Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

همواره عوامل متعددی مانند فضای سیاسی عرصه بین الملل، تحریم ها، انتخابات، نرخ بهره، نرخ ارز و یا تورم بر عملکرد بورس ها در دنیا تاثیر گذار است در نتیجه نمی توان گفت، زمان یک عرضه اولیه درست یا غلط تعیین شده است...!

مدیر عامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان: بهترین زمان برای عرضه اولیه "وپسا" انتخاب شده است!

بورس24 : تعداد 250 میلیون سهم شرکت سرمایه‌ گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس (وپسا) به عنوان نخستین عرضه اولیه بازار سهام سال جاری شنبه 3 خرداد ماه در فرابورس ایران با روش ثبت سفارش و دامنه قیمتی 1000 تا 1030 ریال عرضه می‌ شود. 

ناصر آقاجانی، مدیر عامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در گفتگو با سنا، ضمن بیان این مطلب که یکی از مهمترین اهداف بازار سرمایه حمایت، تشویق و ترغیب بنگاه های اقتصادی برای ورود به بورس است، گفت:زمانی که شرکت ها به بازار سرمایه وارد می شوند جریان نقدینگی جدیدی به این بازار تزریق می کنند.

مدیر عامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان ضمن اشاره به تاریخ تعیین شده برای عرضه اولیه "وپسا" و تاکید بر اینکه بهترین زمان برای این عرضه انتخاب شده است، گفت: نوسان و حرکت ذات بازار سرمایه است و بورس در حالت سکون معنا نخواهد داشت.

او ادامه داد: همواره عوامل متعددی مانند فضای سیاسی عرصه بین الملل، تحریم ها، انتخابات، نرخ بهره، نرخ ارز و یا تورم بر عملکرد بورس ها در دنیا تاثیر گذار است در نتیجه نمی توان گفت، زمان یک عرضه اولیه درست یا غلط تعیین شده است.

وی با بیان اینکه نحوه عرضه اولیه "وپسا" از طریق "ثبت سفارش" انجام می شود، عنوان کرد: این روش با مکانیزم تعیین دامنه نوسان قیمت در زمان اخذ تقاضاهای خرید و اختصاص زمان کافی برای ورود سفارش، با رفتار منطقی سرمایه گذاران همراه خواهد شد، تصمیمات هیجانی را کاهش می دهد و به کشف قیمت منصفانه منجر می شود.

آقاجانی ضمن بیان این مطلب که قیمت فعلی تعیین شده (100 تا 103 تومان) کاملا نزدیک به ارزش اسمی سهم و منصفانه است، گفت: با توجه به نقدینگی پایین مورد نیاز این شرکت (26 میلیارد تومان)، به نظر می رسد عرضه اولیه"وپسا" با استقبال خوبی مواجه شود.

مدیر عامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان نکته مهم دیگر در خصوص این عرضه اولیه را وجود بازارگردان دانست و ادامه داد: شرکت سرمایه‌ گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با نماد «وپسا» نخستین عرضه اولیه بازار به شمار می‌ رود که دارای بازارگردان است و پس از عرضه اولیه، نقش خود را ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور بازارگردان و روش ثبت سفارش، اظهار کرد: این دو عامل از بروز رفتار های هیجانی، تشکیل صف خرید و فروش و دستکاری قیت جلوگیری می کند و این سهم با نرخ منصفانه داد و ستد می شود.

در پایان آقاجانی چشم انداز بازار سرمایه را ترسیم کرد و گفت: فاصله زمانی استقرار مجدد دولت فعلی به عنوان سکاندار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی چهار سال آینده باعث شده فعالین بازار سرمایه به فضای انتظار وارد شوند و انشاالله شاهد رشد مجدد بازار خواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم موثر بر بازار سرمایه موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی مانند توتال، کره جنوبی، فرانسه و غیره است که نتایج مثبتی برای بازار سرمایه کشور به همراه خواهد داشت. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24