١١ خودروی سواری و شاسی بلندی که طی یک دوره چهار ساله هیچ فردی در آنها کشته نشده است، معرفی شد. بر اساس این گزارش در ایران هر ٣٠ دقیقه یک نفر در اثر تصادفات رانندگی کشته می شود با اینکه گفته می شود، سهم اصلی در این مرگ میر خطای انسانی است، اما قطعا اگر خودروهای ایرانی ایمن تر بودند، سهم کشته شدگان بسیار کمتر می شد...
بورس24 : اکثر خودروهای دنیا در کشورهای آمریکا و اروپا تست تصادف شده اند که با مراجعه به این سایت ها می توان راحت تر برای خرید خودرو تصمیم گرفت.
این تست ها توسط موسسه euroncap و انجمن ایمنی آمریکا و همچنین با توجه به بررسی فیلم تست های تصادف انجام شده در موسساتی مانند ما یرای انگلستان تنظیم شده است.
در سایت بر اساس میزان ایمنی خودرو حین تصادف امتیاز داده شده است.
به گزارش سی ان ان، این مرکز 11 خودروی سواری و شاسی بلند را معرفی کرده است که طی یک دوره چهار ساله هیچ فردی در آنها کشته نشده است. برای معرفی این خودروها آمار رسمی مرگ و میر تصادفات آمریکا طی سال های 2012 تا 2015 بررسی شده است.
این خودروها عبارت است از: شاسی بلند آئودی کیو 7، شاسی بلند فولکس واگن تیگوان، وانت تویوتا تاکوما، شاسی بلند مزدا سی ایکس-9، آئودی ای 6، شاسی بلند جیپ چروکی، ب ام و 535آی و ای اس، ب ام و 535ایکسآی، شاسی بلند لکسوس آرایکس، لکسوس سی تی 200 اچ و شاسی بلند مرسدس بنز ام کلاس. در این فهرست 6 خودرو از 11 خودروی معرفی شده، شاسی بلند است.
کدام خودروهای ایرانی ناامن هستند؟
در ایران هر 30 دقیقه یک نفر در اثر تصادفات رانندگی کشته می شود با اینکه گفته می شود، سهم اصلی در این مرگ میر خطای انسانی است، اما قطعا اگر خودروهای ایرانی ایمن تر بودند سهم کشته شدگان بسیار کمتر می شد.
شاید اگر مشتریان ایرانی بیشتر به این موضوع توجه می کردند و خودروهای غیر ایمن را نمی خریدند، کارخانه های خودروسازی ایرانی هم که در بازار انحصاری قرار دارند، سعی می کردند تکانی به خود برای تولید یا مونتاژ خودروهای ایمن تر بدهند.
درباره خودروهای ایمن و غیر ایمن و نقش آنها در مرگ و میر تفاسیر مختلفی ارائه می شود، به عنوان نمونه سایپا در بیشتر موارد وقتی عنوان می شود، پراید حدود 15 درصد مرگ میر جاده ای ایران را به خود اختصاص داده سعی می کند این گونه توجیه کند که چون تیراژ این خودرو بالا است، میزان مرگ میر با این خودرو هم بالا نشان داده می شود.
در حالی که پژو 206 با تیراژی حدود یک سوم پراید تنها دو درصداز مرگ میر جاده ای را به خود اختصاص داده یعنی اگر پراید هم مانند پژو 206 ایمن می بود، به جای سالی 15 درصد سالی 6 درصد را به کام مرگ می کشید. بر این اساس اگر پراید ایمن تر می بود سالی 1500 نفر کمتر کشته می شدند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.