Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن نتیجه‌ای جز تبدیل دو وزیر به یک وزیر نداشت، گفت: کوچک‌سازی دولت که یکی از اهداف ادغام بود محقق نشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: وزارتخانه‌‌ها نتیجه‌ای جز کم شدن تعداد وزراء نداشت/ کوچک‌سازی دولت محقق نشد

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانیخبرگزاری فارسدر مورد احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: قبل از هر کاری باید بررسی کرد که فلسفه ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن در 6 سال پیش چه بوده است؟ آیا فلسفه ادغام؛ تبدیل دو وزیر به یک وزیر بوده؟ یا اینکه هدف از ادغام به معنای واقعی کوچک‌سازی دولت و اصلاح فرآیندها در راستای سرعت بخشیدن به کارها بوده است؟

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی تهران افزود: در ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن که 6 سال پیش انجام شد، هیچکدام از این موارد بجز تبدیل شدن 2 وزیر به یک وزیر چیزی عاید نشد و موارد تصدی‌گری همچنان مشاهده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بخش بازرگانی و صنعت دو حوزه کاملا زیرساختی هستند، گفت: مهمترین رسالت دولت چه در صورت حفظ وضعیت موجود وزارت صنعت، معدن و تجارت و چه در صورت جداسازی بخش‌های بازرگانی و صنعت و معدن از هم، کوچک‌سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این موضوع بستگی به سیاست دولت دارد، گفت: ادغام دو وزارتخانه در 6 سال پیش در حد تبدیل دو وزیر به یک وزیر بوده و کوچک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی در آن لحاظ نشد.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت توسعه صادرات غیرنفتی است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: برای توسعه صادرات در این بخش باید رویکرد ما در بخش بازرگانی حرفه‌ای باشد و فکر می‌کنم جداسازی دو بخش صنعت و بازرگانی می‌تواند به این مهم کمک کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24