Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دولت در طول ۴ سال گذشته با حوزه های مختلف اقتصاد کشور به خوبی آشنا شده و قطعا در سال های آتی تجدید نظرهایی در سیاست های پولی و اقتصادی کشور خواهد کرد.

پیش بینی یک اقتصاد دان از وضعیت دلار، بورس و مسکن در دولت دوازدهم

دکتر محمدقلی یوسفی، اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با بورس24 درباره چشم انداز اقتصاد کشور ابراز داشت: در حال حاضر ما در وضعیت اقتصادی دشواری واقع شده ایم، به این معنا که طی چند ماه اخیر به دلیل برنامه های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از فعالیت های اقتصادی کشور بلاتکلیف بوده اما با انجام این انتخابات رفته رفته وضعیت روشن تر خواهد شد.

وی با ابراز خوشبینی از شرایط اقتصادی کشور برای امسال و سال های آتی افزود: کشور آهسته آهسته با شرایط روشن تری در اقتصاد همراه خواهد شد و سرمایه گذاران می توانند در بخش های گوناگون به طور مطمئن تری سرمایه گذاری کنند. بدین ترتیب مشارکت های اقتصادی افزایش خواهد یافت و سرمایه گذاری ها در حوزه های مختلف از جمله تولید بیشتر خواهد شد.

او در ادامه تاکید کرد: دولت نیز در طول 4 سال گذشته با حوزه های مختلف اقتصاد کشور به خوبی آشنا شده و قطعا در سال های آتی تجدید نظرهایی در سیاست های پولی و اقتصادی کشور خواهد کرد.

یوسفی با پیش بینی افزایش قیمت دلار تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور ما به فعالیت های اقتصادی نیاز دارد که این امر رشد تقاضای ارز را به دنبال خواهد داشت. در پی آن هزینه های دولت افزایش خواهد یافت که این مساله افزایش نرخ ارز را به همراه خواهد آورد بنابراین در سال جاری قطعا شاهد افزایش قیمت ارز خواهیم بود.

وی افزود: اکنون کشور نیاز به تولید و سرمایه گذاری دارد اما درآمدهای دولت محدود است و خیلی جدی باید فعالیت های اقتصادی آغاز شود. در سال های اخیر نرخ ارز به دلایل مختلفی سرکوب و در محدوده مشخصی تثبیت شده است و به همین دلیل نرخ ارز نتوانسته به محدوده های قیمتی واقعی خود برسد. به همین دلیل پیش بینی می شود امسال شاهد رشد نرخ ارز باشیم.

این استاد دانشگاه در برابر این پرسش که قیمت دلار تا چه محدوده ای امکان افزایش دارد اظهار داشت: پاسخ به این پرسش خیلی سخت است و به طور دقیق نمی توان گفت قیمت دلار تا چه محدوده ای افزایش خواهد یافت. اما به طور کلی باید گفت که قیمت دلار متناسب با حجم فعالیت های دولت می تواند رشد نماید.

او درباره آینده بازار مسکن و بورس گفت: به نظر نمی رسد در بازار مسکن شاهد تحول عمده ای باشیم اما پیش بینی می شود به دلیل اینکه اقتصاد کشور از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد فعالیت های بورسی رونق بیشتری یافته و تمایل به خرید سهام افزایش یابد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24