عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: تقویت و ثبات بازار خرما با عرضه این محصول در بورس کالا امکان پذیر است؛ زیرا خرما محصولی دو وجهی است که علاوه بر مشتریان داخلی در بازار بین المللی نیز صاحب برند است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت،حبیب الله نیکزادیپناه درباره عرضه محصولی همچون خرمادر بورس کالا گفت: یکی از شاخصهای عرضه خرما در بورس کالا، توزیع این محصول با تنوع تولید در بسته های معروف به دانه ای است که میتواندارزش افزوده بهینه برای تولید کننده ایجاد کند.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه بسته بندی ۶۰۰ و ۸۰۰ گرمی شایسته خرمای ناب ایرانی نیست،تصریح کرد: نمی توان خرما ایرانی را دارای ساختارفله ای دانست ،اما بسته بندی خرمایی ایرانی نیز با استانداردهای بین المللی فاصله دارد.
وی افزود: بنابراین با توجه به ساختار و عملکرد بورس کالای ایران حرف و حدیثهای نرخ خرما با ارائه این محصول ارزآور در بورس کالا پایان می یابد و همچنین اظهار نظرهای غیر کارشناسی نیزاز بازار این محصول رخت می بندد.
وی ادامه داد: مشخص شدن مبدا تولید،قیمت گذاری شفاف و مولفه های اقتصادی داخلی از دستاوردها و مزیت هایعرضه خرما در بورس کالا است.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد: تقویت و ثبات بازار خرما با ارائه این محصول در بورس کالا امکان پذیر است زیرا خرما محصولی دو وجهی است که علاوه بر مشتریان بسیار داخلی در بازار بین المللی نیز صاحب برند است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.