Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در پایان این جلسه به علت زیان انباشته، شرکت سودی بین سهامداران تقسیم نکرد.انرژی آذرآب با زیان انباشته ۵۵ میلیارد تومانی مواجه است و در سال مالی منتهی به پایان آذر ٩۵ زیان ٣.۴ میلیارد تومانی هم ساخته بود...

«فنرژی» از زیان فاصله می گیرد...

مجمع شرکت گسترش صنایع انرژی آذر آب ظهر امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش بورس24 ، مجتبی اخضری مدیرعامل شرکت امروز در جمع صاحبان سهام این شرکت تجهیزاتی گفت:در مورد پروژه بیستون تقریبا ماجرا تغییر کرده و اقداماتی در خصوص پیشبرد آن انجام داده ایم، با شرکت مادر تخصصی هم تفاهم نامه امضا شده، در همین راستا قراردادی با شرکت زیست محیطی بسته ایم، ما با یک شرکت خارجی به صورت سهامی جلو رفته ایم، چندین جلسه با این شرکت انجام شده و در راستای امضای تفاهم نامه اقداماتی شده است و به زودی شرایط جدیدی برای تشکیل شرکت مشترک ایجاد خواهد شد.

وی گفت : پروژه های عملیاتی شرکت در سال جاری بیش از سال گذشته است و به همین دلیل وضعیت شرکت بهتر خواهد شد و در سال 96 از زیان فاصله می گیریم.

به گفته وی،شرکت نیاز به نفدینگی دارد و هر چه نقدینگی بیشتری وارد شرکت شود زیان انباشته آن بهتر پوشش داده خواهد شد.افزون بر این،تحریم ها منجر شد که شرکت از محل تسعیر ارز زیان ده شود که کم کم رفع خواهد شد.

مدیرعامل فنرژی ادامه داد : با بانک توسعه صادرات هم مذاکراتی در خصوص بخشودگی جرائم شده تا ساختار مالی به وضعیت ایده آل برسد.

در پایان این جلسه نیز به علت زیان انباشته، شرکت سودی بین سهامداران تقسیم نکرد.انرژی آذرآب با زیان انباشته 55 میلیارد تومانی مواجه است و در سال مالی منتهی به پایان آذر 95 زیان 3.4 میلیارد تومانی هم ساخته بود.

چندی پیش بخش عمده ای از سهام انرژی آذرآب به زیرمجموعه های بانک کشاورزی به دلیل بدهی برخی کارگزاران انتقال پیدا کرده بود.

خبر تکمیلی:

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب با حضور حداکثری سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی امروز در تهران تشکیل شد.

به گزارش بورس24 ، در ابتدای این جلسه اخضری مدیر عامل شرکت گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب براساس توانمندی های خود اصول زیر را مدنظر داده و می دهد، حضور در بازارهای ملی و منطقه ای و حفظ بازار موجود، دستیابی به رشد قابل قبول سالانه در اجرای پروژه های زیربنایی کشور، توانمندی بین المللی در صنایع سنگین کشور از قبیل اجرای پروژه های نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت گاز و پتروشیمی و ایجاد بازار کسب و کار مناسب.

بیستون «فنرژی» را بهتر بشناسید

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص طرح توسعه نیروگاه حرارتی بیستون گفت: موضوع این پروژه طراحی و خدمات مهندسی، تهیه و تامین لوازم و تجهیزات، نصب و راه اندازی تجهیزات، تحویل موقت و دایم و مدیریت و کنترل پروژه است، نوع نیروگاه حرارتی بوده و سازمان توسعه برق ایران کارفرمای این پروژه است. هدف از اجرای این طرح نیز تامین برق مصرفی مورد نیاز منطقه غرب کشور و استان های همجوار و امکان صدور برق به کشورهای منطقه به ویژه کشور عراق است.

