Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازدید از کارخانه پگاه گلپایگان روز پنجشنبه انجام شد و هیات مدیره و مدیران این شرکت در خصوص آخرین وضعیت تولید و فروش و سودآوری شرکت به سوالات خبرنگاران و فعالان بازار سرمایه پاسخ داده و وضعیت آینده شرکت را تبیین نمودند. همچنین در طی این جریان از خط تولیدی انواع پنیر، دوغ و ماست و کشک بازدید شد. در این جلسه معاون اقتصادی شرکت نیز برای پاسخ به سوالت سهامداران و خبرنگاران حضور داشت...

نسخه گلپایگانی «پگاه» به بازار سرمایه می آید

بازدید از کارخانه پگاه گلپایگان روز پنجشنبه  انجام شد و هیات مدیره و مدیران این شرکت در خصوص آخرین وضعیت تولید و فروش و سودآوری شرکت  به سوالات خبرنگاران و فعالان بازار سرمایه پاسخ داده و وضعیت آینده شرکت را تبیین نمودند. همچنین در طی این جریان از خط تولیدی انواع پنیر، دوغ و ماست و کشک بازدید شد. در این جلسه معاون اقتصادی شرکت نیز برای پاسخ به سوالت سهامداران و خبرنگاران حضور داشت.

محمد مهدی گرجی رئیس هیات مدیره شرکت در میان اهالی بازار سرمایه  گفت: این شرکت با نماد "عگلپا" در تاریخ 5بهمن سال گذشته با سرمایه ثبتی 12میلیارد تومان در بورس تهران عرضه شد. این شرکت با ظرفیت تولید روزانه 250تن پنیر و با خریداری خط آلمانی با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان در زمینی به مساحت 14.5 هکتار و زیر بنای 13 هزار متر مربع به عنوان اولین واحد صنعتی تولید پنیر در کشور به کار تولید انواع فرآورده‌های شیر پاستوریزه و استریل فعال است و به طور متوسط روزانه 176 تن شیر را دریافت و فرآوری می‌ کند.

 وی افزود:  شرکت برنامه افزایش سرمایه خاصی ندارد،ولی در نهایت هیات مدیره در این مورد تصمیم گیری می کند.همچنین در مورد طرح توسعه نیز شرکت برنامه تولید پنیر سخت را در دستور کار دارد و در حوزه مارکتینگ در حال تلاش هستیم و مباحث اقتصادی توجیه منطقی داشته و سال آینده در مرحله اجرا قرار می گیرد.

سود انباشته تقسیم می شود...

به گفته وی، شرکت 16میلیارد تومان سود انباشته دارد که 15میلیارد و 600میلیون تومان آن قرار است در بین سهامداران توزیع شود. 

گرجی در مورد ذخیره مطالبات شرکت گفت: ذخیره مطالبات مربوط به سال های قبل شرکت های بازرگانی است و ذخایر گرفته شده مربوط به دوره های گذشته است و حدود 860میلیون تومان برآورد می شود.

وی در مورد  دوره وصول مطالبات شرکت گفت: دوره مطالبات شرکت 40-45روز است و عمده فروش شرکت از طریق شرکت بازار گستر انجام می شود و به نوعی استراتژی شرکت از این طریق است.

فروش مویرگی داخلی در اولویت است...

رئیس هیات مدیره شرکت در مورد صادرات شرکت به کشور های آمریکایی و اروپایی گفت:  صادرات برای ما با توجه به شرایط موجود منفعت ندارد و تلاش می کنیم به صورت مویرگی در داخل فروش داشته باشیم. البته برای بازارهای روسیه ، آمریکا و حاشیه خلیج فارس برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، صنایع شیر پگاه در نظر دارد که سایر شرکت های خود را وارد بورس نماید،همچنین تولید محصولات موازی بررسی و متوقف می شود.

وی توضیح داد: مجموعه کشت و صنعت صنایع شیر اوران در مرودشت استان فارس در حالی به منظور تولید شیر خشک با برخورداری از 5 هزار راس دام راه اندازی شده که شرکت نستله قزوین هم اکنون خریدار شیر با کیفیت این کارخانه است. این مجموعه ها در سلماس و الیگودرز و دیگر مناطق کشور نیز در حال راه اندازی است.

گرجی  گفت:  بیشترین سود ناخالص نیز در سال 95 مربوط به "غگلپا" بوده است. نکته مهم داشتن رتبه اول، در حاشیه سود ناخالص "غگلپا" علی رغم قرار داشتن در جایگاه سوم از لحاظ مبلغ فروش بین شرکت های پگاه فارس، گلستان و سایر شرکت های لبنی است.

رئیس هیات مدیره شرکت در خصوص عرضه سهم در بازار نیز توضیح داد: شرکت تاکنون 23درصد سهم شناور دارد و سهامدار عمده برنامه عرضه خرد و یا بلوکی در بازار را ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24