Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مانع بانکی از مسیر خرید واحدهای مسکونی نوساز از قبل وام دار، با ایجاد یک امتیاز از سوی بانک مسکن برای خریداران حذف شد.

امتیاز جدید در وام ساخت مسکن

بورس24 ؛ این امتیاز جدید، نقص وام ساخت در مقابل وام خرید مسکن را برطرف می کند و فرآیند عرضه واحدهای مسکونی نوساز به بازار معاملات ملک را از طریق حذف تفاوت بین «آپارتمان های از قبل وام دار» و «آپارتمان های آماده برای دریافت وام خرید»، تسهیل خواهد کرد.

تا کنون، سازنده هایی که برای ساخت پروژه های مسکونی خود، وام ساخت بدون سپرده از بانک مسکن دریافت کرده بودند، در فروش واحدها به متقاضیان، به دلیل تحمیل هزینه خرید اوراق برای انتقال وام ساخت به مشتری، دچار مشکل بودند به این معنا که سازنده ای که با وام 100 میلیون تومانی اقدام به ساخت یک واحد مسکونی کرده بود، در زمان فروش واحد، اگر چه می توانست،‌ 60 میلیون تومان از تسهیلات ساخت را به مشتری منتقل کند و از قیمت فروش، بکاهد اما خریدار باید برای دریافت این 60 میلیون تومان تسهیلات، اوراق مربوطه را از بانک خریداری می کرد که با احتساب حدود 9 میلیون تومان هزینه خرید اوراق، عملاً از ارزش وام کاسته می شد.

اما با امتیاز جدید اعمال شده توسط بانک مسکن، در حال حاضر و طی سه ماه تابستان امسال، عرضه کننده های واحدهای نوساز دارای وام ساخت، می توانند آپارتمان های خود را در تهران، با وام ضمیمه، بدون اعمال شرط خرید اوراق، در بازار به فروش برسانند.

امتیاز حذف شرط خرید اوراق برای وام 60 میلیون تومانی در واحدهای نوساز، باعث می شود آپارتمان های نوساز در مقایسه با واحدهای کلیدخورده و چند سال ساخت، برتری پیدا کند و زمینه رونق ساخت و ساز بیشتر فراهم شود.

در حال حاضر، وام خرید 60 میلیون تومانی بانک مسکن، فقط مشروط به خرید اوراق، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد اما برای واحدهای نوساز دارای وام ساخت، این تسهیلات بدون نیاز به خرید اوراق، از سازنده به خریدار منتقل می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24