وی ادامه داد: مساحت کل نیروگاه 130 هکتار است که 45 هکتار آن محوطه اصلی می باشد، در همین راستا فعالیت های گسترده ای صورت پذیرفت که نهایتا منجر به تفاهم نامه توسعه نیروگاه حرارتی بیستون در رابطه با اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F به قدرت 880 مگاوات در خواستگاه نیروگاه موجود بیستون ایجاد گردید. موافقت اصولی احداث نیروگاه فوق در قالب طرح توسعه نیروگاه بیستون با شرط تامین مالی و تجهیزات به مشارکت شرکت صنایع آذرآب و شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب به شرط مشارکت با یک شرکت خارجی مورد تایید شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی واگذار خواهد گردید تا نسبت به احداث و بهره برداری از نیروگاه در قالب طرح BOO اقدام گردد.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص جزئیات این پروژه عنوان کرد: شرکت صنایع آذرآب شرکت SINOMIC کشور چین را برای مشارکت فوق معرفی نموده و کمیته تخصصی شرکت مادر تولید نیروی برق حرارتی توانمند شرکت ذکر شده را مورد ارزیابی و تایید قرار داد که پس از نهایی شدن پروژه در سقف دستورالعمل قانون پنجم توسعه کشور مشابه سایر سرمایه گذاران خارجی منعقد خواهد شد. این پروژه به شیوه جدید ادامه خواهد داشت نوع قرارداد ساخت، تملک و بهره برداری ( B.O.O ) است.

در ادامه جلسه بازرس قانونی گزارش حسابرس را قرائت کرد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.

فقط 3 میلیارد تومان زیان تسعیر ارز!

مدیرمالی شرکت در پاسخ به سوال سهامداران و بند حسابرس مبنی بر دلیل وجود زیان انباشته شرکت به میزان بیش از 557 میلیارد ریال بیان داشت: با توجه به تحریم های گذشته شرکت زیان تسعیر ارز زیادی را متحمل شد، زیان ناشی از تسعیر ارز حدود 3 میلیارد تومان بوده که با توجه به شرایط پس از رفع تحریم ها، وضعیت شرکت کمی مناسب تر شده و رو به بهبود است.

وی در پاسخ به سوال سهامداران درباره بدهی های ناشی از تسهیلات از بانک ها بیان داشت: شرکت با بانک توسعه صادرات مذاکراتی داشته تا در خصوص بخشودگی جرائم تصمیماتی گرفته شود. هنوز رقم این بخشودگی مشخص نیست و مذاکرات ادامه دارد اما مطمئنا ساختار مالی شرکت را اصلاح خواهد کرد.

اخضری مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران درباره پروژه نیروگاه هرمزگان هم بیان داشت: این پروژه به دلایل حبس انرژی دولت نتوانسته ادامه پیدا کند. ضمن این که ما می توانیم از نیروگاه بیستون به عنوان اهرم عملیاتی استفاده کنیم.

مدیرمالی شرکت به سهامداران تاکید کرد: شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب نیاز به نقدینگی دارد و با سهامدار عمده نیز مذاکراتی شده تا نقدینگی به شرکت وارد شود به عنوان مثال با تزریق یک میلیارد نقدینگی حدود 8 میلیارد زیان انباشته را پوشش خواهد داد.

اخضری خبر داد: برای اجرایی شدن پروژه بیستون مذاکراتی با شرکت خارجی صورت گرفته تا یک شرکت جدید در قالب همکاری مشترک شکل خواهد گرفت. به صورتی که میزان مالکیت شرکت خارجی 59 درصد و شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب 41 درصد خواهد بود. جزئیات این موضوع به زودی مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: پروژه های عملیاتی شرکت در سال 96 بیشتر از سال 95 بوده و می تواند حاشیه سود بالاتری را برای شرکت ایجاد کند، از طرفی شرکت در مشارکت با خارجی ها نیز حاشیه سود خوبی را صاحب خواهد شد که می تواند در حدود 15 تا 20 درصد باشد.

در پایان جلسه نیز به علت زیان انباشته سودی بین سهامداران تقسیم نشد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه رسید.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24