Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک مقام صندوق بین المللی پول گفت، پیش بینی می شود رشد جمعیت آسیا تا سال ۲۰۵۰ میلادی به صفر برسد و نسبت جمعیت سالخورده به جمعیت در سن کار به ۲.۵ برابر میزان فعلی افزایش یابد.

زنگ خطر پیری جمعیت در آسیا به صدا درآمده است

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از رویترز، یک مقام ارشد صندوق بین المللی پول گفت، عدم شفافیت در مورد وسعت سیاست های محرک مالی آمریکا و رشد سریع اعتباری داخلی چین از ریسک هایی هستند که می توانند بر چشم انداز اقتصادی آسیا سایه بیفکنند.

میتسوهیرو فوروساوا، جانشین مدیرکل صندوق بین المللی پول خاطر نشان کرد، توالی سریعتر از حد انتظار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ممکن است موجب افزایش «قابل توجه» ارزش دلار شود و این بار بدهی اقتصادهای نوظهور آسیایی که استقراض های دلاری بالایی انجام داده اند را افزایش خواهد داد.

فوروساوا، در سمیناری در توکیو گفت: «آسیا به لطف تقاضای قوی تر و سیاست های تطبیقی اش، همچنان پیشران رشد اقتصاد جهانی خواهد بود.»

«با این حال، چشم انداز کوتاه مدت زیر سایه عدم قطعیت ها و ریسک های قابل توجهی» نظیر عدم شفافیت سیاست اقتصادی دولت آمریکا و از جمله وسعت و ترکیب سیاست محرک اقتصادی پیشنهادی ترامپ قرار دارد.»

وی در ادامه گفت: «فرآیند برقراری توازن مجدد چین ادامه دارد، اما رشد اقتصاد این کشور همچنان متکی به رشد اعتباری سریع داخلی است که می تواند در ادامه مسیر موجب بروز مشکلاتی شود.»

این مقام صندوق بین المللی پول از سیاستگذاران آسیایی خواست تا سیاست های مالی خود را با توجه به کند شدن رشد جمعیت و پیری سریع جمعیت در این منطقه تعدیل کنند.

وی همچنین گفت، پیش بینی می شود رشد جمعیت آسیا تا سال 2050 میلادی به صفر برسد و نسبت جمعیت سالخورده به جمعیت در سن کار به 2.5 برابر میزان فعلی برسد.

وی افزود، سیاستگذاران کشورهای آسیایی می توانند از طریق انجام اصلاحاتی برای کاهش هزینه های سیستم های خدمات درمانی و بازنشستگی، ارائه مشوق های مالیاتی برای افزایش مشارکت نیروی کار و اتخاذ طرح های مالی میان مدت مناسب برای تضمین ثبات بدهی ها، با چالش های جمعیتی اینچنینی مقابله کنند.

وی ادامه داد: «تجربه نشان می دهد که تطبیق سیاست های مالی قبل از آغاز روند پیری جمعیت مهم است. این کار باید به صورت تدریجی صورت گیرد تا بار انجام آن بر دوش نسل های مختلف بیفتد.»

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24