Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محاسبات انبوه­ سازان و شرکت­ های ساختمانی فعال در بازار ساخت و سازهای مسکونی تهران در این باره نشان می ­دهد:‌ در مقطع فعلی با توجه به قیمت زمین، قیمت تمام شده ساخت مسکن و همچنین وضعیت فروش آپارتمان،‌ نرخ جدید مالیات بر ساخت و فروش مسکن، حدود ۴ درصد باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد...

اثر مالیات جدید بر رشد قیمت مسکن

گروهی از فعالان ساختمانی بعد از حدود یک ماه از ابلاغ مصوبه مالیاتی، اثر نرخ جدید مالیات بر ساخت و فروش مسکن را بر قیمت ملک، محاسبه و برآورد کردند.

به گزارش بورس24 ، محاسبات انبوه­ سازان و شرکت­ های ساختمانی فعال در بازار ساخت و سازهای مسکونی تهران در این باره نشان می ­دهد:‌ در مقطع فعلی با توجه به قیمت زمین، قیمت تمام شده ساخت مسکن و همچنین وضعیت فروش آپارتمان،‌ نرخ جدید مالیات بر ساخت و فروش مسکن، حدود 4 درصد باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

مطابق فرمول جدید مالیاتی، فروش واحدهای نوساز در تهران برای اولین بار، مشمول پرداخت مالیاتی معادل یک چهارم سود سازنده خواهد شد. سود ساخت و ساز در شرایط فعلی بین 17 تا 20 درصد تخمین زده می­شود که به این ترتیب، در صورتی که سازنده ­ها،‌همه بار مالیات جدید را به خریدار منتقل کنند در این صورت، قیمت فروش نسبت به قبل، 4 درصد افزایش خواهد یافت.

این میزان افزایش قیمت مسکن به معنای یک و نیم برابر شدن تورم نقطه ­ای مسکن در ماه ­های آینده خواهد بود.طی ماه ­های اخیر متوسط قیمت مسکن در شهر تهران بین 8 تا 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش از خود نشان داد.

در صورت انتقال کامل بار مالیات تازه مصوب، این میزان رشد به بالای 12 درصد خواهد رسید و قیمت واقعی مسکن دچار رشد مثبت می ­شود.

با این حال، کارشناسان اقتصاد مسکن و دلالان ملک، از کشش ناپذیری تقاضای مصرفی برای پذیرش بار مالیاتی خبر می ­دهند و معتقدند: تغییرات محسوس قیمت فروش مانع از انجام معاملات ملک در بازار خواهد شد.بازار مسکن از دو روز دیگر و با اتمام ماه مبارک رمضان، وارد فصل اصلی نقل و انتقال می­ شود و انتظار می­ رود معاملات تابستانی متقاضیان مصرفی در سال جاری بیش از سال گذشته، باشد.

سال گذشته ماهانه به طور متوسط بین 12 تا 14 هزار واحد مسکونی در تابستان در بازار املاک شهر تهران، معامله شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24