Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کاوه بابائی پور دریایی کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص تاثیر قانون مقررات ماده ٧٧ اصلاحی قانون مالیات مستقیم گفت: مدت زمان زیادی است که از رکود بخش ساختمان می گذرد و تقاضای ساخت واحدها در کل استان تهران بسیار پایین آمده، از طرفی حاشیه سود سازنده ها به شدت افت کرده و هیچ سازنده ای نمی خواهد و نمی تواند قیمت ملک خود را به قیمت تمام شده به فروش برساند...

مسکن با مالیات اضافه رشد می کند نه افت / تقاضای کاذب مصرف کننده در راه است

بورس24 : خبر از اجرایی شدن مجدد یک مصوبه قدیمی اما جنجالی مالیاتی بازهم خبر ساز شده است.این مصوبه مالیاتی می گوید : فروش آپارتمان های نوساز زیر سه سال ساخت علاوه بر مالیات نقل و انتقال برای فروشنده آپارتمان 10 درصد مالیات فروش در بر خواهد داشت.

کاوه بابائی پور دریایی کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با بورس24 در خصوص تاثیر قانون مقررات ماده 77 اصلاحی قانون مالیات مستقیم گفت: مدت زمان زیادی است که از رکود بخش ساختمان می گذرد و تقاضای ساخت واحدها در کل استان تهران بسیار پایین آمده، از طرفی حاشیه سود سازنده ها به شدت افت کرده و هیچ سازنده ای نمی خواهد و نمی تواند قیمت ملک خود را به قیمت تمام شده به فروش برساند.

وی ادامه داد: به همین دلیل این موضوع منجر خواهد شد تا ما افزایش قیمتی به اندازه 10 درصد در بازار مسکن داشته باشیم و در نتیجه این افزایش قیمت به تمام بازار مسکن انتشار یابد و سپس ایجاد جو روانی بازار مسکن را شاهد خواهیم بود تا تقاضای مسکن برای مدتی زیاد شود.

وی افزود: در ادامه این مسئله ما شاهد شکوفایی کاذب در بازار مسکن خواهیم بود. متاسفانه در بازار ایران وقتی شاهد رشد قیمتی در ملک یا هر چیزی هستیم تقاضای آن به علت جنبه روانی بازار بالا می رود و همین موضوع منجر به رشد قیمتی بیشتر و به اصطلاح حباب قیمتی می شود. به همین دلیل انتظار این که ما شاهد رشد قیمتی بازار مسکن حتی بیشتر از 10 درصد باشیم نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: این شکوفایی بازار مسکن کاذب خواهد بود چرا که با این قانون چیزی به نفع خریدار و فروشنده نیست، وقتی هجوم تقاضا زیاد شود مسلما قیمت بالا خواهد رفت و موجبات حباب قیمتی را فراهم خواهد آورد. در ادامه این مسئله قیمت تا حدی بالا خواهد رفت و دوباره افت قیمتی و رکود مجدد بازار مسکن.

بابایی پور عنوان کرد: این قانون از این نظر دارنده ملک املاک خود را سریعتر به فروش برساند عملی خواهد شد اما از آنجایی که عایدی حاصل از اجرایی شدن این قانون نصیب اداره مالیات می شود رشد قیمتی و رونق در بازار مسکن مقطعی خواهد بود. همان طور که گفته شد شکوفایی کاذب و مقطعی ایجاد خواهد شد.

این کارشناس مسکن توضیح داد: برای اینکه ملک از حالت سکون خارج شود و خرید و فروش روی غلتک بیفتد این عامل نمی تواند دائم باشد و تنها در بازه کوتاه مدت و مقطعی دوباره به رکود فعلی بازخواهیم گشت.

وی تاکید کرد: با توجه به مباحث مطرح شده این افزایش قیمت از شهرهای بزرگ و با جمعیت بالای 100 هزار شروع خواهد شد و به شهرستان های با این میزان جمعیت خواهد رسید اما از آنجایی که در این شهرها جو روانی حاکم بیشتر است، امکان رشد قیمتی در آنجا بیشتر خواهد بود.

بابایی پور درباره تاثیر تقاضای سرمایه گذاری از این قانون گفت: معمولا سرمایه گذاران بخش مسکن به دنبال درامد و بازدهی متداوم هستند این بازدهی متداوم نبوده و منجر خواهد شد تا تقاضای سرمایه گذاری نیز دوباره با رکود موجود همراه باشد و تنها برای مدت کوتاهی شاهد این تقاضا در صنعت ساختمان باشیم.


منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24