ملی ریختیم بیش از پولی که دولت های قبلی به این صندوق ریخته اند در عین حال توانستیم تورم را هم مهار کنیم و به رشد اقتصادی برسیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی سال 95 رشد اقتصادی فوق العاده بود اظهارکرد: به هر حال رشد اقتصادی 8.3 که مرکز آمار اعلام کرده و بانک مرکزی 12 و نیم، مبدا سال هایی که معیار قرار می دهند متفاوت است، رشد اقتصادی داشتیم و طرح تحول هم با هر سختی و مشکلی که دولت داشته ادامه یافته است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24