Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در حالی‌ که گفته می‌ شد قیمت مسکن بعد از انتخابات ریاست جمهوری افزایشی خواهد بود، گزارش‌ ها حاکی از آن است که قیمت‌ های امسال با قیمت‌ های سال گذشته به دلیل نبود متقاضی جدی و پایین بودن قدرت خرید تغییری نداشته است...

ثبات قیمت مسکن در سایه قدرت خرید از دست رفته!

بورس24 :عکس‌ العمل بازار مسکن بعد از انتخابات ریاست جمهوری اگر چه با ماه مبارک رمضان هم زمان شد و از آنجا که سابقه نشان داده است، در این ماه آمار معاملات به شکل قابل توجهی کاهش می‌ یابد، اما به گفته اکثر واسطه‌ های ملکی و مشاوران املاک پایین بودن قدرت خرید متقاضیان مسکن دلیل اصلی رکود و افزایش نیافتن قیمت مسکن است.

قدرت خرید متقاضیان به قدری پایین است که وارد معامله جدی برای خرید و یا فروش مسکن نمی‌ شوند.

بنابراین گزارش، اگر چه در ابتدای امسال تحلیل‌ ها به این صورت بود که پس از برگزاری انتخابات باید شاهد افزایش معاملات و قیمت مسکن باشیم، اما پالس‌ های داده شده از بازار مسکن به‌ گونه‌ ای است که قیمت مسکن ثابت و نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

اکثر مشاوران املاک بر این اعتقاد هستند که قدرت خرید متقاضیان به قدری کاهش یافته است که به‌ صورت جدی وارد بازار معاملات نمی‌ شوند و چون خرید و فروش راکد است و نمی‌ توان از ورود چند متقاضی و پرس‌ و جو از وضعیت بازار مسکن خوشحال شد.

برخی مشاوران املاک و واسطه‌ های ملکی نیز بر این باور هستند که ورود به دوره پیش رونق نیز ادعایی بیش نیست، چرا که وقتی قدرت خرید پایین است، چطور می‌ توان امیدوار بود که متقاضیان عزم جدی برای خرید مسکن داشته باشند.

حمیدزاده یکی از مشاوران املاک در منطقه 11 می‌ گوید: این روزها عزمی جدی در خرید مسکن از سوی متقاضیان دیده نمی‌ شود، چرا که رشد قیمت‌ ها در سال‌ های 85، 86، 90 و 91 به‌ گونه‌ ای بوده است که هنوز ترکش‌ های آن با گذشت چند سال بر تن متقاضیان مسکن برخورد می‌ کند.

وی افزود: معیوب شدن چرخه خرید و فروش مسکن و یا همان رکود خرید و فروش باعث شده تا این روزها متقاضیان مسکن نتوانند به‌ طور جدی اقدام به خرید مسکن کنند.

اعتمادی یکی دیگر از واسطه‌ های ملکی می‌ گوید: وقتی رکود در بازار مسکن حاکم باشد، متقاضی مسکن نمی‌ تواند به فکر تغییر ملک خود و یا خرید مسکن جدید و بزرگ‌ تر باشد و چون قدرت خرید پایین است تا زمانی که ملک خود را به فروش نرسانده، نمی‌ تواند وارد بازار شود.

* متقاضیان مسکن به دنبال واحدهای چند سال ساخت

برخی از واسطه های ملکی و مشاوران املاک با این عنوان که رکود ساخت‌ و ساز تعداد واحدهای نوساز در بازار را کاهش داده است، اعلام می‌ کنند که قیمت پایین واحدهای با عمر بالا باعث شده تا اکثر متقاضیان به سمت این واحدهای مسکونی روی بیاورند؛ چرا که نسبت به واحدهای نوساز و عمر پایین از لحاظ زمانی ارزان‌ تر است.

صمدیان یکی از مشاوران املاک در این خصوص می‌ گوید: واحدهای مسکونی با عمر ساخت بالا ارزان‌ تر است. به همین دلیل متقاضیان با خرید این واحدهای مسکونی تغییراتی در شکل و ظاهر این واحدهای مسکونی انجام می‌ دهند و آن را به واحدهای مسکونی نوساز نزدیک می‌ کنند.

وی ادامه داد: آنچه که مشخص است این است که برخی تحلیل‌ ها از این موضوع که قیمت مسکن بعد از انتخابات ریاست جمهوری افزایش می‌ یابد، حکایت داشت و باید اذعان کرد متقاضیان مسکن وقتی توانایی خرید با این قیمت‌ ها را ندارند افزایش قیمت‌ ها از سوی مالکان توجیهی ندارد.

اکثر مشاوران املاک با اذعان به این که قیمت مسکن در این روزها نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، معتقدند قیمت‌ ها تا پایان سال جاری نیز نه‌ تنها دچار نوسان نخواهد شد، بلکه رونق را نیز در این بخش به آن شکل مشاهده نخواهیم کرد.

منبع: فارس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24