Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد با تقسیم سود ١٢ تومانی و اعتراضات نسبت به پایین بودن نرخ قرارداد شرکت های گروه توکا با مجتمع فولاد مبارکه و و وعده افزایش نرخ قراردادها در آینده ای نزدیک همراه بود...

مجمع توکا فولاد ؛ ١٢ تومان سود نقدی و اعتراض به قراردادهای ارزان شرکت با مبارکه

بورس24 : جلسه مجمع عمومی وتوکا که روز گذشته درمحلاصفهان-سپاهانشهر-بلوار قائم جنوبی-جنب دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی-سالن اجتماعات تعاونی مصرف(نگین نقش جهان) و با حضور 70% از سهامداران برگزار شد.

اعضای هیأت رئیسه جلسه

آقای صمدی

رئیس مجمع

اقای مردانی

ناظر مجمع

آقای طباطبایی

ناظر مجمع

آقای محبی

بازرس قانونی و حسابرس

آقای محمودی

نماینده بورس

دستورات جلسه:

استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی.

تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 95.12.19

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی

انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار

تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره

تعیین پاداش هیئت مدیره

سایر موارد

گزارش عملکرد:

درابتدای جلسه گزارشی از فعالیت هیأت مدیره توسط مدیرعامل شرکت جناب اقای کارگهی ارائه شد که از نکات حائز اهمیت آن می توان به موارد زیر اشاره داشت:

در سال مالی مورد گزارش (با توجه به تغیر پایان سال مالی شرکت، 9ماهه سال 95 مدنظر می باشد)، سود عملیاتی شرکت رقم 382.386 میلیون ریال و سود حاصل از سرمایه گذاری 428.595 میلیون ریال بوده است.

در سال 1395 یکی از اقدامات شرکت حرکت به سمت تهیه گزارشات مالی بر طبق استانداردهای IFRS بوده است.

در سال مالی مورد نظر شرکت سرمایه گذاری توکافولاد وارد عرصه حمل ونقل دریایی ، صنعت نیروگاهی و حوزه معدن شده است .

از دیگر افتخارات این شرکت در سال 95 راه اندازی و بهره برداری از کارخانه گالوانیزه تاراز چهارمحال است که در آن سال توانسته است به تولید چندده هزار تن ورق گالوانیزه دست یابد.

گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی

حساب های دریافتنی تجاری و غیر تجاری(یادداشت توضیحی 1-5 صورت های مالی) در تاریخ ترازنامه شامل مبلغ 148 میلیارد ریال اقلام راکد انتقال یافته از سنوات قبل بوده که در ارتباط با چگونگی و قطعیت وصول آن، مدارک مستندی در اختیار این موسسه قرار داده نشده است. تحت این شرایط انجام رسیدگی های مورد لزوم به منظور تعیین زیان ناشی از کاهش ارزش مطالبات فوق الذکر، میسر نشده است. (( پاسخ: این مورد مربوط به شرکت نسوز آذر بوده است که در این جلسه تکلیف به رفع مشکل شد .))

مفاد استانداردهای حسابداری در ارتباط با لزوم تفکیک و حذف نتایج عملیات شرکت های فرعی فرآورده های نسوز آذر و استقلال سپاهان از ابتدای سال 1395 تا تاریخ تحصیل (مرداد و آذر 1395) از صورت های سود و زیان و جریان وجوه نقد تلفیقی پیوست، رعایت نگردیده است. باتوجه به عدم دسترسی به اطلاعات مزبور ، تعیین آثار ناشی از این امر بر اقلام صورت های مالی تلفیقی میسر نشده است. (( پاسخ: امکان تهیه گزارش تا مهلت تعین شده برای مدیرت مجموعه نسوز آذر وجود نداشت، لیکن این بند حسابرسی تا پایان سال مالی 96 حل و فصل خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر این تلفیق صورت می گرفت و گزارش نسوز آذر به موقع صورت می گرفت به سود شرکت اضافه می شد.))

