فروش تیگوان و پاسات از مرداد امسال کلید می خورد زمانی که نام فولکس واگن به میان می آید، نام بیتل ها در ذهن تداعی می شود که سالیان سال در ایران قورباغه ای صدایش می کردند. خودرویی که بخش مهمی از از تاریخ آلمان به شمار می آید و داستان های زیادی در پس آن نهفته است، اما شاید در آینده ای نه چندان دور، این ذهنیت تغییر کند و فولکس واگن پس از ١٧ سال خودروهای خود در را در ایران به فروش برساند...
بورس24 : زمانی که نام فولکس واگن به میان می آید، نام بیتل ها در ذهن تداعی می شود که سالیان سال در ایران قورباغه ای صدایش می کردند.
خودرویی که بخش مهمی از از تاریخ آلمان به شمار می آید و داستان های زیادی در پس آن نهفته است. اما شاید در آینده ای نه چندان دور، این ذهنیت تغییر کند و فولکس واگن پس از 17 سال خودروهای خود در را در ایران به فروش برساند.
به گزارش بلومبرگ، گروه خودروی فولکس واگن قصد دارد، برای اولین بار پس از 17 سال روابط تجاری خود با ایران را گسترش دهد که نتیجه تسهیل تحریم های جهانی در رابطه با این کشور است.
فولکس واگن امیدوار است، با اجرائی کردن این سیاست کاهش رشد خود در اروپا و چین را جبران کند.
فولکس واگن در حال امضای قراردادی با گروه خودروسازی داخلی ماموت (بخش خصوصی) است، تا بتواندSUVکامپکت تیگوان و خودروی پاسات را در ایران به فروش برساند.
گسترش روابط با اقتصادهای در حال ظهور بخشی از استراتژی فولکس واگن است، تا وابستگی این گروه به بازارهای بزرگ کاهش داده و بر منابع جدید درآمدی آن بیفزاد.
برخی، بهای پاسات را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون و تیگوآن را بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کردند. رقیبان اصلی این خودروها رنو کولئوس جدید، هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل هستند.
تیگوآن با مصرف سوخت ۵. ۵ لیتر در صد کیلومتر یکی از کم مصرف ترین خودروهای شهری به شمار می رود.
با ورود شرکت مادر، یعنی فولکس واگن، زمینه برای حضور تولیدات زیر مجموعه های این غول آلمانی خودروسازی، یعنی آئودی، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، پورشه، سئات و لامبورگینی نیز در بازار ایران
فراهم شود.
اندرس ساندت ینسن، مدیر پروژه های این کمپانی در ایران اعلام کرد: با بازگشت به ایران فولکس واگن یکی دیگر از نقاط خالی خود در نقشه خودروسازی جهانی را پر خواهد کرد.
فولکس تیگوان
فولکس واگن یکی از رهبران پیشرو صنعت اتومبیل در بازارهای اروپا و چین است و تلاش دارد تا پس از رسوایی بزرگ دیزلی وجهه و اعتبار از دست رفته خود را در آمریکا بازسازی کند.
ایران با جمعیت 80 میلیونی یک فرصت نادر برای رشد فولکس واگن محسوب می شود. پس از رفع برنامه های تحریمی در یک سال گذشته شرکت هایی مانند بوئینگ و توتال معاملات اجرائی با ایران را افزایش داده اند.
اینک ایران نیز به لیست کشورهایی که فولکس واگن در سال گذشته 10.3 میلیون خودرو به آنها صادر کرده، اضافه خواهد شد.
فروش تیگوان و پاسات در ماه آگوست (مرداد) در 8 نمایندگی معتبر آغاز می شود. فولکس واگن تلاش زیادی برای موفقیت در بازارهای در حال ظهور دارد، جائی که خریداران مدل های ارزانتر از برندهای بزرگ را ترجیح می دهند.
پاسات
آرندت الینگهورست تحلیلگر موسسه تحقیقاتی "اورکورISI" در لندن در این خصوص گفت: فروش هزاران خودرو توسط فولکس واگن در ایران علامتی در خصوص نمایش توان این بنگاه خودرویی در بازارهای در حال ظهور است.
وی در ادامه افزود: ایران برای پژو بازار مهم تری نسبت به فولکس واگن محسوب می شود، چرا که فرانسوها قبل از شروع تحریم ها در این کشور بزرگتر و شناخته شده تر بودند.
پژو اولین خودروسازی است که با ورود دوباره به ایران به ارتقای کارخانه اش در تهران پرداخت و ساخت برخی از مدل های سیتروئن را آغاز کرد. کمی بعد از آن نیز رنو اعلام کرد که قصد ساخت 150 هزار خودرو را در طول سال در ایران دارد.
بر اساس بررسی های موسسه تحقیقاتیBMIدر آوریل سال جاری میزان تولید خودرو در ایران تا سال 2021 حدود 11 درصد رشد خواهد کرد.
منبع: عصر ایران
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.