Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتشار اوراق اجاره در خصوص تامین مالی صنایع خودرویی را عامل مهمی در تامین نقدینگی این صنعت و زمینه ساز اشتغال زایی و رونق تولید برشمرد...

پذیره نویسی صکوک ۸۵ میلیاردی سایپا یدک با سود ۱۸ درصدی فراهم کرد؛ بستر سازی اشتغال زایی و رونق صنعت خودرو در بازار سرمایه

بورس24 : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتشار اوراق اجاره در خصوص تامین مالی صنایع خودرویی را عامل مهمی در تامین نقدینگی این صنعت و زمینه ساز اشتغال زایی ورونق تولید برشمرد. 

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص انتشار اوراق اجاره از سوی بازار سرمایه به منظور تامین نقدینگی موردنیاز این صنایع گفت: با توجه به مشکلات کنونی صنایع در زمینه تامین نقدینگی استفاده از ابزارهای نوین مالی اقدام قابل توجه و مثبتی دراین زمینه خواهد بود.

وی افزود: انتشار این قبیل اوراق علاوه بر جذب سرمایه های سرگردان مردم و دخیل کردن این سرمایه ها در تولید داخل می تواند نیاز نقدینگی این صنایع را رفع و بستر رونق و رشد آنها را مهیا سازد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نام گذاری سال 96 مبنی بر "اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حوزه تولید به عنوان بخش مهمی ازاقتصاد می تواند سهم بالایی در اشتغال زایی و رشد اقتصادی داشته باشد، اما متاسفانه وجود برخی مشکلات از جمله نقدینگی مانع بزرگی بر سر راه این صنایع است.

لاهوتی تصریح کرد : با توجه به مشکلات نظام بانکی و ناتوانی این نظام در تامین مالی این قبیل صنایع؛ بهره گیری از ابزارهای نوین مالی می تواند کمک حال موثر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع معضلات حوزه تولید خواهد بود.

این نماینده مجلس رونق تولید را عامل مهمی درحرکت به سمت خودکفایی و توسعه محصولات صادرات محور برشمرد و گفت: تولید کننده داخلی زمانی می تواند به سمت خودکفایی و صادرات حرکت کند که موانع رفع و زمینه رقابت تولید داخل با تولید مشابه خارجی مهیا شود و به نظر می رسد، این اقدام بازار سرمایه گام مثبتی به منظور حرکت دراین مسیر باشد. 

گفتنی است؛ در همین راستا تامین سرمایه آرمان به زودی انتشار اوراق اجاره شرکت بازرگانی سایپا یدک را به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت در 10 تیر ماه سال جاری با سررسید چهار ساله آغاز خواهد کرد.

همچنین نرخ این اوراق 18 درصد بوده و تعداد ورقه اوراق 850 هزار ورقه است. از مزایای این اوراق تامین مالی برای شر کت ها در صورت عدم نقدینگی از محل افزایش سر مایه بوده و انتشار این اوراق تنوع در سرمایه گذاری نیز ایجاد خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24