آخرین وضعیت عملیات پروژه در جریان تکمیل سه واحد آهک سازی توسط شرکت فرعی مهندسی و ساخت و توسعه مدیریت صنایع توکا و نحوه شناسایی آثار ناشی از آن به تفصیل در یادداشت 1-2-28 صورت های مالی توضیح داده شده است. به دلیل عدم ارائه مدارک و مستندات از جمله برآورد مخارج تکمیل پروژه و همچنین درآمد شناسایی شده ، حصول اطمینان از عدم لزوم شناسایی ذخیره احتمالی ناشی از زیان پیمان تا مرحله تکمیل آن ، بر ای این موسسه امکان پذیر نمی باشد. (( پاسخ: طی یک قرارداد متاسفانه مجموعه دچار زیان شد که تمام آن زیان در صورت ها اعلام گردیده است لیکن تلاش در جهت کاهش این زیان ادامه دارد.))

به شرح توضیحات یادداشت 2-6 صورت های مالی، مخارج عملیات مازاد بر قرارداد پروژه انباشت و برداشت مجتمع فولاد مبارکه به مبلغ 114 میلیارد ریال، تحت عنوان کار در جریان در سرفصل موجودی مواد و کالا منعکس شده است. از آن جایی که مدارک و مستندات مورد لزوم ، شامل الحاقیه قرارداد و تایید تداوم عملیات توسط کارفرما ، در اختیار این موسسه قرار داده نشده ، از هرگونه آثار ناشی از عدم امکان بازیافت کامل مخارج انجام شده به ترتیب فوق، بر اقلام صورتهای مالی پیوست ، اطلاعی در دست نمی باشد. (( پاسخ: تکلیف بر رفع موضوع در اسرع وقت شد .))

تا تاریخ تهیه این گزارش، پاسخ تاییدیه های ارسالی برای 2 فقره از حساب های دریافتنی با مانده حساب 116 میلیارد ریال و همچنین اشخاصی که کالای امانی شرکت های فرعی به ارزش 24 میلیارد ریال نزد ایشان قرار داشته، هنوز واصل نگردیده و اعمال سایر روش های حسابرسی برای اثبات مانده حساب های مذکور نیز میسر نشده است. تحت این شرایط از هرگونه آثار ناشی از وجود مغایرت حساب احتمالی با اشخاص فوق بر اقلام صورت های مالی تلفیقی پیوست اطلاعی در دست نمی باشد. (( پاسخ: از بین 30 شرکت فرعی فقط شرکت نسوز آذر دارای این مشکل بوده است که پیگیری های لازم درحال انجام است .))

نکات جلسه مجمع :

اعلام خبر حل و فصل موضوع ملک تهرانپارس شرکت توکاریل و رای دادگاه به نفع این شرکت.

اعتراض گسترده سهامداران نسبت به بی عدالتی موجود از سوی شرکت فولاد مبارکه در اجرای قراردادهای خود با گروه توکا .

اعلام خبر احتمال افزایش نرخ قراردادهای شرکت های مجموعه توکا و مجتمع فولاد مبارکه از سوی نماینده تامین اجتماعی

مصوبات مجمع :

تقسیم سود:با موافقت اکثریت سهامداران سود به رقم 120 ریال به تصویب رسید.

روزنامه: از سوی اکثریت سهامداران حاضر در جلسه روزنامه کثیرالانتشار دنیای اقتصاد و روزنامه صمت به منظور اطلاع رسانی های شرکت انتخاب شد.

حسابرس: مؤسسه رایمند بعنوان حسابرس انتخاب شد.

پاداش هیات مدیره : 180 میلیون تومان به عنوان حق عضویت اعضای هیأت مدیره تصویب شد.

حق حضوردرجلسات هیأت مدیره: ماهانه مبلغ 900 هزارتومان به شرط برگزاری یک جلسه در ماه تعیین شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24