Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

از مدت ها قبل متخصصین بازار و کارشناسان نسبت به آیین نامه های حاکم بر بازار سرمایه ایراداتی را مطرح کرده بودند.

دستورالعمل های بازار سرمایه تا چه حد قابلیت تغییر دارد؟

سازمان بورس اخیرا فراخوانی را منتشر کرده و تا حداکثر 31 خرداد ماه مهلت داده که فعالان بازار نظرات خود را درباره آن اعلام نمایند. این فراخوان در زمینه تغییر و اصلاح برخی از دستورالعمل های بازار سرمایه است که بر روی توقف و بازگشایی نمادها، افشای اطلاعات ناشران و پیش بینی سود هر سهم تاثیرگذار خواهد بود.

مجید محمد علی زاده آرانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس24 درباره فراخوانی که سازمان بورس در خصوص اصلاح برخی از دستورالعمل هایی که بر روی توقف و بازگشایی نمادها، افشای اطلاعات ناشران و پیش بینی EPS تاثیرگذار است گفت: از مدت ها قبل متخصصین بازار و کارشناسان نسبت به آیین نامه های حاکم بر بازار سرمایه ایراداتی را مطرح کرده بودند که به درستی و بجا بیان شده بود. حال که سازمان در صدد ایجاد این تغییرات برآمده امری نکو و پسندیده است و تاثیرات مثبت زیادی را می تواند به همراه داشته باشد.

او افزود: این اصلاحات می تواند زیر نظر اعضای کانون کارگزاران که تبحر و تجربه های زیادی در حوزه بازار سرمایه دارند، صورت گیرد. اعضای کانون می توانند با اعمال اظهارنظرهای خود بر روی این دستورالعمل ها نقش اساسی را در اصلاحات آن ایفا نمایند.

وی با تاکید بر تجربیات اعضای کانون کارگزاران تصریح کرد: اعضای کانون کارگزاران دست کم تجربه ای 50 ساله از بورس ایران را به همراه خود دارند بنابراین اظهارنظر این افراد درباره اصلاح و ویرایش دستورالعمل های بازار سرمایه می تواند نسخه ای را پدید آورد که بهینه تر و شفاف تر از نسخه آیین نامه های فعلی است.

محمدعلی زاده آرانی درباره تاثیر این اصلاحات گفت: اصلاحات مطرح شده می تواند در جهت بهینه سازی بازار و روان شدن آن کمک شایانی نماید و افزون بر این می تواند به شفافیت بیشتر بازار بیانجامد.

او در برابر این پرسش که این اصلاحات چقدر قابلیت اجرایی خواهد داشت اظهار کرد: اصلاحات مطرح شده درباره دستورالعمل ها و آیین نامه های بازار سرمایه است و در خصوص قوانین حاکم بر بازار نیست که نیاز به مصوبه قوه مقننه داشته باشد. بنابراین به راحتی با تصمیم گیری نهایی از سوی سازمان بورس قابل اعمال و اجرا می باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24