Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون وزیر نفت درامورپالایشی درحالی ازانتقال ۱۰۰میلیون لیتربنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به پالایشگاه بندرعباس خبرداده که براساس آمار،ظرفیت مخزن پالایشگاه بندرعباس۴۳میلیون بشکه است.

تولیدبنزین ستاره خلیج فارس؛همچنان مبهم

به گزارشخبرنگار مهر، بر اساس اطلاعات و آمار مستند و موثقشرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی که در تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری به دستخبرنگار مهررسید، گزارشی تنظیم شد که دال بر سهم صفر درصدی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در سبد تولید بنزین داخلی بود. دقیقا یک روز پس از نشر این گزارش، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد که «از همان روز افتتاح، بزرگترین واحد بنزین سازی ایران با خوراک میعانات گازی، در سرویس بوده و هیچ موقع متوقف نشده است.وی با بیان این‌که این واحد یک تجربه جدید در صنعت پالایش ایران به شمار می‎آید، افزود: این واحد به مرور در حال تثبیت تولید است.«کاظمی با بیان اینکه چهار مخزن ذخیره سازی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس وجود دارد گفت:« تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین تولید شده که در مخازن پالایشگاه ستاره خلیج فارس است و به انبار نفت بندرعباس تحویل داده می شود.»

انتقال ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین به مخازنی با ظرفیت ۴۳ میلیون لیتر!

این گفته معاون وزیر نفت در امور پالایشی در حالی مطرح می شود که بر اساس آمار موجود، تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تاریخ ۲۱ خرداد سال جاری همچنان صفر است. حال آنکه کاظمی وعده تحویل ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به انبار پالایشگاه بندرعباس در ماه آینده یعنی تیر ماه را داده است. به عبارتی دیگر قرار است تا ۲۱ تیر ماه سال جاری ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین تولیدی ستاره خلیج فارس به انبار ذخیره پالایشگاه بندر عباس که تنها ۴۳.۲ میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی دارد، منتقل شود. این در حالی است که موجودی ذخیره ای پالایشگاه بندر عباس در تاریخ ۲۱ خردادماه ۹۶، ۱۵ میلیون لیتر است.

کاهش۲درصدی تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور

از سویی دیگر این سوال مطرح می شود که آیا ضرورت داشت پیش از تکمیل واحدهای فرآیندی و طی مراحل آزمون‌های عملیاتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح شود که تولید محصول نهایی آن مبهم باشد؛ ضمن اینکه جای سوال دارد چطور ممکن است علیرغم تولید این پالایشگاه، سرجمع بنزینتولیدی پالایشگاه های کشور نسبت به پیش از زمان افتتاح این پالایشگاه، ۲ درصد کمتر شود؟

قاچاق همچنان ادامه داد

از طرفی با وجود حذف تقریبی نفت گاز از سوخت نیروگاهی بر اساس آمار رسمی مستند، میانگین مصرف نفت گاز در بخش های حمل و نقل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که حاکی از این مهم است که طرح « تخصیص سهمیه گازوییل بر اساس پیمایش» فاقد کارایی بوده و مسیر قاچاق گازوییل کماکان ادامه داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24