Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت فرابورس ایران مجمع عادی سالانه خود را برگزار کرد.

تقسیم سود ٢٠ تومانی در مجمع فرابورس

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ امیر هامونی مدیر عامل فرابورس در مجمع عادی سالانه این شرکت در ابتدا به عملکرد بازار فرابورس اشاره کرد و گفت:ارزش کل فرابورس در سال ٩٥ با رشد ٨ درصدی روبرو بود، همچنین افزایش ٢ درصدی ارزش کل معاملات در بازارهای فرابورس رخ داد.

وی گفت: در سال ٩٦ در بازار های اول و دوم ٢٦ شرکت پذیرش شد و در بازار شرکت های کوچک و متوسط شاهد پذیرش ١١ شرکت کوچک و متوسط بودیم، ١٣ شرکت در بازار های اول دوم عرضه اولیه شدند، همچنین دو شرکت در بازار SMEعرضه اولیه شدند ٣ شرکت از بازار پایه به بازار دوم ارتقا داشته و ١٤ معامله یکجا در بازار سوم عملیاتی شد.

هامونی در خصوص سایر فعالیت های فرابورس در سال٩٥ گفت: سال گذشته در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بازار شرکت های کوچک و متوسط و رونمایی از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه رسما آغاز به کار کرد. در سال ٩٥ برای نخستین بار اوراق رهنیبه بازار سرمایه معرفی شد، تغییراتی در نحوه عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در فرابورس کلید خورد و عرضه های اولیه به روش بوک بیلدینگ انجام شد.

وی در ادامه گفت: بازار گردانی و معاملات الگوریتمی از دیگر مواردی بود که عملیاتی شد و در تلاش هستیم به منظور افزایش نقدشوندگی سهام فرابورس از طریق یک صندوق بازار گردان، بازارگردانی سهام فرابورس را انجام دهیم.

هامونی خلاصه ای از اطلاعات مالی فرابورس را هم ارائه کرد و گفت: در آمدهای عملیاتی فرابورس در سال ٩٥ به ٣١٣ میلیارد ریال افزایش داشت و سود خالص مجموعه نیز از ٢٥٠ میلیارد ریال به ٢٦٢ میلیارد ریال افزایش داشت و در نهایت سود خالص هر سهم در سال مالی ٩٥ از٣٥٧ ریال به ٣٧٦ ریال افزایش داشته است.

مدیر عامل فرابورس، در خصوص عملکرد کلی سال ٩٥ فرابورس کفت: در مجموع در سال ٩٥بازار شرکت های کوچک و متوسط افتتاح شد، دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بازار های پایه تصویب و پیاده سازی شده است، دستور العمل معاملات قرار داد اختیار معامله سهام در بورس اوراق بهادار و فرابورس تصویب شد، سه فقره دارایی فکری به ارزش ٣٥ میلیارد ریال به طور قطعی به فروش رسید.همچنین پذیره نویسی و آغاز معاملات نخستین اوراق رهنی به ارزش ٣ هزار میلیارد ریال انجام شد، هسته معاملات فرابورس از بورس جدا شدو اقدامات دیگری که با تلاش فرابورس در بازار مالی عملیاتی شد.

وی در خصوص تعاملات بین المللی فرابورس گفت:در سال ٩٥ فرابورس عضو وابسته نزد فدراسیون جهانی بورس ها شد و در مجمع سالانه این فدراسیون شرکت کرد. در کمیته کاری فدراسیون های بورس های اروپایی و آسیایی حضور پیدا کردیم و با بیش از ٢٩ هیئت خارجی شامل بورس ها مراکز مالی موسسات رتبه بندی و ... از کشور های آسیایی اروپایی و آفریقایی دیدار داشتیم.همچنین با اقداماتی که صورت گرفت فرابورس توانست عضو کامل فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی شود، عضو وابسته فدراسیون جهانی بورس ها، عضو کانون بورس های سازمان همکاری های اسلامی شود.

وی در خصوص برنامه های سال ٩٦ گفت: فرابورس در برنامه دارد تا همکاری های بین المللی را گسترش دهد، در راستای رونق بازار شرکت های کوچک و متوسط اقدامات لازم صورت گیرد. تنوع بخشی به صندوق های سرمایه گذاری، پذیرش صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات، بازنگری در دستورالعمل های معاملات به منظور بهبود نقدشوندگی و شرایط معامله، توسعه بازار صکوک، توسعه ارتباط برخط کارگزاران در شعب بانک ها از جمله اقداماتی است که برای سال ٩٦ در دستور کار قرار دارد.

سهامداران فرابورس درخواست تقسیم حداکثر سود رادر مجمع فرابورس داشتند نماینده شرکت بورس پیشنهاد تقسیم بیست تومانی سود را داشت که با اعتراض سهامداران روبرو شد، عسگری مارانی به عنوان ناظر در خصوص تقسیم سود پیشنهاد بیست تومانی را منطقی دانست و بیشترین تقسیم سود سال های اخیر دانست و باز هم با اعتراض سهامداران روبرو شد و فرابورس بر این اساس اعلام کرد ظرف مدت ١٠ روز سود را پرداخت کند و نهایتا ٢٠ تومان سود نقدی تصویب شد.این تقسیم سود معادل 55 درصد سود تحقق یافته و البته 72 درصد سود قابل تقسیم شرکت بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24