Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پست بانک ایران یکی از شرکتهای واگذار شده به سبد سهام عدالت است که در سالهای گذشته در مجموع ۷ میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان سود نقدی از این بانک بابت اقساط این سهام به حساب خزانه واریز شده است.

این بانک بورسی تا الان ۷ میلیارد سود نقدی بابت اقساط سهام عدالت به خزانه واریز کرده

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ طبق قانون تا کنون 60 شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌اند که اصطلاحا به آنها شرکتهای سرمایه‌پذیر گفته می‌شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکتها پست بانک ایران می‌باشد.

از این رو خلاصه وضعیت شرکت پست بانک ایران به عنوان یکی از بانکهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد پست بانک ایران(سهامی عام) در سال ۱۳۷۵ تاسیس و مرکز اصلی آن در استان تهران می‌باشد و در تاریخ ۱۳۸۹/۰۸/۰۳ مورد پذیرش بورس واقع شده است و معاملات سهام آن نیز در بورس و اوراق بهادار تهران انجام می‌شود.

همچنین موضوع فعالیت این بانک، افتتاح و نگهداری انواع سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری، پس‌انداز و سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و سایر حساب‌های مشابه و صدور انواع کارتهای مجاز و گواهی سپرده، انجام عملیات اعتباری مصرح در قانون عملیات بانکی و ارائه انواع خدمات بانکی و ... می‌باشد.

گفتنی است؛ سرمایه شرکت پست بانک ایران ۳۲۳ میلیارد تومان منقسم به ۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون سهم ١٠٠ تومانی می‌باشد و تعداد ۸۰۸ میلیون سهم معادل 25 درصد سهام این بانک نیز در تاریخ ۱۳۸۶/۰۷/۱۷ به ارزش ۳۲ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار شده و ارزش روز آن تا خردادماه ١٣٩٦ مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان است.

همچنین در طی سنواتی که این بانک به سهام عدالت واگذار شده در مجموع ۷ میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان سود نقدی از این بانک دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

پیش‌بینی پست بانک ایران برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ مبلغ ٢٤ ریال سود به ازای هر سهم می‌باشد که با وجود پیش‌بینی سود توسط شرکت، تقسیم سودی از بابت عملکرد سال ۱۳۹۵ و واریز آن به حساب مشمولان سهام عدالت پیش‌بینی نمی‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24